پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | روزانه ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد کرمان می شوند

روزانه ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد کرمان می شوند





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۲۴

روزانه ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد کرمان می شوند

معاون استاندار کرمان با اشاره به اینکه روزانه۶۰۰نفر از اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد این استان می شوند،گفت: برای برخورد با افرادی که افاغنه را غیرمجاز وارد کشورمی کنند قوانین پیشگیرانه نداریم. حمید ذکا اسدی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: برخورد با بحث آدم ربایی باید به صورت ریشه ای صورت گیرد. وی با توجه به اینکه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد قاچاق و ترانزیت بین المللی مواد مخدر از استان کرمان می گذرد، گفت: همه دستگاههای ذیربط اعلام می کنند که در زمینه برخورد مواد مخدر ناموفق بوده اند؛ بنابراین تا زمانی که نتوانیم معضل مواد مخدر را رفع کنیم نمی توانیم مشکل آدم ربایی با انگیزه مواد مخدر را برطرف سازیم.
ذکاءاسدی افزود: ربایش اتباع بیگانه آمار گروگانگیری استان را در صدر قرار داده است و در حال حاضر روزانه ۶۰۰ نفر از اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد استان کرمان می شوند و این مشکل تنها مربوط به ایران نیست و در اروپا نیز با وارد شدن اتباع به صورت قاچاق مخاطراتی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد جابه جایی اتباع بیگانه و ۶۰ درصد قاچاق مواد مخدر از مسیر استان کرمان است، افزود: متاسفانه در رابطه برخورد قاطع با اتباع بیگانه غیرمجاز و افرادی که افاغنه را غیرمجاز وارد می کنند قوانین پیشگیرانه نداریم.
معاون امنیت سیاسی استاندار کرمان در ادامه اختلافات مالی را مهم ترین انگیزه آدم ربایی در استان کرمان اعلام کرد و گفت: متاسفانه هر فردی به راحتی قادر به گرفتن دسته چک است و در این خصوص اگر بانک ها بتوانند با توجه به اعتبار افراد برای آن ها چک صادر کنند و به گونه ای سیستم مالی و بانکی را از این نظر اصلاح کنیم بیش از ۹۰ درصد آدم ربایی کاهش خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *