سایت خبری پیام ما آنلاین | کودک آزاری در کرمان ۳ درصد رشد داشته است

کودک آزاری در کرمان ۳ درصد رشد داشته است





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶

کودک آزاری در کرمان ۳ درصد رشد داشته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از افزایش سه درصدی کودک آزاری در این استان خبر داد. به گزارش مهر، حمید خالقی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در محل دادگستری کل عنوان کرد: آدم ربایی یکی از موضوعاتی است که امسال در دستور کار قرار گرفته و در این رابطه استان کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. وی با توجه به کاهش رشد آدم ربایی در این استان گفت: آمار آدم ربایی در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ در استان کرمان ۵۶ درصد یافت که این آمار در مرکز استان نیز ۶۷ درصد کاهش پیدا کرد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در چهار ماه نخست سال جاری موردی از آدمربایی در شهرستان کرمان ثبت نشده است، افزود: با توجه به سیمای چهار ساله آسیب های اجتماعی استان کرمان از سال ۹۰ تا ۹۳ آمار سیمای جرایم استان کرمان را تدوین کرده ایم. خالقی یادآور شد: بیشترین نرخ جرم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب مربوط به راور، کهنوج، کوهبنان، بافت، بردسیر و کرمان است. وی با بیان اینکه از میان اتهامات سرقت بیشترین جرمی بوده است که در استان اتفاق افتاده است گفت: به ترتیب سه شهرستان کهنوج، راور و کرمان شهرستان هایی بوده اند که در رابطه با سرقت بیشترین جرم را به خود اختصاص داده اند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان همچنین افزود: بیشترین نرخ جرم ضرب و جرح عمدی مربوط به شهرستان های بافت، ارزوئیه و رودبار جنوب است. وی همچنین بیشترین آمار جرم توهین را مربوط به شهرستان های بردسیر، ماهان و کوهبنان دانست و ابراز داشت: بیشترین حمل مواد مخدر در کوهبنان، کهنوج و ماهان رخ داده است.
سیر نزولی آمار طلاق
خالقی ابراز داشت: در سال ۹۰ به ازاء هر ۹ فقره ازدواج یک طلاق در استان کرمان داشته ایم در حالی که در سال ۹۳ به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت شده است.
وی گفت: با این حال آمار طلاق رو به کاهش است و بیشترین طلاق ها به ترتیب بین سال های یک تا دو سال و دو تا سه سال ابتدای زندگی رخ می دهد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان یادآور شد: همسرآزاری در استان کرمان با هشت درصد کاهش بوده و آمار دختران فراری نیز ۲۷ درصد کاهش داشته است. وی از افزایش سه درصدی کودک آزاری در کرمان خبر داد و گفت: تنها انتظار ما این است که این آمارها را مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *