پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خانواده اسکندری زاده با مشارکت علوم پزشکی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی می سازد

خانواده اسکندری زاده با مشارکت علوم پزشکی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی می سازد





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷

خانواده اسکندری زاده با مشارکت علوم پزشکی بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی می سازد

تفاهم‌نامه همکاری برای احداث و تجهیز بیمارستان شفا عصر شنبه 24 مردادماه در ستاد سرمایه گذاری سلامت استان و با حضور استاندار، میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و موسسه خیریه ماه بنی هاشم رفسنجان منعقد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، استاندار کرمان در نشست ستاد سرمایه گذاری سلامت استان، گفت: در حال حاضر کرمان از نظر بهره مندی از تخت های بیمارستانی پیشرفته با کمبود شدید مواجه است.علیرضا رزم حسینی افزود:بعد از مطالعات و تدوین سند درمان استان کرمان مشخص شد که کرمان نیاز به چند بیمارستان خصوصی دارد تا کمبود تخت را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه هدف دولت تقویت بخش خصوصی در حوزه درمان است اظهار کرد: خانواده دکتر اسکندری زاده علاقه خود را برای احداث بیمارستان جدید شفا کرمان اعلام کرده اند.
استاندار کرمان گفت: این کار بیمارستانی، مدل جدیدی در حوزه اقتصاد درمان است که می تواند الگویی برای سایر افرادی باشد که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت هستند .رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست ستاد سرمایه گذاری سلامت در دفتر استاندار گفت: طرح بیمارستان 550 تختخوابی شفا کرمان تدوین شده است که امیدواریم هرچه زودتر کلنگ اجرایی آن به زمین زده شود.
دکتر علی اکبر حق دوست گفت: این بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا کنونی است که 150 تختخواب بیشتر از بیمارستان فعلی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار و 50 درصد دولتی خواهد بود گفت: برآورد می شود حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای این طرح مورد استفاده قرار گیرد که حداکثر طی شش سال سرمایه اولیه برمی گردد و پس از 10 تا 11 سال سود سرمایه حاصل می شود .وی اظهار کرد: به سرمایه گذاران تعهد می کنیم برای بخش خصوصی این بیمارستان در زمینه تامین نیروی انسانی تسهیلات خوبی دهیم که اطمینان کافی برای بخش خصوصی ایجاد شود .
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نیاز استان کرمان به بیمارستانی مدرن و پیشرفته بسیار زیاد است و در این قسمت عقب ماندگی تاریخی و زیادی داریم .قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت نیز گفت: موسسه قمر بنی هاشم به دنبال مالکیت خدمات درمانی بسیار پیشرفته است تا بتواند در خاورمیانه برتر باشد.
دکترعلی اسکندری زاده افزود: این کار از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است و به دلیل عدم استقبال بخش خصوصی، بخش خیریه وارد شده است .وی عنوان کرد: این کار فرصت خوبی است که جایگاه بخش خیریه را در مسایل اقتصادی، درمانی، بهداشتی و سایر حوزه ها نشان دهیم.
در ادامه این نشست علی محمد اسکندری زاده رییس هیات امنا و هیات مدیره موسسه خیریه ماه بنی هاشم رفسنجان نیز ضمن قدر دانی از مسئولان استان، اظهار امیدواری کرد: هر آنچه که در توان دارد برای جامعه ارائه خدمت کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *