بازگشت صنعت خودرو ایران به مسیر پیشرفت
۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
بازگشت صنعت خودرو ایران به مسیر پیشرفت
نشریه المانیتور طی گزارشی از چشم انداز صنعت خودرو ایران پس از لغو تحریم ها نوشت: با وجود چالش هایی که در مسیر پیشرفت این صنعت وجود دارد، ظاهرا این بخش به صورت تدریجی به مسیر پیشرفت بازخواهد گشت.
به گزارش خرداد، سایت تحلیلی «المانیتور» با انتشار گزارشی نوشت:» صنعت خودرو یکی از مسائل مهمی است که بعد از توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی در رسانه های ایران به طور جدی مورد بحث و گفتوگو قرار گرفته است. این پایگاه در ابتدا دلایل اهمیت صنعت خودرو ایران برای اقتصاد کشور و همچنین دلایل وجود بحث و گفتوگوهای متعدد حول این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.» بر اساس این گزارش ایران بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه می باشد و البته تا قبل از آن که تحریمهای اقتصادی بر ایران تحمیل شود این کشور در جایگاه یازدهمین تولید کننده خودرو در سراسر جهان قرار داشت. بخش خودرو بعد از نفت دومین صنعت بزرگ کشور محسوب می شود.
به طور قطع بیش از ۷۰۰ هزار کارگر در کارخانه های این صنعت مشغول به کار است. یک روزنامه نگار ایرانی آشنا به صنعت خودرو گفت:»تحریم های اقتصادی، مخصوصا زمانی که این صنعت آماده پیشرفت بزرگی بود، عقب رفت عظیمی برای صنعت خودرو ایران به حساب می آمد».
وی همچنین تاکید کرد که تحریم های غربی نه تنها پیشرفت این صنعت را متوقف نمود بلکه به تولید و قیمت آن هم لطمه وارد کرد. چراکه از سویی به علت تحریم ها تولید کاهش یافت و از سوی دیگر به خاطر همین تحریم ها قیمت خودرو به طور ناگهانی حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافت بدین ترتیب تولید از 1.5 میلیون خودرو در سال به کمتر از ۷۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت و نکته مهم دیگر آنکه از کیفیت خودرو های تولید ایران هم کاسته شد.
معاون وزیر صنعت ایران طی نشست اخیر با هیأت اقتصادی سوئیس از طرحی خبر داد که ظرفیت تولید خودرو را تا سال ۲۰۲۱ به سه میلیون خودرو در سال افزایش می دهد.
وی همچنین تاکید کرد ایران برای دستیابی به این هدف نیازمند همکاری شرکت های تولید خودرو بین المللی می باشد. بر اساس این گزارش ایران به قطعات کامپیوتری خاص و قطعات حساس مربوط به خودرو نیاز دارد از این رو در زمان تحریم مجبور بود با تولیدکنندگان چینی وارد همکاری شود.
حال با برداشتن تحریم ها شرکت های خودرو غربی بر سر بازار ایران با چین وارد رقابت شده اند. المانیتور در پایان نوشت: با وجود چالش هایی که در مسیر پیشرفت این صنعت وجود دارد، ظاهرا این بخش به صورت تدریجی به مسیر پیشرفت بازخواهد گشت و با طرح های مشترکی که در حال شکل گیری است امید آن وجود دارد که این کشور نه تنها مقصدی برای محصولات خارجی خواهد بود بلکه به عنوان مرکز و محلی برای تولید و صادرات عمل خواهد کرد.
مطالب مرتبط
مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت
نقشه ژنتیکی خرسهای قهوهای کشور تهیه شد
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
پرواز در آسمان، سرکش روی زمین
«گردشگری آهسته» در جستجوی تعادلی نوآورانه میان گردشگر و جهان
به آهستگی تماشا کن!
برای سینمایی که طبیعت ندارد
راهی برای فراموشی نیست
«ادوارد سعید»، نظریهپرداز عرب، سالها قبل دغدغهٔ فعالان محیط زیست را اینگونه توصیف کرد
خاورمیانه و دستهای بستهٔ کنشگران محیط زیست
آفت زنجره خرما معیشت ۵ هزار نفر را در«شهداد» تهدید میکند
مرگ محتوم نخلهای «اندوهجرد»
گفتو گو با «تقی شامخی» استاد پیشکسوت منابعطبیعی
خطر دست اندازی به طبیعت در زمانه بحران
نظر کاربران
نظری برای این پست ثبت نشده است.
تبلیغات
وب گردی
- ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک میکنند
- چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید
- اقدامات لازم برای اسباب کشی و جابجایی منزل
- بسته بندی مواد پودری با دستگاه ساشه: شغل پردرآمد این روزها
- طبع روغن زیتون در طب سنتی چیست؟ معرفی 4 خواص روغن زیتون
- خرید ساک دستی تبلیغاتی چه مزایایی برای هر برند دارد؟
- تعریف درست هوش مصنوعی (AI) چیست؟
- 10 ایده شغل دوم با سرمایه اولیه کم برای کارمندان
- مقایسه تعرفه پنلهای پیامکی و تبلیغاتی
- مقاصد جذاب و معروف برای کمپ زدن در طبیعت بیشتر
بیشترین نظر کاربران
معمای ریاست محیط زیست در کابینه رئیسی
بیشترین بازنشر
ستاندن حیات از غزه
پربازدیدها
1
به نام حیوانات به کام باغوحشداران
2
«بمو» را تکهتکه کردند
3
سوداگران گنج پل تاریخی ۳۰۰ ساله در بابل را تخریب کردند
4
محیطبانها با رد زنی چرخهای موتورسیکلت به شکارچیان رسیدند
5
کبوتر نماد مناسبی برای صلح است؟
دیدگاهتان را بنویسید