سایت خبری پیام ما آنلاین | مسئولان دولت قبل به جای مناظره در رسانه‌ها حرف بزنند

مسئولان دولت قبل به جای مناظره در رسانه‌ها حرف بزنند





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۸

مسئولان دولت قبل به جای مناظره در رسانه‌ها حرف بزنند

چند روز پیش محمدرضا داوری از چهره های رسانه ای نزدیک به محمود احمدی نژاد گفته بود احمدی‌نژاد و وزرایش خواهان مناظره با مسئولان دولت یازدهم هستند. حالا سخنگوی دولت پاسخ داوری را داده است.
به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به سوال خبرآنلاین که به پیشنهاد مناظره احمدی نژاد و وزرایش از رئیس جمهور و وزرای دولت یازدهم اشاره داشت گفت: حتما مسئولین دولت قبل حرف هایی دارند که پیشنهاد مناظره می دهند و ما استقبال می کنیم.
آنها می توانندحرف هایشان را به رسانه ها منتقل کنند و حتی اگر مطالب انتقادی و یا پیشنهادهای اصلاح گرانه ای دارند، می توانند در فضای عمومی مطرح کنند و ما حتما از شنیدن آنها استقبال می کنیم.
وی درباره موضوع شکایت های مسئولین دولت قبل از مسئولین فعلی و اینکه دولت قصد واکنش متقابل دارد یا نه، نیز گفت: ما به دنبال آن نیستیم که چون اسناد و مدارک در اختیار دولت قرار دارد، ایراد برخی اتهامات علیه دولت قبل را شروع کنیم.
ما معتقدیم مرجع رسیدگی به اتهامات، قوه قضاییه است و اخلاقی نیست ما یک جانبه چیزی مطرح کنیم. به ویژه که برخی از آنها در زندان هستند و امکان پاسخگویی ندارند. بنابراین ما همه اسناد خود را به قوه قضاییه ارائه می کنیم.
نوبخت با بیان اینکه «ظاهرا سناریویی شروع و کارگردانی می شود که متناظرا برای مسئولین دولت فعلی اتهاماتی را مطرح کنند»، به دست اندرکاران این سناریو توصیه کرد که از هیچ موردی اغماض نکنند و حتما همه موارد را به قوه قضاییه ارائه دهند به جای اینکه تشویش اذهان عمومی کنند. وی افزود: دکتر میرکاظمی نماینده باشخصیت و اصولگرا و معتقد به قیامت است.
ایشان هم اگر فکر می کنند تخلفی از سوی مسئولین دولتی در پرونده کرسنت صورت گرفته حتما به قوه قضاییه ارجاع دهند.
این پرونده تازه باز نشده و ده سال است که در حال رسیدگی است. سخنگوی دولت درباره انتصاب فرمانداران همسو هم گفت: قبول کنیم نماینده عالی دولت در استان ها استانداران و در شهرستان ها فرمانداران هستند.
آنها باید دقیقا سیاست های دولت تدبیر و امید را اجرا کنند. بنابراین اگر همسو نباشند امکان اجرای سیاست های دولت در نزدیک ترین فاصله به مردم صورت نخواهد گرفت. لذا وزارت کشور تلاش کرده تا الان این همسویی وجود داشته باشد و امیدوارم اگر ناهماهنگی وجود دارد هرچه زودتر به آن رسیدگی کند.
نوبخت با اشاره به ارائه لایحه برجام به مجلس گفت: اصرار مجلس دراین باره بر مبنای دو اصل 76 و 125 قانون اساسی است. در اصل 76 امده که در صورت تایید شورای عالی امنیت ملی قراردادها و معاهدات بین المللی ایران لازم الاجراست و در اصل 125 هم عنوان شده اگر رییس جمهور و یا نماینده ایشان بخواهد قراردادی را امضا کند حتما به تصویب مجلس نیاز دارد.
در برجام قرار نیست رییس جمهور سندی را امضا کند و این صرفا یک تفاهم کلی بین ایران و شش کشور است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *