پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

سوختن 10 هکتار از منابع طبیعی رابر در آتش
فرماندار رابر گفت: سهل ‌انگاری گردشگران 10 هکتار از منابع طبیعی منطقه گردشگری تنگل هونی شهرستان رابر را به کام آتش کشاند‌. علیجان سلیمانی در گفتگو با فارس در رابر اظهار داشت: 10 هکتار از منابع طبیعی منطقه گردشگری و خوش آب و هوای تنگل هونی شهرستان رابر به دلیل سهل‌انگاری گردشگران در شعله‌های آتش سوخت‌. وی گفت: با وصول خبری مردمی مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه گردشگری تنگل هونی به منطقه مراجعه و با همراهی خوب مردم منطقه و نیروهای منابع طبیعی با ماشین‌آلات آتش‌نشانی و امکانات موجود اقدام به مهار آتش کردیم. سلیمانی افزود: در این آتش‌سوزی که به مدت 6 ساعت ادامه داشت انواع گونه‌های ارزشمند مرتعی از جمله اورس‌، بنه‌، بادام و کهکم از بین رفتند. وی بیان داشت: این منطقه یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان رابر است که در این فصل افراد زیادی برای تفریح در آنجا حضور پیدا می‌کنند و یکی از دلایل عمده آتش‌سوزی روشن کردن آتش توسط همین مردمی است. فرماندار رابر از عموم مردم درخواست کرد‌ قبل از ترک منطقه نسبت به خاموش کردن آتشی که روشن کرده‌اند، اقدام کنند.

ورود روزانه 600 نفر اتباع بیگانه غیرمجاز به کرمان
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت:روزانه 600 نفر اتباع بیگانه به صورت قاچاق وارد استان کرمان می‌شوند. این مسئول اضافه کرد: قوانین پیشگیرانه برای برخورد قاطع با اتباع بیگانه غیرمجاز را نداریم و حدود 80 درصد جابه‌جایی اتباع بیگانه و 60 درصد قاچاق مواد مخدر از مسیر استان کرمان است. به گزارش فارس حمید ذکاء‌اسدی در جلسه پیشگیری از وقوع جرم در محل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: باید با بحث آدم‌ربایی به صورت عمقی‌تر برخورد کنیم. وی بیان داشت: 60 تا 70 درصد قاچاق و ترانزیت بین‌المللی موادمخدر از استان کرمان می‌گذرد، اما با توجه به اینکه در بحث موادمخدر افراد با اعتماد و سابقه‌ای که با طرف مقابل دارند، مواد را رد و بدل می‌کنند، لذا اگر اقدام به موقع برای پرداخت پول صورت نگیرد، چاره‌ای غیر از ربایش فرد یا اقوام نزدیک وی ندارد. معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اضافه کرد: آدم‌ربایی با انگیزه مواد مخدر تا زمانی که مواد مخدر باشد، همچنان ادامه می‌یابد و همه دستگاه‌های ذی‌ربط اعتراف می‌کنند در بحث برخورد با مواد مخدر ناموفق بوده‌اند.

مردم نباید معطل مدیران ضعیف بمانند
استاندار کرمان با بیان اینکه مردم نباید معطل مدیران ضعیف بمانند خطاب به فرمانداران و شهرداران تاکید کرد: پیمانکاران ضعیفی را که نمی توانند همراه با سرعت توسعه پیش بروند ، حذف کنید تا پیشرفت متوقف نشود. به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی در دیدار با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر شهرستان بم گفت: برنامه استانداری این است که با فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر شهرستانهای استان دیدار داشته اشد تا از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار بگیریم. استاندار کرمان با بیان اینکه شهرداران باید تفکر دولتی را رها کنند گفت: مدیران نباید تنها به منابع نقدی که در اختیارشان قرار می گیرد اکتفا کنند بلکه باید با توجه به منابع اعتباری که در آینده به دستشان می رسد پروژه تعریف کنند. وی ادامه داد: پیشرفت کشور کاری سخت و زمان بر است و باید برای آبادانی شهر و استان خلق ثروت کنیم و نمی توان تنها منابع نقد را به مدیران بدهیم و آنها خرج کنند. وی افزود: نگاه مدیریت استان به تمام شهرستانها نگاه عدالتی است و برای ما هیچ شهرستانی با هم فرق ندارد.

معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی
رییس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: این اداره کل بخشی از توانمندی های استان در زمینه راه، مسکن و ساختمان را در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان که در برج میلاد تهران دایر شده بود، به نمایش گذاشت. به گزارش روابط عمومی این اداره کل علی شهیدی افزود: سعی شد با توزیع ویژه نامه و تراکت و همچنین از طریق بروشور و نصب بنر توانمندی های استان در حوزه عمرانی به نمایش گذاشته شود. وی بیان کرد: بازدیدکنندگان با حضور در غرفه راه و شهرسازی در جریان خدمات و فرصت های سرمایه گذاری در بخش مسکن، راه و شهرسازی قرار گرفتند. وی گفت: برگذاری این گونه نمایشگاه ها می تواند فرصت خوبی برای معرفی توانمندی های استان در زمینه های مختلف باشد. شهیدی افزود: راه زیربنای هرگونه توسعه و پیشرفت است از این رو این اداره کل بخشی از توانمندی های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت. نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان در حاشیه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان به مدت یک هفته در برج میلاد تهران دایر شد و جمعه گذشته به کار خود پایان داد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *