پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صنعت مس 1 گیتی پسند اصفهان 0/ نارنجی پوشان آتشین آغاز کردند

صنعت مس 1 گیتی پسند اصفهان 0/ نارنجی پوشان آتشین آغاز کردند





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۴

صنعت مس 1 گیتی پسند اصفهان 0/ نارنجی پوشان آتشین آغاز کردند

به کوشش وصال روحیان
لیگ طاقت فرسای دسته یک کشور با برگزاری 10 بازی هفته اول خود را پشت سر گذاشت. این در حالی بود که حتی زمزمه هایی مبنی بر تعویق مسابقات بدلیل بدهی مالیاتی چند تیم به گوش میرسید که در دقایق آخر، باز هم با دستور تاج این مشکل هم بر طرف و بازیهای دسته یک آزادگان کشور عملا آغاز به کار کرد .
میزبان تیم گیتی پسند اصفهان بود . تیم مس کرمان که با توجه به روند یارگیری چندان انتظاری ازآن نمیرفت تا هماهنگی لازم را داشته باشد اما دور از انتظار حاضر شد و موفق شد در یک بازی نفس گیر بخصوص در دقایق پایانی حریف جوان خود گیتی پسند را مغلوب کند تا به نوعی از همان هفته اول برای رقبا خط و نشان کشیده باشد . تک گل مس کرمان را در این بازی میلاد پور صف شکن مهاجم شمالی مس کرمان در دقیقه 75 بازی به ثمر رساند .
مسی که بیش از 80 درصد تغییر نسبت به فصل قبل خود داشت دیروز رسما در ورزشگاه خالی از تماشاگر مس رونمایی شد و خارج از پیروزی شیرین خود، آنچه که هواداران مس را به شدت امیدوار کرد، بازی روان و خوب مسی ها به خصوص در نیمه دوم بود.
بگوویچ که پیش از بازی به اجیار چند مهره خود را از دست داد، با توجه به دست بازی که از لحاظ نفری در تیم مس داشت به سرعت تغییرات لازم را در تیم خود پیاده کرد.
عباس کاظمیان و محمد مختاری به دلیل محرومیت و مصدومیت در خط دفاع مس غایب شدند تا فرزاد حسین خانی به مرکز دفاع مس منتقل شود و ادریس کوچکی هم به سمت راست خط دفاع مس رود. عبدالله حسینی زوج دفاع میانی مس شد و بهنام داداش وند هم در سمت چپ خط دفاع قرار گرفت.
وینگو برای این بازی ترجیح داد تیم خود به حالت 4-3-3 در زمین بچیند و با حضور مرزبان، زنده روح و پورصف شکن خط میانی مس محکم باشد. در خط حمله مس نیز امرایی، یونسی و صادقی قرار گرفتند.
در نیمه اول آنچه که خیلی برای مسی ها چشم نواز بود بازی فعالانه سعید صادقی و آمادگی قابل توجه کیوان امرایی بود به نحوی که اگر علی یونسی هم دقت بالاتری داشت می توانست با استفاده از موقعیت تک به تک خود، خیلی زود مس را به گل برتری برساند.
تیم گیتی پسند که در نیمه اول برای کنترل بازی به زمین آمده بود اصلا فشاری بر خط دفاعی مس وارد نکرد و از همین رو بود که نیمه اول بازی دو تیم تا حد زیادی متعادل اما در زمین اصفهانی ها سپری شود.
در نیمه دوم از همان ابتدا بگوویچ فرمان حمله همه جانبه را به مسی ها صادر کرد. نکته به شدت امیدوار کننده این بود که مس دیگر برای رسیدن به گل برخلاف سال قبل به دنبال اتفاقات بازی نبود و سعی داشت از روی برنامه به گل برسد. بازی مسی ها با شروع نیمه دوم به خصوص در فاز تهاجمی بسیار خوب و منظم بود و سه موقعیت مسلم گلزنی مس به خوبی این نکته را تائید می کرد.
نکته دلگرم کننده دیگر برای مس این بود که نیمکت این تیم هم به شدت قوی بود چراکه بعد از تعویض های این تیم بود که راه گلزنی مس باز شد… همکاری شجاعی و قهارپور که به عنوان بازیکنان تعویضی به زمین آمدند در نهایت موقعیت را به پورصف شکن داد تا با جایگری عالی خود و گل به موقعش صف شکن پیروزی های مس در این فصل باشد.
البته بعد از این گل با فشاری که برروی دورازه مس از سوی حریف ایجاد شد، در دو مورد دفاع مس به شدت اشتباه کرد که تک به تک دقیقه 90 بازی اوج این مسئله بود و این نشان می دهد که با وارد آمدن فشار به دفاع مس، قابلیت اشتباه در این خط مس وجود دارد. هرچند این مسئله سبب شد که هواداران مس درخشش یوسفی را هم ببیند تا به آمادگی او نیز مطئمن شوند و از دروازه بان خود نیز دلگرم باشند. البته در هفته های آتی با هماهنگ شدن بیشتر خط دفاعی و رسیدن بازیکنان تخصصی این پست مثل مختاری و حیدری این خط محکم تر هم خواهد شد.
مسلما بازیکنان دفاعی مس مثل حسین خانی، مرزبان و زنده روح در بازی هایی که مس بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت نیز همانند این بازی مسلط کار خواهند کرد تا دروازه مس همچنان حفظ شود.
بهرشکل دلگرم کننده تر از پیروزی و سه امتیاز این بازی، نمایش هدفمند مس در اولین بازی خود بود که به قول بگوویچ بیشتر از 60 درصد توان این تیم هم نبود و در هفته های آتی قطعا می توانیم منتظر یک مس جذاب تر هم باشیم.
وینگو بگوویچ سرمربی تیم مس کرمان نیز شامگاه دوشنبه پس از دیدار دو تیم مس کرمان و گیتی پسند اصفهان در خصوص این بازی در جمع خبرنگاران گفت: بازیکنان ما با تمام توان خود در زمین حاضر شدند و حتی می توانستند در نیمه اول به گل برسند.
وی ادامه داد: اگرچه ما میزبان این دیدار بودیم اما بازی بدون تماشاگر در خانه بسیار سخت است.
سرمربی تیم مس کرمان گفت: بعد از اینکه گل توسط بازیکن ما به ثمر رسید، ارشاد یوسفی در درون دروازه مس بسیار خوب کار کرد و در مجموع توانستیم به سه امتیاز اول و بسیار مهم این فصل دست یابیم.
وی مهمترین مشکل تیم مس را جذب چند بازیکن دیرتر از سایر بازیکنان عنوان کرد و گفت: تعدادی از بازیکنان تاثیرگذار ما مدت کمی با تیم مس تمرین کرده اند که با ادامه تمرینات، آماده تر و هماهنگ تر خواهند شد و می توانیم از این بازیکنان بیشتر استفاده کنیم.
بگوویچ با بیان اینکه در هفته اول فقط 60 درصد توان تیم را به نمایش گذاشتیم، اظهار کرد: در هفته های آینده به تیمی خطرناک تر برای حریفان تبدیل خواهیم شد.
نکته قابل توجه درباره برد مس این است که نارنجی پوشان اولین بار است که هفته اول لیگ را با پیروزی آغاز کرده اند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *