پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله

کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۶

کودک آزاری در جریان گروگان گیری دختر 8 ساله
گروگان گیری یک دختر بچه 8 ساله و اسیدپاشی در کهنوج در هفته ای که گذشت از مهمترین خبرهای استان کرمان بود. آن طور که فرمانده انتظامی استان کرمان گفته ربودن دختر 8 ساله بدلایل امنیتی نبوده و باج خواهی علت اصلی این کار بوده است.
گروگان گیران این دختر را در خیابان شهید دستغیب می دزدند و و او را از شهر خارج و به ارتفاعات صعب العبور جنوب استان می برند.
چناریان گفت: باج‌ خواهی علت اصلی گروگان‌گیری مطرح شده که علت آن هم وابستگی به مواد مخدر بوده و از آنجا که بستگان درجه یک این دختر بچه در زندان هستند ربایش این کودک به خاطر ارتباطات قبلی با خانواده وی بوده است.
سردار چناریان گفت: گروگان‌گیران بعد از ربایش دختربچه او را از شهر خارج کرده و در ارتفاعات صعب‌العبور جنوب استان کرمان نگهداری کرده‌اند که پس از اطلاع پلیس از این اقدام، تیم ویژه تشکیل و اقدامات اطلاعاتی انجام شد.
وی با تاکید بر اینکه باتوجه به شرایط سنی و جنسیت ربوده شده، تلاش مضاعفی برای تعیین سرنوشت این دختر بچه انجام گرفت تصریح کرد: گروگان‌گیران آزار و اذیت‌هایی برای این کودک داشته اند و چند جا از بدن وی را سوزانده‌اند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این کودک در تاریخ 21 مرداد حوالی کوه بهادرآباد(جاده بین عنبرآباد و کهنوج) آزاد شد یادآوری کرد: با پیگیری‌های اطلاعاتی انجام شده در ابتدا عامل اصلی این ربایش و بعد از آن نیز سه نفر از هم‌دستان وی که در ربودن، انتقال و نگهداری کودک نقش داشته‌اند دستگیر و همچنین دو دستگاه خودرویی که در ربایش این کودک مورد استفاده قرار گرفته بودند توقیف شدند.
وی سپس به جریان اسید پاشی در کهنوج اشاره و اظهار کرد: فردی اهل مشهد به دلیل مواجه شدن با مشکلات مالی، در شهرستان کهنوج اقدام به دایر کردن لوازم صنفی یدکی کرده و چند نفر را به کار می‌گیرد که یکی از آنها خانم بوده است. سردار چناریان ادامه داد: به دلیل شاغل بودن خانم در این مغازه و بنا به مسایل اجتماعی که در آنجا وجود داشته است، ذهنیتی بین بستگان و افرادی که بین این فروشنده و خانم در ارتباط بوده‌اند پدید آمده که منجر به بروز اختلافاتی شده است که به راحتی قابل حل بوده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: دو نفر از بستگان مرتبط با این خانم، در اقدامی تلافی‌جویانه به مغازه‌دار اسید پاشیده و متواری می‌شوند که یکی از آن‌ها در کمتر از یک ساعت و نفر دیگر نیز چند ساعت بعد دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه در این اسیدپاشی مساله اجتماعی و اقتصادی مطرح بوده که منجر به اختلاف دو نفر و در نهایت اسیدپاشی شده است تصریح کرد: متاسفانه در این میان شاگرد مغازه‌دار نیز آسیب دیده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *