سایت خبری پیام ما آنلاین | درخشش قلب ایران بر بلندای تهران

درخشش قلب ایران بر بلندای تهران





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

درخشش قلب ایران بر بلندای تهران

محمد مهدیار مسیحا
«کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم» اما این اولین تیتر روزنامه محلی پیام ما دراولین شماره ویژه نامه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان و در اولین روز برگزاری این رخداد بزرگ بود. از همان تیترهایی که هم سردبیر خوشش می آید و هم روزنامه نگار انرژی می گیرد و هم مخاطب را با حس تعلق به یک نقطه ی با شکوه دیگر از این سرزمین به قدمت تاریخ بشری در تعلیق اینجا دیگر کجاست فرو می برد، که اگر کرمانی باشی، مضاف بر همه این ها احساسات ناسیونالیستی کرمانی ات را بر می انگیزد، آنگونه که برای افتتاحیه این رویداد لحظه شماری میکنی و به قول بزرگان قوم کرمانی ، شبی تاریخی را برای اهالی دل عالم رقم می زند. در شبی که غرور و سرور زاید الوصفی چهره ی مردمان سبزه چهره و دوست داشتنی قلب ایران را فرا گرفته بود آنچنانی که گویی کرمانی ها فتح الفتوح کرده اند و برج تهرانی ها را به تسخیر خود در آورده اند و می خواهند بر این کلانشهر حکمرانی کنند که البته در زیر برج میلاد ایستادن ، هم غرور می آورد و هم سرور.
اگر کرمانی نباشی کمتر سخن می رانی که نکند آن غرور ، در این فتح الفتوح دامن تو را هم بگیرد و کرمانی ها با چشمانشان چشمانت را از حدقه در آورند. پس سکوت می کنی و می خواهی بیشتر بشنوی آن گویش و لهجه ی آرام و خیلی آرام را و از شیرینی کلمات بریده بریده آن ها لذت ببری و شیرینی آن را مانند طعم شیرین خرمای بم حس کنی.
در روزهایی که بلند برج ایران همان میلاد خودمان را می گویم ، کرمانی ترین لحظات خود را سپری می کند و اتوبان همت و حکیم پر ترافیک ترین شب های خود را ، مردمان سخت کوش کویر کرمان میهمانان بلدیه طهران هستند و از این ابتکار کمال بهره را می برند. بزرگترین اجتماع کرمانی ها ، خارج از سرزمین مادری آن هم در بزرگ پایتخت ایران پهناور. هر شب هزاران کرمانی با افتخار، هنرها و دستاوردها و محصولات بومی و ملی و جهانی خود را عرضه میکنند و عرض اندام . یک شب ورزشکارانش یک شب کارآفرینانش یک شب مجاهدان جانبازش و شبی دیگر شاعران و نویسندگانش، آری فرزندان قلب ایران بر بلندای تهران می درخشند و برخود می بالند که چنین سرزمینی دارند که اگرچه حرف های زیادی را گفته اند اما حرف های نگفته در دل بسیار دارند که باید اهل دل باشی تا بشنوی. آمده اند که همه چیز را رو کنند از سنتی ترین ها و البته خوشمزه ترین ها همچون خرما و کلمپه و قوتو و نان و آش محلی تا مدرن ترین ها و به روز ترین تکنولوژی های روز دنیا مانند تراکتور و خودروهای محبوب سواری و سازه ها و اختراعات حیرت انگیز صنعتی و کشاورزی و ایده های نوین فرهنگی و هنری .
ما نیز مسروریم و مغرور می شویم که در این جشن کرمانی – تهرانی که یک هدف والا دارد و آن هم سر بلندی ایران عزیز سهمی کوچک داشتیم و از یاری هموطنان خون گرم خود هرگز دریغ نکردیم و پیوندی قلبی عمیقی را بنا نهادیم و اینجاست که در می یابی همه ی ایران ، تهران نیست و ایران با این شهرها ، ایران است و تهران نیز به خود می بالد که پایتخت ایران است همان سرزمین شکوه پا برجا در دل اتهاب دوران ها همان کشور روزهای دشوار همان زخمی سربلند بحران ها آری اینجاست که در می یابی وطن تمدن و فرهنگ یعنی چه و اگر کرمانی باشی ایرانی هستی و اگر ایرانی باشی کرمان را دوست داری حتی اگر تهرانی باشی اصلان چه فرقی می کند که کجایی هستی ایرانی ایرانی است و به قول محبوب ترین ژنرال ایرانی سپاه اسلام ، افتخارمان این است که کرمان هم خاک ایران است. کرمان ، قلب ایران، بر بلندای تهران چه خوش درخشید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *