پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان با توجه به ظرفیت غنی کشاورزی می تواند با توسعه میادین میوه و بازارهای میوه و تره بارخدمتی ارزنده به مردم داشته باشد

مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان با توجه به ظرفیت غنی کشاورزی می تواند با توسعه میادین میوه و بازارهای میوه و تره بارخدمتی ارزنده به مردم داشته باشد





۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۲۸

مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران: استان کرمان با توجه به ظرفیت غنی کشاورزی می تواند با توسعه میادین میوه و بازارهای میوه و تره بارخدمتی ارزنده به مردم داشته باشد

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان پس از یک هفته تکاپوی نهاد های دولتی و بخش خصوصی به پایان رسید که خوشبختانه تاثیرات فرهنگی و اقتصادی آن فراتر از انتظار ارزیابی می شود.
حضور مدیریان ارشد کشوری و برقراری تعامل دو سویه مدیران بخش خصوصی در حوزه های کشاورزی صنعتی و فرهنگی با آنان می تواند مهمترین دستاورد این جشنواره باشد که بی شک نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.
شهرداری تهران که همواره به عنوان میزبان ، ازبرگزاری جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی استان ها حمایت می کند این بار نیز با همکاری ستاد برگزاری جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان ، توانست میزبان خوبی برای شرکت کنندگان باشد.
اما حضور سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به عنوان یکی از حامیان اصلی جشنواره یکی از ابتکارات به جا ومناسب بود که توانست موجب آشنایی و برقراری تعامل تولیدکنندگان بخش کشاورزی کرمان با این سازمان شود. که قطعا پیوند تولید کنندگان کرمانی که نه تنها در سطح کشور که در سطح جهانی دارای مراتب بالای تولید و عرضه محصولات مرغوب می باشند با سازمان مدیریت میادین به عنوان بزرگترین شبکه توزیعی کشور به نفع مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.
به همین بهانه گفتگویی را داشتیم با آقای مهندس عبدالحسین رحیمی مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران که به تازگی به این سمت از سوی دکتر محمد باقر قالیباف منصوب شده که البته پیش از این نیز در سمت قائم مقام در این سازمان به فعالیت مشغول بوده است.
جناب آقای مهندس رحیمی ضمن تبریک انتصاب جنابعالی و آرزوی موفقیت برای شما لطفا در مورد نگاه جدید مدیریتی به اهداف و فعالیت های سازمان مدیریت میادین توضیحاتی را برای مخاطبین بیان نمایید؟
ابتدا عرض سلام و خسته نباشد دارم خدمت شما و تمامی دست اندرکاران برگزاری جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان که با تلاش مضاعف توانستند ظرفیت های این استان را معرفی نمایند. و موجب برقراری ارتباطات مناسب شرکت کنندگان که عمدتا تولیدکنندگان هستند با مسئولین ذیربط گردند. همانطور که می دانید سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به عنوان یک نهاد خدماتی و رفاهی در سطح شهر تهران با بیش از 190 مرکز عرضه محصولات کشاورزی مایحتاج مردم را تامین می نماید که طبق آمار رسمی ، روزانه قریب به 450 هزار شهروند تهرانی به این مراکز مراجعه می نمایند. که این حجم بالای مراجعه نشان از اعتماد به این مراکز عرضه و همچنین اعلام نیاز به وجود چنین بازارهایی در سطح شهر تهران است. بر همین اساس و برای تامین نظر شهروندان تهرانی و بهره مندی آنان ازمزایای بازارهای میوه و تره بار، توسعه کمی و کیفی بازارها به سبک فروشگاهی یکی از مهمترین اولویت های سازمان مدیریت میادین است.
در مورد بازارهایی که به تازگی احداث شده اند و اجرای سیستم فروشگاهی توضیحاتی را بفرمایید؟
با توجه به وجود بازار رقابتی و وجود فروشگاه های بزرگ در سطح شهر تهران تصمیم بر این شد تا سازمان میادین نیز پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد و بر اساس رویکرد خدماتی و رفاهی خود بتواند اصل مشتری مداری را به خوبی اجرا نماید. که بر همین اساس سیستم نوین بازارهای فروشگاهی با هدف تامین تمامی نیازهای مشتریان طراحی و به اجرا درآمد که چندی پیش تعداد 11 بازار فروشگاهی مدرن احداث و به بهره برداری رسید و علاوه بر آن برخی از میادین و بازارهای قبلی نیز با همین سیاست نوسازی و بهسازی شد. خوشبختانه استقبال شهروندان از این بازارها و افزایش سطح مراجعات به میادین و بازارهای نوسازی و بهسازی شده نشان از رضایت مردم را دارد چرا که در این فضای جدید شهروند می تواند مایحتاج روزانه خود را اعم از میوه وتره: بار و گوشت و حتی کالاهای بازرگانی تهیه نماید که این خود موجب صرفه جویی در وقت شهروند و همچنین کاهش حجم ترافیک در سطح شهر می شود.
جناب آقای مهندس رحیمی با توجه به توضیحات شما در مورد سیاست مشتری مداری سازمان مدیریت میادین آیا این سازمان وظیفه ای در قبال تولید کنندگان هم دارد؟
می توان اینگونه موضوع را تشریح کرد که سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار هدف اصلی خود را حمایت از تولید کننده در جهت تامین نیاز مصرف کننده می داند به گونه ای که با در اختیار قراردادن غرفه های عرضه محصولات در بازارها به تولیدکنندگان موجب حذف واسطه ها شده و به تعبیربنده پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.
خوب این چه مزیتی برای تولید کننده و مصرف کننده دارد؟
مهمترین مزیت این است که با حذف واسطه ها تولید کننده می تواند محصولات خود را با قیمت واقعی به فروش برسانند و از سوی دیگر مصرف کننده نیز می تواند با صرف هزینه کمتر از محصولاتی با کیفیت بهتر و قیمت کمتر بهره مند شود.
آیا سازمان مدیریت میادین تهران می تواند به سایر شهرستان ها نیز در توسعه میادین و بازارهای میوه و تره بار کمک نماید؟
تا کنون مراجعه زیادی کلانشهر های کشور به این سازمان به صورت حضوری و یا ارتباطات مکتوب شده است که خود نشان از تبدیل شدن این سازمان به یک الگوی مناسب و موفق برای سایر شهرها می باشد که بنده اعلام می کنم این سازمان آمادگی لازم را برای هرگونه همکاری و در اختیار قرار دادن تجارب کارشناسی در توسعه میادین و بازارهای میوه و تره بار در سایر شهر ها را دارد. بالاخص استان هایی مانند استان کرمان که با توجه به ظرفیت غنی کشاورزی و تولیدات باغی می توانند با توسعه میادین میوه و بازارهای میوه و تره بار، خدمتی ارزنده به مردم آن استان و همچنین سایر نقاط کشور داشته باشند. که این مهم با ارتباط دو سویه سازمان مدیریت میادین تهران با تولیدکنندگان و مسئولین آن استان فراهم می شود.
جناب آقای مهندس از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار داید و همچنین با حضور در این جشنواره از این فعالیت بزرگ فرهنگی و اقتصادی حمایت کردید سپاسگزاریم اگر سخنی در پایان دارید بیان نمایید؟
بنده هم از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بالاخص کمیته اطلاع رسانی جشنواره که با همکاری روابط عمومی سازمان مدیریت میادین توانستند در اطلاع رسانی موفق عمل نمایند تشکر می کنم برگزاری این جشنواره قطعا می تواند علاوه بر شکوفایی و رشد استعداد های آن استان به توسعه و رشد در کشور کمک نماید و در اجرای هرچه مناسب ترسیاست های اصل 44 و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید همه مسئولین در اجرای این فرمان مهم و تاریخی مقام معظم رهبری است تسریع نماید و موجب ثمراتی ارزنده برای این سازمان و استان بزرگ کرمان باشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *