پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پاسخ مهم‌ترین سوال زندگی

پاسخ مهم‌ترین سوال زندگی





۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۵۰

پاسخ مهم‌ترین سوال
زندگی
یکی از مهم ترین مشخصاتی که می توانید به شخصیت خود بیافزایید، این است که به خود یاد دهید زندگی همواره آسان نیست و بتوانید با شرایط سخت نیز کنار بیایید. ارزش ها به آسانی به دست نمی آیند و اگر تمایل دارید آینده ای روشن در انتظارتان باشد، بهتر است از سختی نهراسید؛ بهترین ها در زندگی، معمولا با سختی به دست می آیند.
یادگیری، به سرانجام رساندن ایده ها، نوشتن یک کتاب، دویدن در یک ماراتون؛ همگی سخت، اما با ارزش و تجربیاتی وصف نشدنی هستند. اگر بتوانید خود را به نوعی پرورش دهید تا با اندکی سختی در زندگی نیز خو بگیرید، قادر به انجام هر کاری نیز خواهید شد. می توانید تجارت خود را آغاز کنید، اما اگر از سختی بترسید، آیا این کار ممکن است؟ شروع کردن کسب و کار شخصی، راحتی را از شما گرفته و کاری بسیار مشکل است، پس از پیشتر باید خود را آماده کرده باشید.
اما چطور بتوانیم با سختی خو بگیریم؟ به قصد، شروع به انجام کارهایی کنید که پیش از این برایتان غیر قابل تحمل یا سخت بوده اند. با کارهایی کوچک شروع کنید، برای مثال، ورزش کردن در ابتدا برای همه بسیار سخت است. با ورزش شروع کنید. وقتی بتوانید خود را به مراحل اولیه نا آسودگی خو دهید، وقتش رسیده تا کم کم به سراغ کارهای بزرگتر بروید.
یاد بگیرید با تردیدها کنار بیایید
یکی دیگر از مهارت هایی که به آن نیاز دارید، گذر کردن از تردید و شک هاست. شروع یک کسب و کار شخصی، امری عالیست اما اگر در میانه ی راه یا حتی در ابتدای آن با تردید مواجه شوید، نمی توانید آن را پیش ببرید. شک به شما اجازه نخواهد داد پروژه، تجارت و موقعیت های عالی را بپذیرید. اگر «ندانستن» برایتان مشکلی نباشد، قطعا موقعیت های بیشتری را که بر سر راهتان قرار می گیرند را خواهید پذیرفت.
در نهایت اگر بتوانید راحت طلبی را کنار گذاشته و با تردید ها نیز بجنگید، دیگر هیچ کاری غیر ممکن به نظر نخواهد رسید؛ می توانید سفری ازران به دور دنیا را تجربه کنید، یک کتاب بنویسید، کسب و کار شخصی خود را آغاز کنید، برنامه نویسی را فراگرفته و اپلیکیشن های خود را بسازید، در یک استارت آپ مشغول به کار شوید و … همه ی اینها ممکن می شوند، زمانی که بتوانید بر شک و تردید ها و از سوی دیگر غریزه راحت طلبانه غلبه کنید، اگر موقعیتی عالی بر سر راهتان قرار گیرد، شما از پیش برای آن تمرین دیده و مهارت های خود را افزایش داده اید.
از حواس پرتی و اتلاف وقت جلوگیری کنید
مواردی که تا به اینجای مقاله شمردیم، با وجود داشتن مشکل بسیار بزرگی نظیر حواس پرتی یا وقت تلف کردن، بی ارزش می شوند. فرض کنیم که شما موقعیتی عالی به دست می آورید، زیرا قبلا تمرین دیده اید که با راحت نبودن کنار آمده و با تردیدهایتان نیز مقابله کنید؛ اما وقت تلف کردن در شبکه های اجتماعی و یا تماشای تلویزیون، به شما اجازه نمی دهد جایگاه اصلی خود در آن سازمان، شرکت و یا استارت آپ را پیدا کنید.
کار کرده و پولتان را پس انداز کنید
پول مهم نیست اما «پول ساز» بودن بسیار سخت و البته مهم است. باید به مرحله ای برسید که بتوانید خود را به یک شخص اثبات کنید تا وی نیز شما را استخدام کرده و یا محصول یا سرویستان را بخرد. باید «با ارزش» شوید و این مهم صرفا با یادگیری نوع معاشرت با سایر مردم و نحوه ارتباط با آنها، به دست می آید. مهم نیست که شما دست فروشی می کنید، اپلیکیشن خود را در اپ استور قرار داده اید و یا در یک فروشگاه، صندوقدار هستید؛ در هر صورت باید «با ارزش» باشید. با تمرین، روز به روز در این زمینه بهتر نیز خواهید شد.
اگر درآمدتان به قدر کافیست، پس انداز کردن را شروع کنید و بعدا هم با این پول، به سرمایه گذاری های دیگر مشغول شده و در نهایت نیز شاهد رشدش در زندگیتان باشید.
یک ایده را عملی کنید
حتی اگر کوچک باشد
بیشتر مردم وقتشان را با کارهایی هدر می دهند که واقعا ارزش ندارند؛ انجام بازی های ویدئویی، تماشای تلویزیون، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و …. زمانی که پس از یک سال از این افراد بپرسید چه اندوخته اند؛‌ پاسخی برای پرسش شما نخواهند داشت. اما بیایید فرض کنیم که شما، هر روز یک ایده داشته اید و بالاخره تصمیم گرفته اید یکی از آنها را به شکلی آرام پیش ببرید. برای مثال نوشتن یک اپلیکیشن را شروع کرده اید و یا وبسایتی را آغاز نموده اید؛ پس از یک سال، ایده تان به محصول، سرویس، اپلیکیشن و یا وبسایتی عالی بدل شده است. در کنار آن، بسیاری از مهارت های جدید را نیز اندوخته اید. از همه مهم تر این که می توانید به دیگران بگویید:‌ «من آن ایده را عملی کرده و موفق شدم.» این جمله ایست که بسیاری از افراد، از به زبان آوردنش عاجرند. با ایده های کوچک شروع کنید اما به شکل پیوسته به آن پر و بال دهید.
منبع:lifehacker

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *