پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حاج جعفری درنشست خبری با اصحاب رسانه افشاگری کرد پشت پرده مس به روایت رییس هیات فوتبال استان کرمان

حاج جعفری درنشست خبری با اصحاب رسانه افشاگری کرد پشت پرده مس به روایت رییس هیات فوتبال استان کرمان





۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۸

حاج جعفری درنشست خبری با اصحاب رسانه افشاگری کرد
پشت پرده مس به روایت
رییس هیات فوتبال استان کرمان
در این نشست خبری، که سه شنبه شب و با حضور عباس طحان زاده مسئول کمیته مالی و رضا عبدالرشیدی مسئول کمیته آموزش هیات فوتبال و جمعی از ورزش نویسان و اهالی مطبوعات در محل سالن کنفرانس این هیات حضور داشتند، حاج جعفری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هیات فوتبال استان کرمان در 5 سال گذشته، در خصوص پاره ای از حرف و حدیثها، سوء تفاهم ها و حواشی این روزهای فوتبال و بخصوص مسائل مطرح شده در باشگاه صنعت مس کرمان سخن گفت.
وی در ابتدا به تاریخچه راه اندازی این هیات اشاره کرد و افزود: این هیات در حدود سال 74 و همزمان با دوران ریاست صفائی فراهانی بر فدراسیون فوتبال ایران براساس سه اصل مدیریت، برنامه ریزی و بودجه شکل گرفت. هیات های فوتبال، فدراسیون های محلی هستند به نیابت از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در رشته های فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی فعالیت می کند و به رفع امور و مشکلات و استعدادیابی در این رشته ها و تیم های فعال در آن می پردازد، بر همین اساس اساسنامه هیات فوتبال استان کرمان تصویب و تدوین شد. انقلابی که در فوتبال ایران ودر زمان مهندس صفایی فراهانی رخ داد کمک های شایانی به پیشبرد و ترقی فوتبال ایران کرد، طرح های ممیزی ، ارتقا کیفی و ارزیابی تیم های مختلف باشگاهی و حضورفعال در شهرستان ها همه از کارهایی بود که در سالهای ریاست صفایی فراهانی اتفاق افتاد. در آن سال ها حضور 4 تیم از استان یعنی شهرداری کرمان، گل گهر سیرجان، مس رفسنجان و مس سرچشمه در فوتبال ایران که همگی از باشگاههای مجوز دار محسوب می شدند ، نشان از استعداد های زیاد فوتبال کرمان دارد.
از سال 88 که اینجانب سکان فوتبال ایران را بر عهده گرفتم، سعی کردم ضمن استفاده از تجارب دیگران و با توکل بخدا و کمک و یاری دوستانم و با تفکر گذر از دوران سنتی به نوین، تمام توانم را در جهت پیشبرد فوتبال استان بکار گیرم و قسم می خورم به خدای واحد که تا کنون کوچکترین کوتاهی و اهمال کاری در این بخش نداشته ام و تا زمانی که حس کنم می توانم مفید باشم و در راه پیشرفت و اعتلای فوتبال این استان قدم بر دارم ،خواهم بود و با همین روال و رویه ای که در پیش گرفته ام و به آن اعتقاد دارم، ادامه خواهم داد.
حاج جعفری افزود: استان کرمان با مساحت زیاد و داشتن 23 شهرستان آمادگی و پتانسیل خوبی دررشد و پیشرفت فوتبال دارد وخوشبختانه تا کنون هم این چنین شده است، تنها سوال من این است که چرا باشگاه های فعال از استعدادهای ناب استان در تیم های شان استفاده نمی کنند و آنها کمتر دیده می شوند؟
وی ادامه داد: در بخش های آموزش و تربیت داوران و مربیان فعالیت های خوبی انجام شده تا بتوانیم در لیگ های مختلف کشور از وجود داوران و مربیان بومی استفاده بهتری داشته باشیم. متاسفانه بعد از فوت مرحوم مهدی محمدی ما اصلا نتوانستیم مربی های خوبی در سطح تیم های باشگاهی داشته باشیم که این خود جای تاسف دارد با این حال و علیرغم مخالفت های زیاد موفق شدیم به عنوان اولین و شاید تنهاترین استان کانون مربیان استان را راه اندازی کنیم تا بتوانیم از تجربیات آنها بیشتر استفاده کنیم. در کوبل داوری هم خوشبختانه اکنون 1 کوبل داوری در لیگ برترو در لیگ دسته یک، 3 کوبل داوری داریم اما باز هم کم است و باید فعالیت بیشتری انجام شود.
رییس هیات فوتبال به وجود 43 تیم مختلف آقا و خانم از استان کرمان در سطح اول فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: شاید چون ما در لیگ برتر ایران تیم نداریم، همه فوتبال کرمان را نا مناسب می دانند، من خودم به شخصه اعتقاد دارم داشتن یک تیم خوب در لیگ برتر از همه لحاظ به نفع استان کرمان است و باعث پیشرفت می شود اما وقتی مشکلات از پایه است ابتدا باید آنها را حل کرد تا بتوان تیمی پرقدرت در لیگ برتر داشته باشیم. حضور 43 تیم از استان کرمان در لیگ های کشور نشان از پیشرفت این رشته ورزشی در کرمان دارد.
مراد حاج جعفری در بخش دیگری از صحبت هایش به حواشی پیش آمده باشگاه مس کرمان پرداخت و گفت: این روزها هجمه ها و تهمت هایی علیه من و هیات فوتبال استان کرمان راه افتاده که متاسفانه اذهان عمومی را به سمت غیر واقعیت سوق داده، بنده همین جا اعلام می کنم اگر من از حق شخصی خودم هم بگذرم، عوامل و کسانی که آگاهانه و یا ناآگاهانه به من و فوتبال کرمان تهمت زدند و ظلم کردند را نمی بخشم و آنها را ابتدا به خدای خودم و سپس به وجدان های بیدارو افراد خاک فوتبال خورده می سپارم.اما از بعد حقوقی، این وظیفه من است که پیگیر مطالبات و ظلم های روا شده در حق هیات فوتبال و همکارانم باشم و این را حق هیات می دانم، و تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهم.من به فوتبال نیاز ندارم، این فوتبال است که به من نیاز دارد، همانگونه که شما خبرنگاران به عرصه خبرنویسی نیاز ندارید و نمی توانید به آن به عنوان یک منبع خوب درآمدی نگاه کنید. بلکه این مطبوعات و مردم هستند که به شما خبرنگاران نیاز دارند. من اگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شدم این افتخارش نه برای من، بلکه برای استان کرمان است. در سال هایی که مس در لیگ برتر توپ می زد تمام نگاهها به سوی فوتبال بود و نگاه ایران به کرمان عوض شده بود و دیگر پیرامون مواد مخدر فقط نبود.استان کرمان از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه خطرناکی است و متاسفانه در تمام ایران تنها به نام مواد مخدر معروف است و وجود تیم لیگ برتری مس نگاه ایران را به کرمان عوض کرده بود.پس حضور مس کرمان در لیگ برتر به نفع همه است نه تنها من! که می گویند حاج جعفری فقط به فکر منافع خودش است. تا جایی که به شان وشخصیت افراد اهانت نشود و میزان امانت داری رعایت شود از حق و حقوق خودم و همکارانم دفاع می کنم.
وی در ادامه به نکات مهمی درباره باشگاه مس اشاره کرد که تیتروار به آن می پردازیم:
در زمان مدیرعاملی آقای شهبازی و در اواخر مدیریت استاندار وقت کرمان آقای نجاربه استاندار نامه زدم که این تیم با این وضعیت سقوط می کند که بلافاصله و بعد از روی کار آمدن آقای رزم حسینی این اتفاق افتاد.
برعکس امروز که بنده مخالف خرید امتیاز لیگ برتر و انتقال آن به کرمان هستم، آن زمان تصمیم جمعی گرفته شد که امتیاز لیگ برتری راه آهن سورینت خریداری شود.
برای خرید امتیاز راه آهن، قول و قرارش هم گذاشته شد.اما روز انعقاد قرارداد دوستان پایشان را کنار کشیدند با این حال قرارداد منعقد شد که بر آن اساس 3 میلیارد بدهی به دادستانی تهران پرداخت و6 میلیارد باقی مانده با تعامل با طلبکاران بصورت توافقی و اقساط پرداخت شود، اما به محض اینکه کرمان رسیدم، نگاه همه عوض وهمه چیز کان لم یکن شد.
وقتی آقای رزم حسینی از من سوال کرد که با این جیب خالی ، سه میلیارد را چگونه فراهم می کنی گفتم حاضرم برای تیم شهرم و ارتقای فوتبال کرمان، کاسه دستم بگیرم و آن سه میلیارد را جمع و جور کنم که استاندار از این گفته ام تعجب کردند.
زمانی که من سرپرستی باشگاه مس را قبول کردم، سرمربی تیم یعنی «بگوویچ» انتخاب و قرارداد بسته شده بود و من فقط 38 روز زمان داشتم که تیم را ببندم در حالی که کل موجودی حساب تیم حدود 7 میلیون تومان بود!
بنده نه زمان داشتم و نه پول، آنگاه چگونه باید تیم را هم می‌بستم؟
بلافاصله از «وینگوو»و سایرمسوولان تیم خواستم تا نفرات مورد نیاز خودشان را ارائه بدهند تا نسبت به جذب بازیکنان مورد نظر آنها اقدام کنم.
ارشاد یوسفی یکی از بازیکنان بود که خواهان جذبش بودند.وقتی کرمان آمد ازش سوال کردیم که قیمت شما چقدر است و او گفت حول و حوش 400 تا 450 میلیون. که ما به او گفتیم همین الان برگردد. ما چنین مبلغی نداریم اما بعدها فرزاد حسین خانی گفت: تیم ما به بازیکنان نامی و معروف نیاز دارد و ما هم او را جذب کردیم.
خیلی از بازیکنان را با نصف مبلغ قبل استخدام کردیم. مثلا «میلاد پورصف شکن» را برای 4 سال و با مبلغ 140 میلیون برای سال اول و برای هر بازی 4میلیون و چهارصد هزار تومان و سعید دقیقی را برای نیم فصل با 360 میلیون وهر بازی 18 میلیون در اختیار گرفتیم.
اشتباه من این بود که آقای «لوکا رادمن» را که یک مربی کاملا حرفه ای بود برای یک تیم دسته اولی و با هزینه 5 میلیون تومان برای هر بازی باز آوردم. رادمن یک مربی برای تیم های لیگ برتری و حرفه ای است نه در حد مس کرمان.در صورتی که محمدرضا مولایی مربی بدنساز قبلی برای هر بازی 6میلیون وسیصد هزار تومان می گرفت.
می خواستند تیم مس را محروم کنند، به نام جلاله خدا قسم می خورم که شخصا نزد آقایان کفاشیان، تاج و حسن زاده رفتم و با خواهش و تمنا خواستم از این کار صرف نظر کنند چرا که اگر محرومیت اعمال می شد هم آبروی یک استان می رفت و هم مسئولان رده بالای شرکت مس از تیم داری دلسرد می شدند، که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.
هفته دوم لیگ که 7مرداد ماه بود با عنایت خدا و همت دوستان 30 درصد قرار دادهای بازیکنان فوتبال را با دست خالی و تلاش فراوان پرداخت کردیم، در هندبال هم خدا پدر آقایان باژیان و موسوی را بیامرزد که کمک کردند و مشکلات تیم را تا حدی برطرف کردند.
در جلسه هئیت مدیره با حضور آقای دلاوری که بخاطر برگزاری مجمع انتخابی سرمایه گذاری بایدمدیر عامل تعین میشد و سر پرست نمی توانست حضور داشته باشد.به اینجانب پیشنهاد شد که مدیرعاملی را بپذیرم و من دو شرط گذاشتم که اولا به صنایع مس منتقل شوم و دوما اینکه حداقل دو سال فرصت میخواهم، که موافقت نشد.
با حضور اینجانب و آقای دلاوری و هیات مدیره درباره گزینه ای در استانداری به توافق رسیدیم که ساختمانی را با کارکنان در اختیارش قرار دهیم تا کلیه کارها را غیرازفوتبال مدیریت کند وکارهای فوتبالی مس کرمان و رفسنجان و سرچشمه را بنده انجام دهم اما سیستم اجازه این کار را نداد.
بعد از بازی با گل گهر و روز 4شنبه آقای دلاوری به بنده اعلام کردند که مجمع روی شخصی به نام اقای موسوی به نتیجه رسیده و قرار است به زودی کارش را شروع کند و من نمی توانم روش مدیریت خاصی را به ایشان اجبار کنم.شما در جلسه ای مشترک با هم صحبت کنید و با هم تعامل داشته باشید که بنده هم قبول کردم.
روز بعد یعنی آخر وقت روز پنج شنبه خانمی با بنده تماس گرفتند که تشریف بیاورید و زیر صورتجلسه تغییر مدیر عاملی را امضا کنید و مراسم تودیع و معارفه در حال برگزاری است.من با تعجب به آقای دلاوری تلفن زدم و با ناراحتی گفتم گه این مدل قرار نبود و اصلا من در جریان نبودم. دلاوری ضمن عذر خواهی و اقرار به اینکه حق با من است، از من خواستند در آن جلسه شرکت کنم و من قبول کردم.
در زمان بنده صبح بازی با مس رفسنجان نامه زدند که با توجه به بدهی کوروش ملکی حق بازی ندارد،من با مسئولیت خویش اجازه ندادم، تیم بفهمد و بازی برگزار شد و اگر می فهمیدند که این بازیکن بازی کرده ما را از چند بازی محروم می کردند.شما بگویید چه اتفاقی افتاد که بلافاصله بعد ازحضور آقای موسوی این حکم باطل می شود؟
من به شخصه با آقای موسوی هیچ مشکلی ندارم و هرگاه با هم صحبت کرده ایم در کمال ادب و متانت ایشان برخورد کرده اند. من کاملا با باشگاه تعامل داشتم و دارم و همه سعی ام را کرده ام. چرا این حرف ها را می زنند؟
در دوران من لیدرها را جمع کردم و گفتم من یک ریال ندارم به شما بدهم.اگر می توانید عاشقانه کار کنید یا علی. آنها دلخور شدند که چرا مدیران قبلی پول می دادند و شما نه؟ که بنده گفتم آیا پول های وعده داده شده پرداخت شده، که جواب نه بود.من کاری که نمی توانم انجام دهم قولش را نمی دهم.
فرم جذب هواداران مس را بنده طراحی کردم و داخل سایت گذاشتم تا مجمع آنها را برگزار کنم و بتوانیم آنها را سرو سامان دهیم.
در زمان حضور بنده در باشگاه مس خدا را شاهد می گیرم که حتی یک ریال از این باشگاه دریافتی نداشته ام و فقط با عشق و علاقه به کرمان کار کرده ام.
هیچ کمکی از هیچ جا در زمان بنده به باشگاه نشد،نه از تربیت بدنی، نه فدراسیون و نه حتی استانداری.تنها حق پخش تلویزیونی بود که فدراسیون به حساب باشگاه واریز کرد.
براساس تفکرات و ایده های خودم همکارانم را انتخاب کرده ام و به کار آنها اعتماد دارم.با این حال هرجا احساس کنم، هرکدام از همکارانم حتی طحان زاده کوتاهی کرده با او برخورد خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *