سایت خبری پیام ما آنلاین | عارف حرف آخر را زد: وظیفه‌ام حضور جدی در انتخابات ریاست مجلس است

عارف حرف آخر را زد: وظیفه‌ام حضور جدی در انتخابات ریاست مجلس است





۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۹

عارف حرف آخر را زد:
وظیفه‌ام حضور جدی در انتخابات ریاست مجلس است

محمدرضا عارف گفت: وظیفه‌ام حضور جدی در انتخابات ریاست مجلس است. وی درباره این که رقابتش با لاریجانی برای ریاست چقدر جدی خواهد بود یادآور شد: مبنا و اصل ما تفاهم و همدلی بوده است که پاسخ این سوال را هم در لیست امید دادیم. ما با این نگاه آقای لاریجانی را در قم سرلیست خود کردیم چون احساسمان این بود که وجود اشخاص میانه مثل آقای لاریجانی در مجلس ضروری است. خیلی هم بدیهی بود وقتی آقای لاریجانی انتخاب شود جزو کاندیداهای ریاست مجلس باشد. عارف درباره این که آیا امکان دارد برای جلوگیری از تنش از ریاست مجلس منصرف شود تاکید کرد: هر کسی که برای ریاست انتخاب شود، تنشی ایجاد نخواهد شد. اینها پیش‌داوری‌هایی است که بر اساس تحلیل‌های سطحی ارائه می‌شود. مبنای ما همکاری و رفاقت است و می‌پذیریم که حرف آخر را مجلس می‌زند و با هم کار خواهیم کرد. هیچ تضمینی هم نیست که رئیس مجلس این دو نفری که مطرح هستند، باشند. ممکن است شخص دیگری خودش را مطرح کند و مجلس به او رأی دهد. در نهایت حرف آخر را مجلس خواهد زد. ما حتی در لیست تهران هم این کار را کردیم و برخی افراد را در لیستمان قرار دادیم که مطمئن بودیم رأی‌شان با ما نخواهد بود. چون ائتلافی فراتر از ائتلاف اصلاح‌طلبان را در نظر گرفتیم و راهبرد اصلاح‌طلبی در دهه چهارم انقلاب را این می‌دانیم که به نظرم در دو انتخابات اخیر 92 و 94 موفق شدیم.
وی با اشاره به کنار کشیدن خود از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصریح کرد: گاهی رفتاردرست در ماندن است و گاهی در کنار کشیدن که انسان باید در زمان مناسب تشخیص صحیح و درست در این زمینه داشته باشد. به همان دلیلی که در 92 آن اتفاق افتاد، امروز هم می‌گوییم که در ادامه همان مسیر و همان راه محکم باید جلو بیاییم.
وی تصریح کرد: اگر شما در دور دوم انتخابات شعارهای مردم را در حوزه‌های مختلف انتخابیه پیگیری کنید مطالبه مردم این است که ما به صورت جدی حضور داشته باشیم و این مسیر را ادامه دهیم. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا باز هم مثل گذشته، گذشت خواهد کرد گفت: اولاً گذشت نیست بلکه وظیفه است. وظیفه دکتر عارف در این دوره حضور جدی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس است. طبیعتاً اگر ما در مجلس اکثریت را داشته باشیم در مدیریت مجلس برنامه 128 بندی خودمان را که به مردم به عنوان تعهد مطرح کردیم بهتر دنبال می‌کنیم اما اگر فراکسیون امید فراکسیون اکثریتی نشود ما درباره تعهدمان در مجلس نباید کوتاه بیاییم و در حد توانمان با حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس این برنامه‌ها را پیگیری خواهیم کرد. چون برنامه ما بر مبنای اسناد بالادستی است و پیش‌بینی من این است که با نگاه مثبتی از سوی رقبا روبرو خواهیم شد و می‌توانیم با کمک آنها این برنامه‌ها را پیش ببریم./ ایسنا

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *