پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گزارش سفر وزیر اقتصاد ایالت کرنتن اتریش به استان کرمان

گزارش سفر وزیر اقتصاد ایالت کرنتن اتریش به استان کرمان





۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۵

وزیر اقتصاد ایالت کرنتن اتریش در بم:
بم در حوزه تمرکز
ما برای سرمایه گذاری قرار دارد

سکینه خدیش- سفر کریستین بنگر وزیر اقتصاد ایالت کرنتن اتریش به همراه هیئت اقتصادی به منظور ایجاد همکاری اقتصادی در زمینه های بازیافت ، گردشگری و منابع آب به بم انجام شد. در این سفر که جمعی از مسئولین شهرستان بم این هیئت اقتصادی را همراهی می کردند کریستین بنگر ضمن تشکر از دعوت مسئولین شهرستان بم گفت: از دیدن نخلستان شهر بم و مشاهده روند بازسازی ارگ قدیم کاملاً خوشنود و متحیر شده ام و باید بگویم که سفر ما به این استان و خصوصاً شهر بم کاملاً هدفمند بوده است تا ضمن تقویت ارتباطات بیشتر در صورت تمایل هر دو طرف برای ایجاد همکاری اقتصادی گام های موثری را برداریم. وی خاطر نشان کرد: در خصوص ارگ بم باید بگویم که جای تعجب است که چطور در یک مطقع زمانی کوتاه توانسته اید ارگ را بازسازی کرده و این نشان دهنده این می باشد که جهت یابی این شهر برای آینده چگونه هست و ساختن آینده نیاز به نگاه گذشته دارد واین شهر گذشته و تاریخ خود را به نحو احسن می سازد و قطع به یقین این ساختن تاریخ و معرفی گذشته آینده بسیار خوبی را برای مردم و شهر بم رقم خواهد زد.
بنگر به همراه هیئتش در ادامه از کارخانه های خودروسازی کرمان موتور ارگ جدید نیز بازدیدی به عمل آورد و افزود: با توجه به اینکه از جاذبه های گردشگری و صنعتی بم دیدن کرده ام درباره سرمایه گذاری در این منطقه باید بگویم هیئتی که ما را در این سفر همراهی می کنند متشکل از 30 شرکت از ایالت کرنتن اتریش می باشند که این شرکت ها در حوزه ی خودشان خصوصاً مدیریت منابع آب و همچنین انرژی های محیط زیستی و محیط پاک بسیارمتخصص و علاقه مند برای همکاری بلند مدت با مجموعه های شهر بم و استان کرمان می باشند. وی اضافه کرد: در جلسه ای که در اتاق بازرگانی کرمان داشتیم به صورت مشخص پیشنهاد تشکیل یک کارگروه مشترک را ارائه دادیم و همچنین در گفتگویی که با آقای استاندارکرمان داشتیم ازمسئولین استان کرمان درخواست کردیم تا برای پیگیری این آشنایی ابتدایی و اینکه بتوان بصورت مشخص آن مواردی که مورد علاقه طرفین برای همکاری هستند را در نشستی در آینده که به دعوت ما صورت میگیرد به ایالت ما آمده تا پروژه های مشخصی را برای ادامه همکاری تعریف کنیم و انتظار اولیه ما این است که این سفر در 6 یا 9 ماه آینده توسط مسئولین استان کرمان و شهرستان بم پاسخ داده شود و در این مدت زمان از طریق مکاتبات پروژه ها به صورت مشخص و تدوین شده باشد تا بتوان حالت عملیاتی به آنها داده شود و باید به عرض برسانم که شهرستان بم از لحاظ سرمایه گذاری کاملاً در حوزه تمرکز ما قرار دارد.

وزیر اقتصاد ایالت کرنتن اتریش در کرمان:
کرمان
منطقه ای اقتصادی و پویا است

فاطمه پورمرادی- شامگاه سه شنبه نشست خبری با حضور،سید مهدی طبیب زاده نایب رییس اتاق بازرگانی کرمان، وزیر اقتصاد ایالات ششم اتریش کریستین بنگر، رییس اتاق ایالات ششم اتریش جورگن مندلو 30 نفر هیئت همراه و جمعی از مدیران بنگاه های اقتصادی در اتاق بازرگانی کرمان به منظور برسی دستاورد های تیم اقتصادی اتریش برگزار شد. وزیر اقتصاد ایالات ششم اتریش، ایالت کرنتن ،کریستین بنگر در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما دو روز بسیار فشرده در استان کرمان داشتیم و تشکر از مسئولین کرمانی به دلیل مهمانوازی خوبی که از تیم ما داشتنه اند.
وی افزود:در طول این دو روز ما کرمان را منطقه ای پویا، جذاب و اقتصادی دیدیم. وی بیان داشت: امروز را در شهر تاریخی بم گذراندیم ،جا دارد که به کرمان تبریک می گوییم به دلیل داشتن اینچنین ارگ زیبایی ، شگفت زده شدم و خوشحالم که به این سرعت توانستید آن را بازسازی کنید.
وی ادامه داد: آینده درخشان از ان کسی است که گذشته خود را نگه دارد و شما با بازسازی این مکان ارزشمند گذشته خود را احیا و حفظ می کنید. این مسئول گفت: شما ظرفیت بالقوه زیادی در زمینه اقتصادی و فرهنگی دارید، ما به اینجا آمده ایم و هدف ما شراکت بلند مدت و پایدار در اینجا است. وی خاطرنشان کرد:این اتفاق خوبی هست که هفته اینده تیمی به ایالات ما در کرنتن می ایند و در خصوص انرژی ها ی تجدید پذیر صحبت می کنند . وی اذعان کرد: از مهمانوازی شما تشکر می کنم و منتظر سفر تیم اتاق کرمان به ایالت خود هستیم.
بنگر گفت: من امروز به خودم اجازه دادم تا برای اولین بار با نایب رییس اتاق کرمان مخالفت کنم در باره اینکه در طول دو روز اشتیاق مان برای شناخت استان شما بیشتر شد و دو روز برای ما کافی نبود. این اولین سفری است برای گسترش روابط با استان کرمان ،که از ایالات کرنتن انجام شده است و در این سفر یک اعتماد و درک متقابل بسیار خوبی ایجاد شده است که این مبنای اصلی ما در یک رابطه کاری است.
وی در پایان گفت: ما آگاهانه کرمان را انتخاب کردیم و آگاهانه به اینجا آمده ایم ودر حال حاضرحساسیتی وجود ندارد . جورگن مندل رییس اتاق بازرگانی ایالات کرنتن اتریش نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحال هستم که روابط بلند مدت ایالت خود را با استان کرمان را آغاز خواهیم کرد. وی افزود: آن چیز که مهم است حجم قرارها است که اگر زیاد باشد می توانیم کار انتقال دانش را انجام دهیم و به اینجا نیز کار خانه ها را انتقال دهیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *