پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیر مس منطقه کرمان ظرفیت تولید مس این منطقه را اعلام کرد: یک میلیون و 450 هزار تن کنسانتره و 430 هزار تن مس کاتدی

مدیر مس منطقه کرمان ظرفیت تولید مس این منطقه را اعلام کرد: یک میلیون و 450 هزار تن کنسانتره و 430 هزار تن مس کاتدی





۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۳۴

مدیر مس منطقه کرمان ظرفیت تولید مس این منطقه را اعلام کرد:
یک میلیون و 450 هزار تن کنسانتره و 430 هزار تن مس کاتدی
حسین نظری، مدیر مس منطقه کرمان سوم خرداد در دیدار با پیشکسوتان ذوب مجتمع مس سرچشمه گفت: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار تن کنسانتره و 200 هزار تن مس کاتدی تولید می‌کنیم.
اما ظرفیت تولید ما یک میلیون و 450 هزار تن کنسانتره و حدود 430 هزار تن مس کاتدی است که امیدواریم با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی عملا تا سال 99 این امر محقق شود و به ظرفیت تولید برسیم.
در این دیدار که به مناسبت تولید اولین آند در سرچشمه که همزمان با آزادسازی خرمشهر در سال 61 بوده است با حضور تنی چند از بازنشستگان امور ذوب و معاونین و مدیران مس سرچشمه در سالن کنفرانس معاونت معدن و فراوری با عنوان نشست خاطره پیشکسوتان ذوب برگزارشد.
حسین نظری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به نامگذاری سال 95 اظهار داشت:شما پیشکسوتان صنعت مس سرچشمه در 3 خردا 1361 ، با تولید اولین آند مسی در راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل این صنعت را کلید زده و به گونه ای همراه با حماسه آزاد سازی خرمشهر حماسه ای دیگر در صنعت آفریدید به طوری که در حال حاضر می توان ادعا کرد که شعار سال 1395 سال هاست که در مجتمع مس سرچشمه عملی شد. مدیر منطقه کرمان همچنین گفت: در شرکت مس ۲۰ سال پیش در راستای اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۴ هزار قطعه بومی سازی شد که حدود ۲ هزار قطعه برای حمایت از سازندگان داخلی در داخل استان تولید میشود و از سه سال پیش به شدت در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم و این تلاش همچنان ادامه دارد. وی افزود: تجمیع مس سرچشمه میدوک و شهربابک یک اقدام در جهت اقتصاد مقاومتی بود تا عملا بتوانیم از ظرفیتهای مجموعه هایی که پراکنده بودند در سطح استان استفاده کنیم و از نتایج دیگر این تجمیع ایجاد همدلی در مجموعه هاست.
نظری عنوان کرد: از سال ۹۰که ۸ هزار و ۷۰۰ تن فروش کاتد داشتیم الان ۴هزار و ۶۰۰ تن فروش داریم و با کاهش ۴۰ درصدی قیمت که به دلیل افت قیمت جهانی مس بود اگر اقداماتی انجام نمی شد شرکت با ورشکستگی مواجه می شد.
مدیر منطقه کرمان ابراز داشت:۵۰۰ اقدام در راستای بهبود فضای کسب و کار، مسایل زیست محیطی، کاهش هزینه های تولید، بهبود فضای کارو بهبود نشاط در فضای کسب و کار تعریف کردیم که تا الان ۳۰ درصد این اقدامات عملی شده تا پایان سال ۹۶ هر ۵۰۰ پروژه تعریف شده عملیاتی خواهیم کرد. وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پیشکسوتان ذوب متذکر شد: امیدواریم با اجرای 500 پروژه جریان خوبی را از مجموعه مس منطقه کرمان شاهد باشیم .همچنین دراین نشست حجت الاسلام کرمی نژاد مشاور معاون منابع انسانی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه گفت: موفقیت‌های شرکت مس از برکات انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی از زمان شکل‌گیری باور را در مردم ایجاد کرد.
وی ادامه داد: زمانی که مس سرچشمه مطالعه و راه‌اندازی شد، انگلیسی‌ها تغذیه کار را به دست گرفتند، بعد آمریکایی‌ها آمدند و همه چیز را در دست گرفتند. مشاور فرهنگی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که آمریکایی‌ها رفتند، روی در و دیوارهای مجتمع نوشتند شما نمی‌توانید، اما نهال نوپای انقلاب به رهبری امام راحل و تاثیر از آیات قرآن سبب موفقیت ما شد و مس روز به روز پیشرفت کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *