پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۲۵

جشنواره کرمان سالانه شود
رئیس اتاق بازرگانی ایران در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاهی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان به پیام ما گفت: با توجه به اینکه این جشنواره برای اولین بار در حال برگزاری است به طور کلی خوب بوده است. محسن جلال پور افزود: البته نقایصی هم وجود داشت اما چون سال اول است می توان جشنواره را خوب توصیف کرد. وی تصریح کرد: مهم تر از برگزاری این جشنواره، ادامه دار بودن آن است و امیدوارم این رویداد سلسه شود و هر سال برگزار شود.

پایان جشنواره، پایان کار نباشد
نایب رئیس اتاق بازرگانی کرمان در حاشیه بازدید از غرفه های نمایشگاهی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان به پیام ما گفت: نفس برگزاری جشنواره خوب است اما به شرطی که ادامه دار باشد. طبیب زاده افزود: باید پس از اتمام جشنواره نقاط قوت و ضعف بررسی شود و ستادی تشکیل شود تا نتایج را پیگیری کند. وی تصریح کرد: باید ببینیم جشنواره کرمان چه اثری داشته و اینگونه تلقی نشود که پایان جشنواره پایان کار است.

استان کرمان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار دانشجو در ۱۲۰ واحد دانشگاهی استان گفت: کرمان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است و این امر باعث شده نتوانیم در رشته های فنی و مهندسی، همگام با تهران پیش رویم اما در مجموع از وضعیت علم و فناوری در استان کرمان راضی هستیم.
دکتر”محمد میرزایی” در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران به ایسنا گفت: ترویج هر کار مفید از ضرورت های آن کار است و قاعدتا علم و فناوری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه در ترویج علم و فناوری نیازمند عرضه یک نمونه ساخته شده هستیم تصریح کرد: در این نمایشگاه به دنبال آن هستیم که بتوانیم به سهم خودمان میزان توسعه علم و فناوری را در استان کرمان به معرض نمایش بگذاریم و امیدواریم سال های آینده بتوانیم با برنامه منظم تر و وسیع تری در این نوع جشنواره ها شرکت کنیم.
میرزایی با بیان اینکه این نوع با هم بودن و برگزاری این نوع جشنواره نمونه بارزی از همدلی و همزبانی است که در استان کرمان محقق شده است تصریح کرد: پیشرفت و توسعه فناوری در استان کرمان به نسبت خوب بوده است اما معضل ما در این است که سیاست‌های کلان تهران اجازه نمی‌دهند شهرستان ها رشد کنند.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با انتقاد از مصرف ۵۶ درصدی بودجه کشور در تهران تصریح کرد: متاسفانه این سیاست بر شهرستان‌ها سایه انداخته است و مانع توسعه و پیشرفت شهرستان ها شده است.
وی با اشاره به وجود ۱۷۰ هزار دانشجو در ۱۲۰ واحد دانشگاهی در استان کرمان گفت: استان از لحاظ تجهیزات دانشگاهی فقیر است و این امر باعث شده است که نتوانیم در رشته های فنی و مهندسی، همگام با تهران پیش رویم اما در مجموعه از وضعیت علم و فناوری در استان کرمان راضی هستیم.
میرزایی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه نیز گفت: سهم دانشگاه در ارتباط با صنعت زیاد نیست و بخشی از این موضوع نیز به سیاست‌های عمومی کشور بر می گردد. تا زمانی که صنعت رقابتی نشود، احساس نیاز به علم و فناوری پیدا نمی شود و این اصل قضیه است.
رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه تا زمانی که این احساس نیاز به وجود نیاید، ارتباط دانشگاه و صنعت ضعیف خواهد ماند تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ پروژه سالانه توسط دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با صنایعی همچون مس، گل و گهر، شرکت توزیع برق شمال استان و … صورت می گیرد اما تا زمانی که اصل قضیه درست نشود، این کارها ادامه دار نخواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *