پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲

جلوگیری از خام فروشی در کرمان
نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جلوگیری از خام فروشی در استان کرمان شد و افزود: باید سود افزوده ظرفیتهای مختلف اقتصادی در کرمان ایجاد شود. به گزارش مهر حسین امیری با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در حوزه های مختلف، گفت: بسیاری از ظرفیت های این منطقه ناشناخته باقی مانده است. امیری به وجود یک چهارم باغات کشور در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: کرمان اولین تولید کننده پسته، گردو، خرما، بادام و گل محمدی است. وی با اشاره به اجرای طرح کشت جایگزین به منظور استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی افزود: کاشت دو محصول زیتون و زعفران در زرند، کوهبنان، دشت خاک رونق گرفته است. امیری کرمان را بهشت معادن دانست و افزود: این استان دارای معادن عظیم مس، زغال سنگ و سنگ آهن است. وی با اشاره به اینکه جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در دستور کار قرار دارد، افزود: کارخانجات زیرمجموعه سنگ آهن و کنسانتره در زرند و سیرجان و گندله سنگ آهن فعال شده است.

اهدای خون در کرمان 5 درصد بالاتر از میانگین کشوری
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: میانگین اهدای خون مستمر در استان کرمان 57 درصد است که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است. به گزارش ایرنا، محمدرضا مهدیزاده در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار به گزارش عملکرد چهار ماهه انتقال خون استان کرمان پرداخت و افزود: در چهار ماه ابتدای سال جاری 30 هزار و 200 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون در سراسر استان کرمان مراجعه کرده اند.وی بیان کرد: 24 هزار و 705 واحد خون از مراجعه کنندگان دریافت شده و 60 هزار واحد فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاسما و پلاکت از این واحدهای خونی تولید شده و در اختیار مراکز درمانی در سطح استان کرمان قرار گرفته است. وی تصریح کرد: هیچ مشکلی به لحاظ تامین فرآورده خونی در استان کرمان وجود ندارد و نیاز بیماران به خون بموقع تامین شده است. مهدیزاده خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال، یکهزار و 100 واحد فرآورده خونی مازاد بر نیاز به استان سیستان و بلوچستان طبق تعهد سازمان انتقال خون ارسال شده است.

نارضایتی مردم از لغو پروازهای جیرفت – تهران
لغو پروازهای این هفته تهران – جیرفت و بالعکس موجب نارضایتی مردم شده است. به گزارش ایرنا، پرواز دوشنبه که قرار بود ساعت 11.30 دقیقه از تهران به جیرفت و بالعکس انجام شود لغو و موجب شد تا مسافرانی که قصد مسافرت به شهرستان جیرفت را داشته با مشکل مواجه شوند. پرواز روز پنجشنه گذشته که ساعت 8.30 از تهران به سمت جیرفت انجام می شد و بالعکس از جیرفت به تهران باز می گشت نیز لغو شده است. فرماندار جیرفت هم در این خصوص گفت: مراتب را از طریق نماینده ماهان پیگیری خواهیم کرد. مسوول روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان هم گفت: ما از یک هفته قبل لودها را بررسی کرده و پیش بینی پرواز را انجام می دهیم. با توجه به اینکه نوع هواپیمایی که اقدام به جابجایی مسافر از فرودگاه جیرفت می کند، کم است لذا اگر لود مسافر از 50 درصد پایین تر باشد این پرواز لغو و هواپیما به جایی که مسافر بیشتری دارد، فرستاده می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *