پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | راه اندازي مرکز تجاري سازي فناوري‌هاي نوين در پارک علم و فناوري استان کرمان

راه اندازی مرکز تجاری سازی فناوری‌های نوین در پارک علم و فناوری استان کرمان





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۱

راه اندازی مرکز تجاری سازی فناوری‌های نوین در پارک علم و فناوری استان کرمان

در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان از راه اندازی مرکز تجاری سازی فناوری های نوین در پارک علم و فناوری استان کرمان در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر عباس قوام اعلام کرد که فعالیت‌های این مرکز به طور عمده در حوزه کشاورزی و معدن و سایر حوزه های مرتبط با برنامه های توسعه اقتصادی استان پیش بینی شده است و اهم خدمات این مرکز در راستای تسهیل تجاری سازی محصولات واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان کرمان خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد که تجاری‌سازی فناوری، نقش کلیدی در فرآیند ثروت‌آفرینی در اقتصاد دانش‌بنیان دارد و تجاری‌سازی دانش و فناوری حلقه ارتباطی ارزشمند زنجیره اقتصاد دانش‌بنیان می‌باشد.
دکتر قوام با تاکید بر اینکه رمز بهره‌مندی جامعه از دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در توجه ویژه به این حلقه نهفته است، افزود: تجاری‌سازی دانش، فرآیندی پویاست که با بررسی پیوسته بازار تقاضا، تغییرات فناوری، سبک زندگی و استانداردهای مصرف ارتباط تنگاتنگ دارد.
وی در ادامه، حمایت از سرمایه گذاری بنگاه های اقتصادی در تولید و تجاری‌سازی علم و فناوری، حمایت از بازارسازی برای محصولات نوآورانه، حمایت از ورود شرکت‌های مستقر در پارک استان به بازار بورس و فرابورس، سیاست‌گذاری کلان تجاری‌سازی با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی و صنعتی استان، برنامه‌ریزی، سازماندهی، مدیریت و نظارت برفعالیت‌های تجاری‌سازی علم و فناوری در استان را از اهداف و برنامه های کلان راه اندازی این مرکز برشمرد.
دکتر قوام همچنین از برنامه‌ریزی و مدیریت همکاری دانشگاه‌های استان با صنعت و بازار، تدوین نقشه راه و تعیین وضعیت موجود و موقعیت مطلوب استان در موضوع تجاری‌سازی علم و فناوری نام برد.
وی در پایان اضافه کرد: شناخت و حمایت از صنایع کلان دارای مزیت برای بکارگیری تجاری‌سازی علم و فناوری در استان از سایر خدمات و برنامه‌های درازمدت مرکز تجاری سازی فناوری‌های نوین است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *