پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مشاور عالي وزير صنعت، معدن و تجارت باتوجه به ظرفيت بالاي منطقه تاکيد کرد: جنوب کرمان يکي از قطب هاي توسعه آينده کشور محسوب مي‌شود

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت باتوجه به ظرفیت بالای منطقه تاکید کرد: جنوب کرمان یکی از قطب های توسعه آینده کشور محسوب می‌شود





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت باتوجه به ظرفیت بالای منطقه تاکید کرد: جنوب کرمان یکی از قطب های توسعه آینده کشور محسوب می‌شود

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت باتوجه به ظرفیت بالای منطقه تاکید کرد: جنوب کرمان یکی از قطب های توسعه آینده کشور محسوب می شود
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت های معدنی در جنوب کرمان گفت: ذخیره تیتانیوم در این منطقه 400 میلیون تن است.
دکتر بهروز ریاحی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: ذخایر تیتانیوم جنوب کرمان که عمده آن در شهرستان کهنوج می باشد یکی از با ارزش ترین ذخایر کشور است.
وی با اشاره به رکود 10 ساله فعالیت در کارخانه تیتانیوم شهرستان کهنوج بیان کرد: با پیگیری های انجام شده مراحل سرمایه گذاری در این کارخانه در حال انجام است و پیش بینی می شود کارخانه تولید پیگمنت آن که حلقه مفقوده تکنولوژیکی این فرآیند استراتژیک کشور است، در هفته دولت به بهره برداری برسد.
وی گفت: با بهره برداری از کارخانجات صنعتی تیتانیوم کهنوج بیش از 1000 نفر به صورت مستقیم و چندین هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار خواهند شد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با استقرار کامل سازمان صنعت، معدن و تجارت در این منطقه امیدواریم بانک صنعت و معدن، سازمان نظام مهندسی معدن و خانه معدن نیز در این منطقه راه اندازی شود.
وی گفت: اگر سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در جنوب کرمان را داشته باشند زمین در شهرک های صنعتی با قیمت کارشناسی و کمتر از سایر مناطق استان به آنها واگذار می شود.
ریاحی با اشاره به فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: در سال 93 سرمایه گذاری جواز تأسیس در این سازمان نسبت به مدت مشابه قبل از آن، 2056 درصد رشد داشته است..
وی تاکید کرد: جنوب کرمان به دلیل ظرفیت بالا و توانمندی در بخش کشاورزی، معدنی و صنایع تبدیلی کشاورزی یکی از قطب های توسعه آینده کشور محسوب می شود.
وی گفت: میل به سرمایه گذاری در این منطقه رشد خوبی داشته و افزایش 2056 درصدی سرمایه گذاری جواز تاسیس بیانگر این موضوع است.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کمتر از دو سال گذشته بیش از 30 پروانه بهره برداری در جنوب کرمان صادر و با فعالیت این 30 واحد زمینه اشتغال 313 نفر فراهم شده است.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را تحت پوشش دارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *