سایت خبری پیام ما آنلاین | راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان کرمان

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان کرمان





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان کرمان
در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان در برج میلاد تهران، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان از راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان کرمان در پارک علم و فناوری استان در چارچوب اساسنامه و آئین‌نامه‌های اجرایی موجود در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر عباس قوام خاطرنشان کرد: کارآفرینان متخصص و نوآور به دلیل ضعف در تامین منابع مالی خود و سرمایه گذاری در استان امکان بروز و ظهور قابلیت های فناورانه خود را به قدر لازم نمی یابند.
وی در ادامه، از عدم تمایل بانک ها برای سرمایه گذاری در فناوری های نو و ریسک پذیر، فقدان ادبیات مشترک بین بانک ها و محققان و نوآوران خصوصا مسائل مربوط به دانش فنی و نیاز به کسب و کارهای جدید در حوزه های مختلف فناوری، به عنوان مشکلات عدیده بر سر را توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح استان نام برد.
دکتر قوام آینده و چشم انداز صندوق را بسیار مثبت ارزیابی کرده و به مواردی از قبیل راهبری تخصصی پروژه های دانش بنیان تا تجاری سازی یافته های پژوهشی، ارایه مشاوره مالی و سرمایه گذاری جهت تشویق سرمایه گذاران در حوزه فناوری های نوین، ارائه ابزارهای مناسب برای کمک به ترویج فناوری های نوین با ایجاد و توسعه بنگاه های دانش بنیان و در نهایت کاهش ریسک و تشویق سایر نهاد های مالی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: این صندوق ، با هدف ارائه خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و نوآور در استان و در راستای کمک به فعالیت های پژوهشی، علمی و فناوری بخش غیر دولتی تاسیس می گردد.
وی اعلام کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان با ترکیب 49 درصد بخش دولتی، شامل نماینده دولت ، پارک علم و فناوری استان، دانشگاههای دولتی استان، سازمان های تجاری، بازرگانی و اقتصادی استان و 51 درصد بخش خصوصی، بزودی فعالیت اجرایی خود را آغاز خواهد کرد.
دکتر قوام از اعطای وام و تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی برای اجرای طرح های پژوهشی کاربردی و فناورانه، نیمه صنعتی ، تدوین دانش فنی حاصل از تحقیقات و انتقال نتایج آن به مرحله تولید به عنوان اهداف عمده این صندوق نام برد.
وی همچنین به تلاش برای اخذ عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در قبال ارزیابی و ارزش گذاری طرح ها در صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان اشاره کرد و خاطرنشان نمود: حدود خدمات پیش بینی شده از طریق کارگزاری شامل پنج گروه خدمات ارزیابی (مانند ارزیابی فنی و اقتصادی)، خدمات تحلیلگری (مانند تجزیه و تحلیل بازار)، خدمات مدیریت (مانند مشاوره های مهندسی و مدیریتی)، خدمات مالی و اعتباری (مانند عاملیت مالی و اعتبارسنجی) و سایر خدمات (حقوقی، استاندارد) می باشد که همگی نیاز صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک علم و فناوری استان کرمان خواهند بود.
دکتر قوام تاکید کرد تامین سرمایه ریسک پذیر و مشارکت و سرمایه گذاری در طرح های پژوهشی و فناوری، تضمین پرداخت به موقع تعهدات و اقساط طرح های پژوهشی و فناوری و صدور ضمانتنامه های مورد نیاز موسسات پژوهشی و فناوری بخش غیر دولتی از سایر برنامه های پیش بینی شده فعالیت این صندوق خواهند بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: منابع صندوق به طور عمده از منابع دولتی، عاملیت وجوه اداره شده استان، عاملیت و منابع پارک در صندوق، تامین اعتبار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در قبال ارزیابی و ارزش گذاری طرح ها، با بالابردن ارزش سهام به طور تدریجی، کارگزاری منابع مالی، ارائه ضمانت نامه، مشاوره و مهندسی مالی طرح ها تامین خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *