پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مهندس خوش کیش عضو هیات مدیره سازمان میادین و تره بار: سازمان میادین میوه و تره بار تهران آماده همکاری با فرمانداران استان کرمان است

مهندس خوش کیش عضو هیات مدیره سازمان میادین و تره بار: سازمان میادین میوه و تره بار تهران آماده همکاری با فرمانداران استان کرمان است





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵

مهندس خوش کیش عضو هیات مدیره سازمان میادین و تره بار: سازمان میادین میوه و تره بار تهران آماده همکاری با فرمانداران استان کرمان است

جناب آقای دکتر خوش کیش روند اجرایی برگزاری جشنواره را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
همانطور که دوستان خبرنگار جشنواره فرهنگی اقتصادی استان پیگیری می نمایند یکی از ارکان جشنواره در کنار سخنرانی ها برگزاری نمایشگاه ویژه جشنواره در برج میلاد تهران است که فضای جشنواره تحت تاثیر خود قرار داد. خوشبختانه تعداد زیادی از شرکت های فعال در حوزه صنعت و تولید به همراه سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این نمایشگاه حضورر داردند.
در حوزه های گردشگری و فرهنگی تعداد زیادی از فعالان حضور یافته اند. و با ارائه توانایی ها و دستاوردهای خود یکی از فعالترین بخشهای جشنواره را تشکیل داده اند.
حضور شهرستانهای استان کرمان بالاخص در بخش کشاورزی در این جشنواره چگونه بوده است؟
حضور تمامی شهرستانهای استان کرمان با محوریت فرمانداری آن شهرستان در این جشنواره فرصتهای سرمایه گذاری این شهرها را بیش از پیش نمایان کرد و موجب شده است توانایی های بالفعل و بالقوه برای بازدید کنندگان مشخص گردد. که برخی از این پتانسیل های ارزنده می تواند موجب جذب افراد زیادی برای بازدید و یا سرمایه گذاری در این شهرها می شود.
اما نقش پررنگ اقتصاد کشاورزی یکی از مهمترین عرصه ها و فرصتهای سرمایه گذاری در شهرستانهای استان کرمان و بالاخص جنوب این استان است که می توان گفت یکی ازقدرتمندترین شرکتهای صنعتی و سرمایه گذاری این بخش کشت و صنعت جیرفت است. که این شرکت از توانایی بسیار بالایی در تولید محصولات باغی و انواع ارقام خرما و مرکبات برخوردار است.
کشت و صنعت جیرفت یک نمونه متمایز است که از ظرفیت بسیار بالایی در بخش تولید محصولات باغی برخوردار است.
برگزاری این جشنواره چه میزان می تواند در اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی توسط تولیدکنندگان با همکاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تاثیرگذار باشد؟
با توجه به تاکیدات استاندار محترم استان کرمان مبنی بر اینکه استان کرمان می تواند اولین استان نمونه در اجرای سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی باشد و نیز فلسفه وجودی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای انقلاب حذف واسطه ها و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است، در ابلاغ سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بند سه آن محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، تقویت رقابت پذیری اقتصاد و ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کار گیری ظرفیت و قابلیت های متنوع در جغرافیای مزیت های مناطق کشور تاکید گردیده است. و در بند هفت سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر تامین امنیت غذایی و تاکید بر افزایش کمی و کیفی تولید معظم له تاکید فرموده اند ودر بند بیست وسه این سیاستها بر شفاف و روانسازی نظام توزیع وقیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار و همچنین در بند بیست و چهار برپوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن تاکید اکید شده است.
اما در بند ده تاکید بر حمایت همه جانبه هدفمند از صادرت کالاها به منظور ارزآوری گردیده است. حال با این استراتژی اقتصادی مهم در اقتصاد مقاومتی و نیز توانایی های بی نظیر استان کرمان در تولید محصولات کشاورزی و نیز برنامه های در دست اقدام کوتاه مدت و بلند مدت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از جمله حمایت از تولید کننده و ایجاد فرصت برای تولید کنندگان که بتواند از بازار گسترده این سازمان برای عرضه محصولات خود اقدام نمایند. سیاستهای ابلاغی اقتصادمقاومتی که اجرای آن مورد تاکید جناب آقای رزم حسینی استاندار محترم میباشد می تواند موجب تقویت تولید و تولید کننده و اصلاح نظام بازار تولید و توزیع واگذاری کار به مردم صرفه جویی در هزینه های عمومی تامین امنیت غذا و ایجاد ذخایر راهبردی و تاکید بر افزایش کمی و کیفی تولید و روزآمد سازی نظارت بر بازار که مهمترین بندهای اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد کشاورزی می باشد.
– با توجه به اینکه جنابعالی عضو هیت مدیره سازمان مدیریت میادین می باشید و این سازمان نیز به عنوان بزرگترین شبکه توزیعی کشور شناخته می شود و دراین جشنواره حضور فعالی داشته است، چگونه تولید کنندگان استان کرمان می توانند از ظرفیت این سازمان بهره مند شوند؟
با توجه به توسعه روز افزون کیفی و کمی بازارها و نیز تغییر ساختار بازارها از شکل سنتی به فروشگاهی بر اساس اصل تکریم شهروندان و نیز توسعه کیفی محصولات با هدف نهایی ارایه محصولات به صورت بسته بندی و فرآوری شده همراه با شناسه کیفیت و درجه بندی محصولات و با بالابردن رضایت شهروندان افزایش کنترل قیمت محصولات از طریق ارایه محصولات تولیید کنندگان به طور مستقیم و کاهش قیمت محصولات دربازار مصرف که به نفع شهروندان است. و نیز موجب افزایش درآمد تولید کننده و تلاش برای تشویق ایجاد واحدها و شرکتها با مالکیت تولید کنندگان برای عرضه محصولات به صورت مستقیم می شود. توصیه من به تولید کنندگان و خصوصا فرمانداران شهرستان های استان کرمان که امروز در این هفته درنمایشگاه حضور فعالی داشتند برای راه اندازی و تاسیس شرکت ها و موسسسات بومی برای شهرستان ها با مالکیت و سهامداری تولید کنندگان خود می باشد. که به این شکل می توان بازار گسترده سازمان مدیریت میادین را در اختیار بگیرند که بنده یکی از مهمترین دستاوردهای این جشنواره را برقراری ارتباط بین تولید کنندگان استان کرمان با سازمان مدیریت میادین به عنوان بزرگترین شبکه توزیعی کشور می دانم.
سخن پایانی …
و در آخر بنده از تمامی مدیران و فعالان جشنواره کمال تشکر را دارم و آرزوی موفقیت روز افزون را برای تمامی مدیران جهادی و بالاخص شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر قالیباف که در عمل بارها به عنوان الگوی مناسب برای مدیریت جهادی بوده اند و از مدیران ارشد پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی می باشند.
ایجاد و اجرای این جشنواره فرهنگی و اقتصادی که از ابتکارات جناب آقای دکتر قالیباف است توانسته است ظرفیت های بالای اقتصادی و فرهنگی استانهای کشور بالاخص استان کرمان را ظهور و بروز دهد.
کارگروه مطبوعات و رسانه جشنواره و روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز که در اطلاع رسانی به موقع موفق عمل کرده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *