پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قبل از شروع کسب و کار چه باید کرد

قبل از شروع کسب و کار چه باید کرد





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۶

قبل از شروع کسب و کار چه باید کرد

یک طرح کسب و کار (طرح تجاری) بنویسید
تهیه یک طرح کسب و کار به شما توانایی فکر کردن به کل فرآیند کسب و کار را می دهد؛ از شروع تا تولید و فروش کالا یا خدمات. لازم نیست طرحی بلند و طولانی تهیه کنید. تنها موارد لازم را لحاظ کنید و از پرداختن به جزئیات بی مورد خودداری کنید.
مطالعه امکان سنجی انجام دهید
برای یک کارآفرین بسیار مهم است که از آماده بودن ایده ی خود برای تبدیل به کسب و کار اطمینان حاصل کند. باید ببینید که ایده ی مورد نظرتان تا چه حد قابلیت سودآوری دارد. چه اصلاحاتی برای درست انجام دادن کار باید اعمال کنید. اگر محصول یا خدماتی که قصد دارید از طریق راه اندازی کسب و کارخود آن ها را به فروش برسانید توانایی حل هیچ مشکلی را نداشته باشد، به دست آوردن مشتریان جدید و فروش آن بسیار سخت خواهد بود.
برنامه ریزی کنید
برای تحقق بخشیدن به ایدهتان باید بنشینید و برنامه ریزی کنید. اگر برای کارآفرینی قرار است وام بگیرید یا سرمایه ای جذب کنید لازم است که برنامه ی کسب و کار خود را منظم و منسجم در قالب طرح کسب و کار (مورد اولی که پیش از این ذکر گردید) تدوین کنید. طرح کسب و کار در روشن کردن اهداف و نحوه ی اجرای آنها به شما کمک می‌کند و این حائز اهمیت است.
برنامه مالی طراحی کنید
اگرچه شروع کارآفرینی در هر کسب و کار کوچکی نیازمند صرف مبالغ هنگفت نیست، اما بسته به ایده ی کسب و کاری که به دنبال آن هستید به هر حال راه اندازی هزینه هایی در بر خواهد داشت. باید یک سرمایه‌ی اولیه متناسب با کاری که قرار است انجام دهید دست و پا کنید.
نام تجاری کسب و کار خود را انتخاب
و آن را ثبت کنید
نام کسب و کار شما نقش مهمی در تعاملات شما با مشتریان و دیگر شرکای تجاری تان بازی میکند. برای انتخاب نام تجاری مناسب بازار، رقبا ومحصولاتشان را مطالعه کنید و دقت کنید که مشابه آن ها نامی را انتخاب نکنید. از انتخاب نام های طولانی پرهیز کنید. اسامی که به نظر شما جالبند ولی معنی مشخصی ندارند ممکن است گزینه های مناسبی نباشند. سعی کنید در انتخاب نام بین محصول یا خدمات خود و عواطف و احساسات مشتریان یک ارتباطی برقرار کنید. یک نام تجاری خوب می تواند از راه احساسات مشتریان را به خود جلب کند.
تبلیغ کنید!
برای آگاه کردن مشتریان بالقوه از آغاز به کار کسب و کار خود تبلیغات را شروع کنید. با ساده ترین و خلاقانه ترین روش ها شروع کنید. برای تبلیغات خود برنامه ای تهیه کنید. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. تبلیغات از طریق ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه راهی هدف مند و البته همراه با صرف کمی هزینه خواهد بود. اگر در تولید محتوا دستی دارید می توانید از بازاریابی محتوا و نوشته‌هایی که برای وب سایت های مطرح می نویسید استفاده کنید. شما کارآفرین هستید، خلاق باشید!
مکان کسب و کار خود را مشخص کنید
شما به مکانی برای کار و اجرای فرآیند تولید محصول یا خدمات نیاز دارد! این مکان میتواند یک اتاق کار خانگی باشد یا در گوشه ای ازپارکینگ یا در فضاهای مخصوص عمومی که توسط برخی شرکت ها و سازمان ها ارائه می گردد.در هر صورت کارآفرینی فرآیندی پر تنش و طاقت فرسا خواهد بود و تا حد ممکن باید محیطی آرام و مناسب برای خود در نظر بگیرید.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *