پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نکته

نکته





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴

چگونه کسب و کاری ارزان شروع کنیم؟
آیا می دانید که بدون پول هم می توانید کسب و کاری را شروع کنید؟ آیا به دلیل نگرانی از نداشتن پول، قادربه دنبال کردن رویایتان در زمینه کارآفرینی نیستید؟آیا ایده کسب و کار خوبی در سر دارید و یا فرصت مناسبی را برای آغاز کسب و کار می شناسید اما به دلیل نداشتن سرمایه از شروع کار بازمانده اید؟ در این صورت خواندن این مطلب برای شما مفید خواهد بود.
بیشتر افراد خواهان تاسیس یک کسب و کار هستند اما متاسفانه سرمایه ای از خود ندارند.
افراد زیادی را دیده ایم که آرزوها ی بزرگ و ایده های کسب و کار خوبی داشته اند اما با یک مشکل مشترک مواجه بودند و آن «نداشتن سرمایه» بود در حقیقت سرمایه یکی از بزرگ ترین چالش های شروع یک کسب و کار هست و خواهد بود. به همین دلیل است که کارآفرینان همیشه به دنبال افزایش سرمایه هستند. اگر نگاهی به زندگی کارآفرینان بیاندازیم. متوجه تلاش و مبارزه دائمی آنها برای جذب و نگهداری جریان پول خواهیم شد اما باید این نکته را نیز خاطر نشان کنم که در حال حاضر مشکل سرمایه، توجیه خوبی برای عدم تاسیس یک کسب و کار نیست. با پیشرفت های اخیر در تکنولوژی، اقدام به تاسیس یک کسب و کار آسان تر ولی رقابتی تر شده است. اکنون شما چطور یک کسب و کار را با حداقل پول و سرمایه ای تاسیس می کنید؟ قبل از آن باید بدانید استراتژی برای شروع یک کسب و کار بدون داشتن پول وجود دارد. برای آغاز یک کسب و کار بدون پول پرداخت ها را تا قبل از کسب درآمد به تاخیر بیاندازید. تا زمانی که بتوانید پولی بابت استخدام یک متخصص بپردازید،تمام کارها را خودتان انجام دهید. انجام کار به تنهایی وقت زیادی از شما می گیرد اما بدون هیچ سرمایه کار پیش خواهد رفت. آماده باشید از کار کوچکی شروع کنید. بسیاری از کارآفرینان جوان از تاسیس یک کسب و کار در مقیاس کوچک بیزارند و به همین دلیل آنها مدت بسیار طولانی را منتظر می مانند تا شاید مثلا یک سرمایه یک میلیونی به دست آورند. چیزی که این افراد هرگز نمی دانند این است که برای داشتن یک کسب و کار بزرگ باید در مقیاس کوچک شروع به کار کرد اگر میخواهید به بالاترین نقطه برسید از پایین ترین سطح آغاز کنید به دلیل اینکه شما مهارت ها،تجربه و توانایی لازم را برای اداره کسب و کار را ندارید وهمچنین کسی این پول را به شما نخواهد سپرد.
راه حل
پیشنهاد من به کارآفرینان جوانی که ایده هایی در زمینه کسب و کار دارند این است که با کسب و کار کوچک شروع کنند و از این طریق وارد فرآیند کسب و کار شوند. کوچک شروع کنید و بزرگ بیاندیشید.
چهار دلیل برای شروع کسب و کار
در مقیاس کوچک
بیشتر کارآفرینان جوان تجربه ای در زمینه کسب و کار ندارند. آنها پیش از این با چالش های پیش رو در کسب و کار مواجه نبوده اند و نمی دانند چطور می توان آنها را حل کرد. در صورتی که «تجربه و صلاحیت» احتمالا مهم ترین ویژگی هایی هستند که سرمایه گذاران از یک کارآفرین انتظار داشتن آن ها را دارند. وقتی کسب و کار کوچکی را اداره می کنید تجربه هایی کسب خواهید کرد و مهارت هایتان در زمینه کسب و کارارتقا خواهد یافت. به کارآفرینان نوپا کار در کسب و کارهای کوچک پیشنهاد می شود، زیرا این کسب و کارها برای آنها مانند مدرسه کسب و کار است و زمینه ای برای یادگیری فراهم می‌کند و همین طور اگر مرتکب اشتباهی هم شوند، این اشتباه در کسب و کار کوچک سریع تر حل خواهد شد در این نوع کسب و کارها پیامدهای تصمیمات اخذ شده برای یک مدیر سریع تر قابل رویت خواهند بود. چالش های در کسب و کار وجود دارند که پیش از این به آنها فکر نکرده اید. زمانی که کارآفرین با تواضع تمام یک کسب و کار کوچک را آغاز می کند درخواهد یافت که کسب و کار چیزی فراتر از پیدا کردن مشتریان وداشتن فروش خوب است. شما در زمان اداره کسب و کار کوچک خود خواهد فهمید که کسب و کار مانند یک بازی با انسانهاست؛ و این مستلزم داشتن مهارت مدیریت افراد است. اگر شما بتوانید 35 تا 45 درصد رشد سالیانه داشته باشید، اعتماد سرمایه گذاران به شما جلب خواهد شد. و دیگران به این نتیجه می رسند که اگر کمی بیشتر از کار شما حمایت کنند تفاوت بیشتری در سود حاصل خواهد شد. واقعیت این است که اگر شما بتوانید با اعتماد به نفس، کسب و کار کوچکی را با نرخ رشد ثابتی مدیریت کنید پس در آینده از عهده کسب و کارهای بزرگ تر نیز برخواهید آمد.
کارآفرینان بسیاری وجود دارند که از کسب و کارهای کوچک شروع کرده اند و به موفقیت هم رسیده اند اما تمایلی به شروع کسب و کار در سطوح بالاتر نداشته اند. و متاسفانه به همین کسب و کار بسنده کرده اند. «رابرت کیوساکی» می گوید:«هیچ اشکالی ندارد که از کسب و کار کوچک شروع کنید، اما کوچک ماندن خطرناک خواهد بود»
رصد خانه علم و فناوری شاخص پژوه

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *