پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۴

دیدار رئیس هیات مدیره آبفار کرمان با نمایندگان شرکت های تخصصی آب اتریش
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با نمایندگان شرکت های تاسیسات آبی ایالت کرتل اتریش دیدار وگفتگو کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت آبفار استان کرمان، علی رشیدی در دیدار با اعضای شرکت های تاسیاست وفناوری های حوزه آبی ایالت کرتل اتریش گفت: در خصوص تامین آب در برخی مناطق روستایی استان دچار مشکلات متعدد هستیم. وی در این دیدار مسائل ومشکلات تامین آب در دو منطقه رفسنجان وسرآسیاب 6را به عنوان نمونه مطرح کرد .نمایندگان شرکت های آبی ایالت کرتل اتریش نیز که به همراه دکتر افراسیابیان مدیرعامل شرکت بین المللی سازند آب پارس در این نشست حضور داشتند خواستار بازدید از مناطق مورد نظرشدند. در این نشست مقرر شد نمایندگان هیئت اتریشی ضمن بازدید از منطقه سرآسیاب ورفسنجان، برای تامین آب وپیداکردن سفره های آب زیرزمینی بررسی های لازم را انجام دهند. درنهایت قرار شد نقطه نظرات این شرکت های تخصصی حوزه آب ایالت کرتل اتریش جمع بندی ودراختیار شرکت آبفار استان قرارگیرد. در این نشست همچنین موضوع تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی که تخصص نمایندگان هیئت اتریشی است ،مطرح شد .

برگزاری اولین جشنواره ایده های
خلاقانه هفتواد در بم
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان مراسم اختتامیه اولین جشنواره ایده های خلاقانه هفتواد در تاریخ 29 اردیبهشت ماه در شهرستان بم و با حضور دکتر قوام رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، مهندس اشک فرماندار، اعضای شورای شهر و تعدادی از روسا و اساتید دانشگاههای منطقه و جمعی از فناوران جوان و دانشجویان شهرستان بم به مناسبت روز جوان در سالن اداره ارشاد اسلامی شهرستان بم برگزار شد. این جشنواره با هدف ترویج و تشویق ایده پردازی، خلاقیت و نوآوری و همچنین گردآوری ایده های برتر کارآفرینانه و نوآورانه در سطح منطقه، استان و کشور و فراهم نمودن زمینه حمایت از ایده های با اهداف اقتصادی توسط مرکز رشد فناوری شهرستان بم برگزار گردید. در ابتدای مراسم اشک فرماندار بم ضمن خوش آمدگویی به میهمانان و حاضرین به اهمیت بحث اقتصاد دانش بنیان و حمایت از افراد خلاق جامعه و کاربردی نمودن ایده های خلاقانه آنها اشاره نمود. در ادامه دکتر عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری کرمان و رئیس جشنواره با تاکید بر اهمیت موضوع علم و فناوری بیان داشت که کشور ما در پیشرفت های علمی و پژوهشی از رتبه و جایگاه مناسبی در جهان برخوردار است اما در زمینه تبدیل علم به ثروت به برنامه ریزی و حمایت بیشتری از نخبگان و فناوران کشور نیاز دارد و همچنین در خصوص نقش و جایگاه پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد و تاثیر آنها بر اقتصاد دانش بنیان توضیحاتی را برای حاضرین در مراسم ارائه نمود. سپس معتمدی فر مدیر مرکز رشد فناوری شهرستان بم و دبیر اجرایی جشنواره گزارشی جامع در خصوص فرآیند برگزاری جشنواره ارائه داد. گفتنی است در مجموع تعداد 132 ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده که در کمیته های تخصصی داوری مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت 3 ایده به عنوان ایده های برتر جشنواره انتخاب شدند. همچنین از تعداد 5 ایده به عنوان ایده های برگزیده با اهداء جوایز نفیس، لوح و تندیس جشنواره قدردانی بعمل آمد. از کل ایده های ارسال شده 67 درصد ایده ها از شهرستان بم، 17 درصد ایده ها از سایر شهرهای استان کرمان و همچنین 16 درصد ایده ها نیز از سایر استانهای کشور به جشنواره ارسال شده بود.

دستگیری 23 نفر در یک پارتی شبانه در کرمان
دادستان کرمان از دستگیری ۲۳ نفر در یک پارتی شبانه خبرداد و گفت: متاسفانه اخیرا گزارش های رصد فضای مجازی حکایت از تلاش افراد معلوم الحالی برای ترویج این پدیده قبیح مجرمانه دارد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخداسالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پرونده اخیر فردی که نقش محوری را در برپایی پارتی ایفا می کرد از طریق کانال تلگرامی خود افرادی را برای شرکت در این پارتی دعوت می کرده است. وی افزود: عمل وی حاوی بزه‌های شرب خمر، دایر کردن مرکز فساد و ارتکاب فعل حرام منجر به جریحه دار شدن عفت عمومی بود که در اجرای قانون و ضوابط اسلامی مصمم و اجازه نمی دهیم افراد به اعمال ضد انقلاب و یا با تحت پوشش فروش اجناس بنجل قاچاق خود در قالب مزون لباس که در حاشیه پارتی برگزار می کنند دامن جامعه را لکه دار و ارزش های اسلامی را نادیده بگیرند. سالاری با اشاره به دغدغه و مطالبه قشر مذهبی جامعه به تشدید برخورد با این موارد گفت: به عنوان مجری قوانین و مقررات دینی مسئولیت داشته و مسئولیت ما اجرای دقیق قانون برای همه افراد صرف نظر از صنف و سلیقه آنهاست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *