پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امنیت؛ بستر توسعه

امنیت؛ بستر توسعه





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۸

امنیت؛ بستر توسعه

اقتصاد، سازندگی، مسکن، راه و ترابری، شهرسازی، تامین اموزش و بهداشت و سایر مقوله هایی که در کشور بر عهده دولت ها واگذار می شود همواره در مقاطع زمانی مختلف صعود و سقوط داشته اند. با تغییرات در دولت های مختلف و روی کارآمدن جناح های سیاسی متفاوت نگرش به هر یک از این مقوله ها دستخوش تغییر شده است . اما امنیت موضوعی نیست که بتوان ریسمان آنرا به ناف جناح های سیاسی گره زد. از همین رو حفظ امنیت در بیش از سی سال از عمر وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی در هیچ دوره ای درگیر سیاست های دولت ها نبوده و همواره با در نظر گرفتن منویات ولایت فقیه اداره شده است. پر واضح است که شاخص امنیت را نمی توان با هیچ یک از حوزه های دیگر قیاس کرد. زیرا امنیت زیرساخت و سنگ بنای باقی بخش ها است.
نگاهی به کشورهای خاورمیانه که دچار آشوب و جنگ داخلی هستند مساله را به وضوح به تصویر می کشد. آنجا که امنیت به مثابه بستر سایر بخش ها به خطر بیفتد نه از سرمایه گذاری خبری می شود و نه آن کشور و مردمانش رنگ آسایش به خود می بینند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) که مدال پرافتخار و ارزشمند یاوران گمنام یوسف زهرا(ع) بر سینه ستبرشان می درخشد، از اوایل انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر فرمایشات و رهنمودهای ارزشمند معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و بعد از رحلت آن بزرگوار، توصیه های داهیانه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب امام خامنه ای را به صورت جدی و مخلصانه سرلوحه کار و تلاش خود نمودند و اینک با کوله باری از تجربیات گران سنگ در مبارزه بی امان و هوشمندانه با ایادی استکبار جهانی و شیطنت های خارجی و داخلی، توانستند با مجاهدت های شبانه روزی و رشادت های مثال زدنی تمامی حرکات و توطئه های پیچیده بدخواهان اسلام و ملت بزرگ ایران را خنثی و نقش بر آب نموده و امروز آسایش و امنیت جامعه در کشور حاصل این جانفشانی ها و از جان گذشتگی ها می باشد.
به هر حال جا دارد تا جدا از هر گرایشی با طیب خاطر از این مجاهدت های خاموش و خالصانه تقدیر کرده و مجاهدان فی سبیل الله که بی ادعا و دور از هیاهو و نامخواهی ها، خالصانه ترین دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و حفظ نظام و حریم مقدس ولایت را همچون گذشته و مثل همیشه تجربه می کنند، گرامی بداریم و باز هم در نهایت اخلاص، شاهد عزم جزم آنها برای ادامه عملیات های اطلاعاتی در عمق مواضع حریف و استحصال نتایج ارزشمند در اوج استیصال نیروهای منفعل دشمنان قسم خورده ای باشیم که مترصد نفوذ از پنجره های بی بصیرتی عده ای از بازی خورده های دشمن شادکن می باشند.
با پیروزى انقلاب اسلامى ساواک و دستگاهاى اطلاعاتى رژیم پهلوى منحل گردید و نیروهاى مردمى در محله ها ، کلانترى‌ها ، مساجد و مراکز پیش‌آهنگى و کانون‌هاى جوانان کمیته‌هاى مردمى تشکیل شدند . هر کمیته هم در حد خودش ضمن کارهاى امنیتى جارى به جمع‌آورى اطلاعات مى‌پرداخت و عمدتا در زمینه اطلاعات داخلى واحدى در هر کمیته به نام واحد اطلاعات شکل گرفته بود . به دلیل عدم تمرکز و هماهنگى ، نهادهاى مختلف همچون واحد اطلاعات سپاه پاسداران ، اداره اطلاعات نخست وزیرى ، کمیته هاى انقلاب ، دستگاه قضایی و . . . براى خود کار اطلاعاتى مى‌کردند . پس از گذشت یکسال از پیروزى انقلاب اسلامی ایران عملا امور اطلاعاتى و امنیتى گسترده و گسترده‌تر مى‌شد و پراکندگى‌ها و تداخل‌هایى که به طور طبیعى از این پراکندگى‌ها نشات مى‌گرفت در کارها اخلال ایجاد مى‌کرد . از این رو دفتر اطلاعات نخست‌وزیرى با ابتکار شهید رجایى شکل گرفت و امور اطلاعاتى میان سپاه و ارتش و کمیته و شهربانى تقسیم گردید . سرانجام لایحه تشکیل وزارت اطلاعات در سال 1362 تهیه و مورد تصویب مجلس قرار گرفت . و حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدى رى شهرى به عنوان اولین وزیر اطلاعات جمهورى اسلامى تصدى این وزارتخانه را برعهده گرفت .

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

 افزایش آمار گازگرفتگی توسط حیوانات خانگی

۱۶ مرگ ناشی از هاری در ۱۴۰۲

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *