پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رونمایی از «باغ فتح‌آباد» در برج میلاد تهران/ مجموعه داستان گروهی نویسندگان کرمان

رونمایی از «باغ فتح‌آباد» در برج میلاد تهران/ مجموعه داستان گروهی نویسندگان کرمان





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۵۴

رونمایی از «باغ فتح‌آباد» در برج میلاد تهران/ مجموعه داستان گروهی نویسندگان کرمان
مجموعه داستان «باغ فتح آباد» که توسط نشرنون منتشر شده است، در سالن همایش‌های برج میلاد رونمایی شد.
«باغ فتح آباد» عنوان سومین مجموعه داستان گروهی نویسندگان کرمان است که با سعی علی اکبرکرمانی نژاد و توسط نشرنون منتشر شده است.
در جلسه رونمایی این کتاب که شنبه شب 17 مرداد در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد تعداد زیادی از داستان‌نویسان کرمان و اهالی ادب کشور حضور داشتند. سیدعلی میرافضلی، منصور علیمرادی، محمدعلی علومی، محسن بنی‌فاطمه، حامدعسکری، احمد یوسف‌زاده، مهدی صمدانی، مجتبی احمدی، محسن کاشانی، لیلا راهدار، مرجان عالیشاهی، زهرا میمندی پاریزی، فاطمه خضری، عباس نادری، رضا فهیمی، مازیار نیستانی، رضا شمسی، مجتبی شول افشارزاده، محمدعلی گلاب‌زاده، محمد لطیف‌کار و بسیاری دیگر از هنرمندان و اصحاب رسانه از جمله حاضران در این جلسه بودند. این جلسه با حضور وزیر ارشاد و معاونین این وزارتخانه و مدیران استانی در برج میلاد تهران برگزار شد.
محمدعلی آزادیخواه، یدالله آقاعباسی، بلقیس سلیمانی، محمد شریفی، مهدی محبی کرمانی، منصور علیمرادی، علی اکبرکرمانی‌نژاد، رضا زنگی‌آبادی، احمدرضا تخشید، محمدعلی جوشایی، مرجان عالیشاهی، زهرا میمندی پاریزی، لیلا راهدار و محمدرضا ذوالعلی به همراه بسیاری از نویسندگان جوان دیگر از جمله ‌نویسندگانی هستند که در این مجموعه حضور دارند. این مجموعه با تنوع زبانی و فرمی‌ای خاصی که دارد تصویر کاملی از اقلیم، فرهنگ ‌و دغدغه‌های داستان‌نویسان پهناورترین استان ایران، از دوردست‌های جنوب تا شمال این استان به‌دست می‌دهد و از لحاظ کلی آیینه‌ی تمام‌نمایی از داستان کرمان است که منتشر شده است.
«باغ فتح‌آباد» شامل آثار 36 داستان‌نویس استان کرمان از 4 نسل است و می‌توان گفت کارنامه‌ای از داستان استان کرمان است. سه داستان نیز از داستان‌نویس‌های متاخر کرمانی مانند عبدالحسین صنعتی زاده، حسین میمندی‌نژاد و رسول ارونقی کرمانی نیز در ابتدای این مجموعه به قدمت داستان‌نویسی کرمان اشاره دارد.
قابل ذکر است در این جلسه‌، لیلا راهدار سخنانی درباره تاریخچه داستان‌نویسی کرمان ارائه کرد و علی اکبرکرمانی‌نژاد و مصطفا شمس‌الدینی نیز به قصه‌خوانی پرداختند و همچنین یاد و خاطره محمدعلی مسعودی داستان‌نویس کرمانی نیز گرامی داشته شد. «باغ فتح‌آباد» در 264 صفحه توسط «نشر نون» ناشر تخصصی داستان منتشر شده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *