پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حقدوست؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک قطب پیوند در کشور است

حقدوست؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک قطب پیوند در کشور است





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹

حقدوست؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی:دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک قطب پیوند در کشور است

در این سمینار دکتر حقدوست، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره فرهنگی اقتصادی گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود 5700 دانشجو و حدود 400 هیئت علمی دارد. استان کرمان، چهار دانشگاه علوم پزشکی دارد، که در کرمان، جیرفت، بم و رفسنجان مستقر هستند.
وی افزود: عمده فعالیت ما متمرکز بر ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است. در نتیجه مراکز بهداشتی- درمانی متعددی را باید پوشش دهیم. این مساله هم یک تهدید و هم یک فرصت بزرگ است، که به ما اجازه انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه علوم پزشکی را در این مرکز می دهد.
حقدوست خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان یک قطب پیوند در کشور است. ما تا بحال 40 عمل پیوند کبد، و بالغ بر 2000 مورد عمل پیوند قرنیه انجام داده ایم.همچنین در زمینه پیوند کلیه موفق شده ایم از حد استاندارد آن عبور کنیم. این مساله نشان دهنده اهمیت موضوع برای این دانشگاه است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، در مورد عملکرد این دانشگاه اظهار داشت: اتاق فکر دانشگاه علوم پزشکی بسیار فعال است، و در زمینه طرح و سیاست های دانشگاهی و کشوری عملکرد بسیار مثبتی داشته است. همچنین تولیدات و مستندات آن در پژوهشکده مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بخصوص در شورای سیاستگذاری وزارتخانه به شدت مورد استفاده واقع شده اند. مسئولین ارشد نظام؛ بازدیدهای ارزشمندی از این دانشگاه داشته اند، که این بازدیدها برکات زیادی برای توسعه این دانشگاه چه از لحاظ درمانی یا علمی داشته است.
وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه مقابله با بحران ها بسیار موفقیت آمیز عمل کرده است افزود: دوسال پیش ویروس کرونا در استان کرمان و بیمارستان شهید افضلی پور وجود داشت، اما ما توانستیم آن را به خوبی و بدون عارضه ای کنترل کنیم تا حدی که بعضی مسئولین آن را شبیه معجزه می دانستند.
حقدوست، همچنین در زمینه رتبه و جایگاه این دانشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر در این زمینه افتخارات بزرگی را کسب کرده است، ما در دوسال پیش 3 رتبه و در سال گذشته 2 رتبه ترقی داشته ایم و هم اکنون به دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک شده ایم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با بیان اینکه در حوزه روابط بین المللی دستاورد بسیار خوبی داشته ایم افزود: در زمینه های مختلف، مانند آلزایمر با دانشگاههایی در خارج از کشور همکاری داریم. تنها برنده جایزه نوبل که از ایران بازدید علمی داشته است، فقط در تهران و کرمان سخنرانی تخصصی داشت.برای افزایش روابط بین الملل ما افراد خارجی و داخلی بسیار موفق را هدف قرار داده ایم و ارتباطات مفیدی را در انتقال دانش و انجام پروژه های علمی داریم.
وی در ادامه گفت: این دانشگاه در زمینه مدیریت اچ آی وی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است و موفقیت های چشمگیری را هم کسب کرده است. کرمان به عنوان بیست و دومین شهر دوستدار برنامه پیشگیری از بیماری ایدز در سطح دنیا به ثبت رسیده است، و فعالیت ها نوآورانه ای در این زمینه انجام شده است. حقدوست همچنین در زمینه ارزیابی روند طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: در بهمن ماه، این دانشگاه جزو سه دانشگاه برتر بود. اولین سند درمان استان کرمان به صورت جامع و کامل تا افق 1404 تنظیم شده است. ما در این سند تعداد پزشکان و پرستار و … و تجهیزات را نوشتیم که بزودی ابلاغ خواهد شد.
وی یادآور شد: در زمینه مانور زلزله تنها دانشگاهی که این جسارت را به خرج داد و یک مانور بسیار گسترده انجام داد، دانشگاه باهنر بود. با وجود اینکه کار سخت و طاقت فرسایی بود اما ما توانستیم تجربیات خوبی بدست بیاوریم. ما جزو اولین دانشگاهی بودیم که اورژانس هوایی را افتتاح کردیم و توانستیم جان صدها مسدوم را نجات دهیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: دانشجویان ما در المپیادهای کشوری و جهانی بسیار موفق بوده اند. در زمینه حوزه های فرهنگی و علمی تقدیرهای زیادی از این دانشگاه صورت گرفته است.
وی در پایان گفت: امیدوارم روزی بتوان همه علاقمندان و مسئولین را از نزدیک با تمام این توانمندیها و استعدادها آشنا کرد. و با همکاری هم بتوانیم روز به روز پله های ترقی را طی کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

وضعیت مبهم «بالابان»

«پیام ما» در گفت‌وگو با یک کارشناس حوزهٔ پرندگان وضعیت یک گونهٔ شکاری را بررسی کرد

وضعیت مبهم «بالابان»

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

دستگیری یک شکارچی گراز در طالقان

دستگیری یک شکارچی گراز در طالقان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

خبر برگشت میگوی پرورشی بوشهر از کشور چین صحت ندارد

سازمان دامپزشکی اعلام کرد:

خبر برگشت میگوی پرورشی بوشهر از کشور چین صحت ندارد

هیچ محموله صادراتی میگو از استان بوشهر برگشت نخورده است

جوابیه سازمان شیلات ایران به گزارش «پیام ما»؛

هیچ محموله صادراتی میگو از استان بوشهر برگشت نخورده است

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *