سایت خبری پیام ما آنلاین | فدایی؛ رییس دانشگاه باهنر: دانشگاه باهنر، بستری مناسب برای سرمایه گذاری

فدایی؛ رییس دانشگاه باهنر: دانشگاه باهنر، بستری مناسب برای سرمایه گذاری





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۹

فدایی؛ رییس دانشگاه باهنر: دانشگاه باهنر، بستری مناسب برای سرمایه گذاری

در سومین روز جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان؛ سمینار علمی و فناوری، در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در این سمینار دکتر علی اکبر حقدوست؛ ریس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان، دکتر فدایی؛رییس دانشگاه باهنر کرمان حضور داشتند. در ابتدای این مراسم فدایی، رییس دانشگاه با قدردانی از زحمات و همت علیرضا افضلی پور و همسر ایشان در احداث دانشگاه شهید باهنر کرمان، گفت: اقدام مهندس افضلی پور چهار ویژگی خاص دارد، اول اینکه ایشان برای تاسیس این دانشگاه بسیار مطالعه و بررسی کردند، و دوم ایشان در مورد محل احداث این مرکز بسیار تحقیق کردند، سوم اینکه مهندس افضلی پور خود بر تمام مراحل کار همراه بودن و آخر اینکه ایشان و همسر گرامی شان هرآنچه را که داشتند در این کار خیر صرف کردند.
وی با اشاره به مشخصات و امکانات دانشگاه شهید باهنر افزود: این مرکز، یک دانشگاه جامع است و تمام رشته ها را دارد. ضمن اینکه این دانشگاه در برخی از شهرستان های استان نیز شعبه دارد
فدایی همچنین در خصوص وضعیت علمی این ذانشگاه گفت: دانشگاه شهید باهنر به لحاظ تعداد استادیار و دانشجو وضعیت بسیار خوبی دارد. به عنوان مثال این دانشگاه به لحاظ تعداد دانشجو و هیئت علمی 1 به 22 است و رتبه اول را در کل کشور دارد.
رییس دانشگاه باهنر کرمان اظهار داشت: در دوره های اخیر ورودی های مقطع کارشناسی کاهش یافته است اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری شاهد افزایش چشگیری بودیم.
فدایی همچنین با بیان اینکه این دانشگاه افتخارات ارزشمندی در سالهای اخیر داشته است، گفت: یکی از چهره های ماندگار امسال از بین اعضای این دانشگاه بود و همچنین انتخاب 13 استاد نمونه از بین اساتید این داشگاه داشتیم. وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده در این دانشگاه تاسیس رشته ادبیات پایداری در ایران است که این رشته برای اولین بار در این دانشگاه تاسیس شده است. که این رشته به ادبیات دفاع مقدس می پردازد.
فدایی همچنین در زمینه توسعه همکاریهای خارجی خاطر نشان ساخت: ما جلسات مشترکی برای همکاری بیشتر با مسئولین دانشگاهای خارجی مانند آلمان،اتریش و ژاپن داشته ایم .
رییس دانشگاه باهنر کرمان در پایان در زمینه شرایط سرمایه گذاری در این دانشگاه گفت: این دانشگاه یکی از زمینه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری است زیرا کارهای تحقیقاتی به نتیجه رسیده اند و در انتظار تولید و تجاری سازی هستند. همچنین دانشگاه باهنر نیازمند سرمایه گذاری برای ایجاد مراکز آموزش تحت لیسانس مراکز آموزشی خارجی است. ما برای هر گونه سرمایه گذاری در پروژه های تولیدی و تحقیقاتی آماده همکاری هستیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *