سایت خبری پیام ما آنلاین | شنای غواصان در کویر

شنای غواصان در کویر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳

شنای غواصان در کویر
کاروان شهدای غواص و خط شکن که روز جمعه شانزدهم مرداد وارد استان شده بود در میان استقبال باشکوه و کم نظیر مردم به شهر کرمان رسید.
به گزارش ایرنا این شهدا شامل 10 شهید شناسایی شده و 10 شهید گمنام عصر جمعه گذشته از سمت شهرستان انار وارد استان کرمان شدند و سپس شهرستان های مختلف استان به حضور فرزندان ملت مزین شد.
برنامه استقبال از شهدا در شهر کرمان ساعت 18 یکشنبه چهارراه ولیعصر (عج) شهر کرمان اعلام شده بود اما با ورود کاروان شهدا از سمت میدان آزادی، حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس در حلقه استقبال مردم دیار کریمان قرار گرفتند به گونه ای که کاروان شهدا حوالی ساعت 20 به چهارراه ولی عصر رسید.
کاروان شهدا از در دو مسیر جداگانه شامل شهرستان های انار، شهربابک، سیرجان، بافت، بردسیر و دیگری انار، رفسنجان، کوهبنان، راور و زرند میهمان مردم شهیدپرور این شهرستان ها شدند و در هریک از این مناطق نیز استقبالی گرم از شهدا انجام شد. حضور گسترده در مراسم استقبال از شهدا در شهرستان ها باعث شد کاروان شهدا امروز یکشنبه با کمی تاخیر نسبت به ساعت 18 وارد شهر کرمان شود اما انتظار قبل از استقبال، صحنه هایی معنوی و بیادماندنی از ارادت به شهید و شهادت را در خیابان های شهر کرمان پدید آورد.
قشرهای مختلف مردم به همراه شماری از مسوولان استان، شخصیت ها، روحانیون، دانشگاهیان و جوانان به گونه ای در مسیر خیابان های شهید بهشتی و شریعتی شهر کرمان حضور یافته بودند که انگار آنها هم مانند خانواده هایشان 29 سال انتظار آمدن شهدای غواص را پشت سر گذاشته بودند.
امروز بار دیگر صحنه هایی بی بدیل از دلدادگی به ارزش های انقلاب و میهن اسلامی در دیار کریمان به نمایش گذاشته و ثبت شد.
مراسم وداع با شهدا دیشب پس از نماز مغرب و عشاء در مصلی امام علی (ع) کرمان برگزار شد.
استقبال از کاروان شهدا
در زرند
صبح یکشنبه 18 مردادماه ساعت 10 صبح کاروان شهدا وارد شهرستان زرند شدند. مسیر این کاروان میدان ۷ تیر، خیابان چمران، چهارراه برق، خیابان امام (ره) جلوی مسجد قائم قائم بود که با مراسم مداحی و عزاداری توسط هیات مذهبی همراه بود. بعد از آن راس ساعت ۱۱:۳۰ کاروان شهدا به سمت خیابان شهید بهشتی و میدان آزادی حرکت نمود که مسیر بعدی آن ریحانشهر و خانوک و سپس شهر کرمان خواهد بود.
لازم به توضیح است که تعداد شهدا در این کاروان ۲۱ نفر اعلام شده است که ۱۱ تن از این شهدا که جزو شهدای غواص عملیات کربلای چهار هستند که شناسایی شده اند و شهید مهدی عبدا… زاده از شهدای شهرستان زرند نیز جزء این گروه می باشد.
پیکر 10 شهید غواص و خط شکن در بافت تشییع شد
پیکر 10 شهید غواص و خط شکن روز یکشنبه در بافت بر دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان تشییع شد. به گزارش ایرنا پیکر 20 شهید غواص و گمنام عصر جمعه شانزدهم مرداد از سمت شهرستان انار وارد استان کرمان شدند و شهدا در دو کاروان در شهرستان های مختلف استان حضور یافتند. یک کاروان از مسیر انار، شهربابک، سیرجان، بافت و بردسیر و دیگری از مسیر انار، رفسنجان، کوهبنان، راور، زرند و کرمان عصر امروز یکشنبه به شهر کرمان می رسند.
مراسم تشییع شهدا از صبح امروز با قرائت زیارت عاشورا در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافت آغاز شد و تا دهستان کیسکان ادامه یافت. شرکت کنندگان در این مراسم کاروان حامل پیکرهای مطهر شهدا را چون نگینی در برگرفتد و حین تشییع شهدا هر کسی به طریقی درس عاشقی را پس می داد. مادرانی که با آینه و اسپند و گلاب به استقبال آمدند و پدرانی که با اشک چشم شهدا را در آغوش گرفتند همه و همه تصاویری بود که امروز مردم شهید پرور شهرستان بافت آن را به خوبی رقم زدند و اثبات کردند قدردان و مدیون خون شهدا هستند.
کاروان شهدا پس از عبور از شهر بافت مورد استقبال مردم بزنجان و کیسکان نیز قرار گرفت و مردم این مناطق و روستاهای در طول مسیر نسبت به شهدا ابراز ارادت کردند.
غربت ۲۹ ساله کبوتران رفسنجان به پایان رسید
دیار شهید پرور رفسنجان و دیار فاتحان اروند میزان کبوتران خونین بالی بود که به اندازه ۲۹ سال غریب مانده بودند، دیشب شهدا، آسمان رفسنجان را نور باران کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان رفسنجان این
روزها بوی سالهای جنگ و جبهه و دفاع مقدس را گرفته است.
آذین بندی کوچه ها و خیابانها و معابر، از آمدن سبکبالان عاشقی خبر می داد که با قامتی رشید و برومند، عازم عرصه نبرد حق علیه باطل شده رفته اند و پس از سالها و بعضا ۲۹ سال، تکه هایی از استخوان آنها برگشته است.
نصب پارچه و بنر، ایستگاه های صلواتی، پرچم و پلاکارد در گوشه گوشه شهر، نشان می دهد که مردم قدر شناس رفسنجان، استقبال باشکوهی را از فرزندان به وطن برگشته خود به عمل آورده اند.
۲۰ شهید سرافراز سالهای نخست جنگ از نقاط مختلف استان که در میانشان، دو شهید رفسنجانی هم هستند و بعد از گذشتن از شهرها و مناطق مختلف از جمله انار، نوق و کشکوییه وارد رفسنجان دیار فاتحان اروند شده تا در آغوش مردمی که چندین روز است انتظار آنها را کشیده اند لختی آرام گرفته و بعد از وداع مردم رفسنجان با آنها رهسپار کرمان شده و از آنجا هر شهیدی عازم دیار خویش شود و برای همیشه در آنجا آرام گیرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *