پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۸

طرح میدان آزادی یک هندوانه باز نشده است
میدان آزادی سال هاست که به عنوان یکی از پرترددترین میدان های شهر کرمان محسوب می شود. معاون فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: طرح میدان آزادی یک هندوانه باز نشده است و نمی توان کار عملیاتی را آغاز کرد زیرا ابتدا باید شرکت های گاز، آب، برق و مخابرات نقشه های عبور کابل و لوله کشی های خود را ارایه کنند تا بدانیم طرح را به چه شکلی باید ادامه داد. به گزارش ایرنا، سردار عباس اکبری در نشست پیگیری پروژه های شهری با حضور استاندار کرمان در محل استانداری افزود: طرح اولیه میدان آزادی تایید و این طرح برای افق 10 سال آینده پیش بینی شده است. وی تصریح کرد: اگر افق طرح برای 20 تا 25 ساله آینده در نظر گرفته شود مشاور معتقد است می توان طرح های بهتری را ارایه داد. وی بر لزوم پرداخت نقدینگی برای ادامه روند کار تاکید کرد و گفت: علاه بر هزینه های بالای حفاری، کارخانه این طرح نیز بسیار هزینه بر است.

ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تصویب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم محسوب می‌شود. به گزارش مهر، یدالله موحد در نشست شورای عالی بسیج رسانه استان کرمان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، دسترسی آزاد به اطلاعات را از جمله حقوق مردم دانست و اظهار داشت: امنیت ملی و حریم خصوصی افراد خط قرمز در حوزه اطلاع رسانی است. موحد یادآور شد: به جز دو موضوع گفته شده سایر اطلاعات باید در اختیار افراد قرار گیرد، چرا که اگر آگاهی مردم بالا باشد به صورت آگاهانه تری می توانند در تعیین سرنوشتشان تاثیرگذار باشند. وی با اشاره به اینکه خبرنگاران حق دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی دستگاه ها را دارند، افزود: ممانعت از دسترسی به اطلاعات جرم به شمار می رود. موحد با اشاره به اینکه در قانون اساسی و قانون مطبوعات به مسئله دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره شده است، ابراز داشت: متاسفانه در مقام عمل مشاهده می کنیم که دستگاه ها و مسئولان مختلف به این اصل توجه نمی کنند.

۹ هزار خانواده از نعمت گاز برخوردار می شوند
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از گازرسانی به ۲۶ نقطه استان کرمان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها ۹ هزار خانواده از نعمت گاز برخوردار می شوند. به گزارش مهر، محمدعلی ودیعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره مندی ۴۲۹ هزار خانوار از نعمت گاز در استان کرمان، گفت: در حال حاضر ۸۴ هزار انشعاب در بخش روستایی و ۲۱۷ هزار انشعاب در بخش شهری استان کرمان اجرا شده است. ودیعتی گفت: در تلاش هستیم که عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای بیشتری صورت گیرد. وی از بهره برداری از طرح های گازرسانی در ۲۶ نقطه استان کرمان طی هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح های ۳۸۹ هزار میلیون ریال اعتبار صرف شده است. وی گفت: با بهره برداری از طرح های گفته شده ۹ هزار خانوار از شهر کهنوج و ۲۰ روستای شهرستان های کرمان، زرند، کهنوج و رفسنجان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از گازرسانی به پنج واحد صنعتی خبر داد و یادآور شد: امسال ۱۰۹ هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *