سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

اهتزاز بزرگترین پرچم اسپندی ایران در هفته فرهنگی اقتصادی
رییس روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بزرگترین پرچم اسپندی ایران در حاشیه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در محل برج میلاد به اهتزاز در می آید.
به ایسنا علی ابراهیم نژاد از برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان به عنوان فرصتی استثنایی برای معرفی توانمندیهای اقتصادی، سرمایه گذاری و قابلیت های فرهنگی یاد کرد و اظهار کرد: در جهت توسعه استان باید از داشته های خود به بهترین شکل ممکن استفاه کنیم .وی از درایت ویژه استاندار کرمان در روند رو به رشد استان قدردانی کرد و افزود: اقدامات ارزشمند استاندار برای همیشه در حافظه مردم پهناورترین استان کشور باقی خواهد ماند. ابراهیم نژاد از بافت اولین و بزرگترین پرچم اسپندی ایران توسط هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: این اقدام در عین سادگی جالب و دارای پیام است، بطوریکه خواص پرشمار گیاه اسپند در درمان بیماریهای جسمی و روحی بسیار تاثیر گذار است که نباید به فراموشی سپرده شود.
در ادامه «محمد اسلامی» نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در شهرستان زرند گفت: زرند دارای جاذبه های ارزشمندی است که در جای جای این شهرستان به چشم می خورد و بعضا از لحاظ طبیعی ، تاریخی و ژئوتوریستی در استان سرآمد است. وی افزود: در بافت این اثر منحصر به فرد هنری 52 هزار دانه اسپند و 5200 قطعه فوم در سه رنگ به نماد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دو تعاونی صنایع دستی در 40 روز به اتمام رسیده است و تلاش داریم تا هنر» شده بافی» را به عنوان هنر بومی شهرستان زرند به کشور معرفی کنیم.

حمایت شورای شهر کرمان از سرپرست شهرداری
اعضای شورای شهر با حضور در شهرداری کرمان حمایت همه جانبه خود از بابایی سرپرست شهرداری کرمان را اعلام کردند.به گزارش روابط عمومی شهرداری کرمان، رئیس و اعضاء شورای اسلامی شهر کرمان ضمن حضور در شهرداری کرمان و اعلام علی بابایی به‌ طور رسمی به‌عنوان سرپرست شهرداری، با معاونان شهردار و شهرداران مناطق چهارگانه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تاکید بر حمایت اعضای شورای اسلامی شهر کرمان از سرپرست شهرداری کرمان، اظهار امیدواری کرد: با توجه به تجربه‌ای که بابایی دارد، خللی در کارها و پروژه‌های شهرداری ایجاد نشود. فتح‌ا… مویدی افزود: از معاونان شهردار، شهرداران مناطق، روسای سازمان‌ها و تمام کارکنان شهرداری می‌خواهیم نهایت همکاری را با بابایی داشته باشند تا کارها و پروژه‌ها همچنان با قوت ادامه پیدا کند. مویدی همچنین از خدمات سیف‌الهی شهردار سابق کرمان تشکر و قدردانی کرد. حجت‌الاسلام محمد ربانی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در بررسی که کردند به این نتیجه رسیدند در شرایط کنونی بابایی که سابقه و تجربه خوبی در شهرداری دارند را برای سرپرستی شهرداری انتخاب کنند.

کرمان مظلومانه ناشناخته مانده است
نماینده مردم زرند و کوهبنان در حاشیه بازدید از جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با خبرنگاران صحبت کرد. گزیده صحبت های حسین امیری خامکانی را به نقل از ایسنا در زیر می خوانید:
• ابتکار عملی که در برگزاری هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران به خرج داده شده تا توانمندی های استان را که در آستانه ورود به فضای جدیدی بعد از توافق وین به وجود می آید، کار بسیار بزرگی است و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.
• استان کرمان در صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارای رتبه های برتری در کشور است اما مظلومانه ناشناخته مانده است. استانی که مشهور به استان کویری است اما یک چهارم باغات کشور را در خود جا داده و اولین تولیدکننده خرما، پسته، گردو و محصولات متعدد است.
• استان کرمان به بهشت معادن کشور معروف است. استان کرمان در تولید مس، زغالسنگ و سنگ آهن رتبه های اول و دوم کشور را دارد و مدتی است که در استان تصمیمی مبنی بر جلوگیری از خام فروشی گرفته شود و در این راستا کارخانه های زیرمجموعه سنگ آهن، کنسانتره و گندله در زرند و سیرجان فعال شده اند.
• از سرمایه گذارانی که برای تولید نورد بعنوان حلقه نهایی زنجیره فولاد به این شهرستان بیایند، استقبال خواهیم و تا حد توان نیز امکانات در اختیارشان قرار خواهیم داد.
• کارخانه واگن سازی زرند، امروز پررونق ترین واگن سازی کشور می باشد اما متاسفانه ناشناخته مانده است.
• مردم استان کرمان مردمی هستند که قدر می دانند و از نعمت های خدادادی و میراث موجود استفاده می کنند و این ظرفیت های استان فرصت های بزرگ سرمایه گذاری است و می طلبد از سراسر کشور سرمایه گذاران بیایند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *