پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند

مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم از جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان دیدار و با خبرنگاران صحبت کرد. گزیده صحبت های فرج ا… عارفی را به نقل از ایسنا در زیر می خوانید:
• از همه کسانی که این ایده را مطرح کردند تا توانمندی ها و ظرفیت های استان های مختلف ارائه شود، تشکر می کنیم و شهرداری تهران به این امر کمک بسیاری می کند.
• از دی ماه سال گذشته به عنوان شورای مرکزی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان حضور داشتیم و با حضور آقای رزم حسینی به عنوان رییس ستاد جشنواره وضعیت بهتر پیش رفته و دانشگاه ها، بخش خصوصی و سازمان ها در برگزاری این هفته تلاش می کنند.
• تهران به لحاظ جایگاهی که دارد، نقش بسیار مهمی در معرفی توانمندی های استان ها دارد و هرکس با هر سلیقه و نگاهی وارد این مجموعه نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان شود، می تواند بخشی از انتظارات و خواسته های خود را برآورده شده ببیند و این برای استان کرمان اهمیت بسیاری دارد.
• قتل های اخیر در جنوب کرمان هیچکدام به منزله ناامنی نیست. گروه هایی از شهرستان ها افاغنه را می آورند در کوهستان ها نگهداری می کنند و بعضا مواردی پیش می آید که باید مسوولان برخورد جدی و در این زمینه کار اطلاعاتی بکنند.
• کسانی که در شمال استان مسوولیت دارند، بزرگوار هستند و قبولشان داریم اما توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های منطقه جنوب را ندارند و اگر داشتند، منطقه ای که ارزش محصولات موجود آن 32 و نیم میلیارد دلار است، مدیریت می شد و به 110 میلیارد دلار می رسید و بخش عمده ای از تولیدات کشور تامین می شد.
• منطقه جنوب 500 هزار تن مرکبات و 220 هزار تن خرما تولید می کند و توانایی و دانش مدیری که در زمینه پسته است نمی تواند در حوزه مرکبات برنامه ریزی کند.
• ما جنوبی ها عاشق پست نیستیم، از این جهت می گوییم مسوولی از جنوب باشد، به این دلیل است که می تواند در برنامه ریزی به اقتصاد استان کمک کند و هیچ شهرستانی برای ما فرقی ندارد و با کسی دشمنی نداریم، علت در تفاوت های فرهنگی و مقصود ما فعالیت های اقتصادی است.
• در جیرفت حرکت رو به شتابی برای توسعه همه جانبه داریم و یکی از برنامه هایی که سال ها دنبال آن بودیم، بحث زیرساخت هاست.
• 6 و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب تولید می شود و کشورهای روسیه، ترکیه و چین پای محصولات ما ایستاده اند اما نمی توانیم فرآوری و صادر کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر