سایت خبری پیام ما آنلاین | مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند

مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

مسئولان شمال استان توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های جنوب را ندارند
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم از جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان دیدار و با خبرنگاران صحبت کرد. گزیده صحبت های فرج ا… عارفی را به نقل از ایسنا در زیر می خوانید:
• از همه کسانی که این ایده را مطرح کردند تا توانمندی ها و ظرفیت های استان های مختلف ارائه شود، تشکر می کنیم و شهرداری تهران به این امر کمک بسیاری می کند.
• از دی ماه سال گذشته به عنوان شورای مرکزی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان حضور داشتیم و با حضور آقای رزم حسینی به عنوان رییس ستاد جشنواره وضعیت بهتر پیش رفته و دانشگاه ها، بخش خصوصی و سازمان ها در برگزاری این هفته تلاش می کنند.
• تهران به لحاظ جایگاهی که دارد، نقش بسیار مهمی در معرفی توانمندی های استان ها دارد و هرکس با هر سلیقه و نگاهی وارد این مجموعه نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان شود، می تواند بخشی از انتظارات و خواسته های خود را برآورده شده ببیند و این برای استان کرمان اهمیت بسیاری دارد.
• قتل های اخیر در جنوب کرمان هیچکدام به منزله ناامنی نیست. گروه هایی از شهرستان ها افاغنه را می آورند در کوهستان ها نگهداری می کنند و بعضا مواردی پیش می آید که باید مسوولان برخورد جدی و در این زمینه کار اطلاعاتی بکنند.
• کسانی که در شمال استان مسوولیت دارند، بزرگوار هستند و قبولشان داریم اما توانایی برنامه ریزی متناسب با قابلیت های منطقه جنوب را ندارند و اگر داشتند، منطقه ای که ارزش محصولات موجود آن 32 و نیم میلیارد دلار است، مدیریت می شد و به 110 میلیارد دلار می رسید و بخش عمده ای از تولیدات کشور تامین می شد.
• منطقه جنوب 500 هزار تن مرکبات و 220 هزار تن خرما تولید می کند و توانایی و دانش مدیری که در زمینه پسته است نمی تواند در حوزه مرکبات برنامه ریزی کند.
• ما جنوبی ها عاشق پست نیستیم، از این جهت می گوییم مسوولی از جنوب باشد، به این دلیل است که می تواند در برنامه ریزی به اقتصاد استان کمک کند و هیچ شهرستانی برای ما فرقی ندارد و با کسی دشمنی نداریم، علت در تفاوت های فرهنگی و مقصود ما فعالیت های اقتصادی است.
• در جیرفت حرکت رو به شتابی برای توسعه همه جانبه داریم و یکی از برنامه هایی که سال ها دنبال آن بودیم، بحث زیرساخت هاست.
• 6 و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب تولید می شود و کشورهای روسیه، ترکیه و چین پای محصولات ما ایستاده اند اما نمی توانیم فرآوری و صادر کنیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *