سایت خبری پیام ما آنلاین | خبرنگاران باید آینه تمام قد واقعیات باشند

خبرنگاران باید آینه تمام قد واقعیات باشند





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۹

خبرنگاران باید آینه تمام قد واقعیات باشند
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید آینه تمام قد و منعکس کننده مسایل، مشکلات، چالش ها، واقعیات، حقایق، توانمندی های بالقوه و بالفعل در عرصه های مختلف باشند. به گزارش ایرنا محمد مهدی زاهدی عصر شنبه به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار افزود: آینه تمام قد یعنی اینکه آنچه را هست بدون کم و کاست منتشر کنند در حالی که تحلیل نیز در جای خود واجب است. وی وظیفه رسانه را بسیار بزرگ و خطیر دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار باید بدون تحریف و کم و زیاد باشد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اخبار نباید بر اساس سلایق فردی و سیاسی دست کاری شوند. وی افزود: برای مثال در بحث توافق هسته ای می توان تحلیل های زیادی نوشت اما باید متن توافق را بدون کم و کاست انتشار داد.
وی افزود: رسالت اصلی خبرنگاران و رسانه ها همواره باید بر امانتداری، صداقت سرعت و دقت باشد. رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را از موضوعات مهم کشور برشمرد و بیان کرد: رسانه ها باید در چارچوب منافع ملی بحث اقتصاد مقاومتی را دنبال و بررسی کنند.
وی گفت: رسانه ها باید در فضای اطلاعاتی و ارتباطی جهان پویاتر شوند و مردم کشورمان باید از جزئیات برخی مسایل که در منطقه اتفاق افتاده آگاه باشند و این وظیفه رسانه ها است. زاهدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و ثبات منطقه هزینه کرده که این هزینه امنیت ملی کشور خودمان را نیز تامین کرده است. وی گفت: رسانه ها اول اخبار را به وضوح انعکاس دهند و بعد از آن موضوعات مختلف را مورد نقد و تحلیل قرار دهند.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: رسانه های کشور باید در این زمینه مقداری فعال تر و به روز تر شوند و بر اساس مقتضیات زمان و شرایطی داخلی و بین المللی صحنه های جدیدی را برای مردم خلق کنند تا مردم از مسایل مختلف مطلع شوند. وی به توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: ابعاد مثبت و منفی این توافق را باید در فضای کارشناسی به مردم بگوییم. زاهدی اظهار کرد: رییس جمهوری هم گفتند که این توافق مانند بازی فوتبال است و ما چند گل زدیم و چند گل خوردیم و مهم این است که در نهایت پیروز شویم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *