پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان :باید توانمندی های بانوان در این جشنواره معرفی شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان :باید توانمندی های بانوان در این جشنواره معرفی شود





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان :باید توانمندی های بانوان در این جشنواره معرفی شود

فاطمه السادات حسینی در حاشیه حضور در غرفه جهاد دانشگاهی در نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران اظهار کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران یک فرصت مناسبی است که بتوانیم ظرفیت ها و پتانسیل خوب مردم کرمان را به مردم پایتخت و ایرانیان معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت های استان در سه حوزه نمایشگاهی، همایش ها و کارگروه های تخصصی ارائه می شود، افزود: تمام سازمان ها و شهرستان های استان در نمایشگاه فعال هستند و هر شهرستان فرهنگ ملموس و ناملموس خود را به نمایش گذاشته است.
حسینی تصریح کرد: علاوه براین در حوزه جهاد کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و به ویژ بحث پته و فرش که استان کرمان به این دو محصول شهره است، غرفه هایی وجود دارد و ظرفیت های استان را معرفی می کنند. وی بیان کرد: تاریخ و تمدن هلیل و بم و همچنین تاریخ کل استان کرمان و کویر در این جشنواره معرفی خواهند شد و به دنبال آن هستیم که بتوانیم کویر کرمان را به کل دنیا معرفی و جایگاه آن را در تورهای کویر نوردی دنیا ثابت کنیم. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به حضور پررنگ بانوان در جشنواره فرهنگی کرمان در تهران نیز به ایسنا گفت: بخشی از فعالیت بانوان استان کرمان در نمایشگاه به حوزه کارآفرینی اختصاص داده شده که به صورت عینی و آموزشی، عصاره ای از فعالیت های بانوان در غرفه کارآفرینان ارائه می شود تا به نوعی توانمندی زنان نخبه را نشان دهیم و در ضمن این معرفی، آموزش کارآفرینی نیز داده می شود. وی اظهار کرد: هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان یک فرصت است که همه با انگیزه و انرژی به صحنه آمده اند و تعاملی بین زنان و مردان کرمان و مسوولان همه سازمان ها اتفاق افتاده که با پشتیبانی و حمایت استاندار صورت گرفته تا بتوانیم توانمندی های استان را از نگاه اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و … معرفی کنیم.
حسینی با اشاره به برگزاری سمینارها با موضوعات مختلف در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران افزود: سمینار زنان کارآفرین را با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان، رییس اتاق بازرگانی ایران و استاندار کرمان برگزار خواهیم کرد و در این همایش اهداف خانه کارآفرینان استان را آسیب شناسی می کنیم. وی تصریح کرد: همسران وزرا و مشاوران وزرا، نمایندگان زن مجلس، زنان بازرگان و کارآفرین در این همایش حضور دارند و میزگرد تخصص نیز با حضور معاون رییس جمهور و استاندار و رییس اتاق خواهیم داشت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: می خواهیم در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران، توانمندی های استان کرمان نمایان شود و تهرانی ها از این توانمندی ها بهره مند و استان کرمان شناسانده شود. ی افزود: 14 کارگروه فرصت های سرمایه گذاری را برگزار می کنیم که یکی مربوط به زنان کارآفرین با عنوان فن آفرینی است و به صورت علمی و توانمندی در صنایع دستی و سایر زمینه ها می باشد.
حسینی تصریح کرد: استان از این فرصت استفاده و سرمایه گذاران را شناسایی کرده و فرصت های صنایع دستی و طرح ها بررسی و در حضور سرمایه گذاران ارائه می شود. وی بیان کرد: مهم این است که یک انگیزه، هیجان و شور و نشاطی بین تمام افراد هنرمند و توانمند اعم از زن و مرد ایجاد شده و همدلی و همزبانی را برای معرفی توانمندی های استان کرمان در این نمایشگاه می بینیم. مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: می خواهیم کل استان کرمان را همه ایرانیان داخل و خارج از کشور معرفی کنیم و امیدواریم فرصتی باشد تا توانمندی های مردم ما به ویژه بانوان به جامعه معرفی و مهم تر اینکه، موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی برداشته شود و زمینه و فرصتی برای عرضه محصولات استان باشد. حسینی در پایان خاطر نشان کرد: باید همه این فرصت یک هفته ای را غنیمت شمرده و برای معرفی محصولات استان و شهرستان ها تلاش کنیم./ایسنا

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *