پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۶

شورای نگهبان باکلیت انتخابات الکترونیک موافق است
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه با کلیت برگزاری انتخابات الکترونیک و شفاف موافقیم، گفت: قرار بود وزارت کشور برنامه و جدول زمانی این طرح را به ما اعلام کند که همچنان منتظریم. به گزارش خبرنگار مهر، نجات‌الله ابراهیمیان در نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به آخرین وضعیت طرح برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک، اظهار داشت: در رابطه با این طرح هنوز تغییر قابل توجهی در اموری که شورای نگهبان نباید اظهارنظر کند، رخ نداده است. وی افزود: قرار بود وزارت کشور برنامه زمانی این طرح را به ما اعلام کند که همچنان منتظریم؛ البته بخش‌هایی از کار که جنبه سخت‌افزاری دارد از سوی وزارت کشور در دست بررسی است، اما هیچ‌کدام از آنها مانع نیست که شورای نگهبان در مواعد قانونی نظر خود را درباره صحت و امنیت این فرآیندها اعلام کند. سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در رابطه با برخی از طرح‌های این حوزه، اگر با وزارت کشور به این نتیجه رسیدیم که زمینه‌های اجرایی و نظارت فراهم نیست، در دوره‌های بعد اقدام خواهد شد و اگر برای این دوره نیز به نتیجه برسیم، در حدود مشخص قابل اجرا خواهد بود.

دولت باید از رسانه‌داری فاصله بگیرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به جای شعارهای تعارف‌گونه یا تقدیم برخی هدیه‌های پوپولیستی به خبرنگاران، باید در جهت اصلاح قوانین گام برداشت؛ دولت باید از رسانه‌داری فاصله بگیرد. به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه با سرعت بسیار شگفت‌انگیزی در حال پیشرفت است و اساساً سبک زندگی جامعه را دچار تغییراتی کرده است و اگر ما نسبت خودمان را با این تحولات مشخص نکنیم، با یکی از دو خطر افراط یا تفریط مواجه می‌شویم. وی افزود: در این صورت ما یا اصولاً با هویت دینی و ملی خودمان بیگانه می‌شویم و آنچه را که دیگران برای ما دیکته می‌کنند، می‌پذیریم و یا از سر یک تعصب کور، جلوی هر نوع نقل و انتقال اطلاعات را می‌گیریم و بعد هم به تدریج مضمحل می‌شویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هیچ یک از این دو روش دیگر در دنیا پاسخ نمی‌دهد، آنکه ما دنبال می‌کنیم، اعتدال است به معنی پاسداری از هویت و فرهنگ ملی و دینی خودمان و هم ایجاد فضای باز برای همراهی با تحولات جهانی.

مذاکرات هسته ای سخت ترین مذاکره پس از انقلاب بود
رییس مجلس شورای اسلامی، مذاکرات هسته ای را « سخت ترین مذاکره» در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: 12 سال پیش مجموعه نظام با بررسی تمام ابعاد پیشنهاد مذاکره را پذیرفت. به گزارش خبرآنلاین،علی خاطرنشان کرد: شما خبرنگاران نقش افرین هستید و ایجاد فکر می کنید و می توانید تلقی جامعه را نسبت به یک موضوع حساس کنید. وی ادامه داد: در عصر جدید، حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به پیشخوان رسانه ای نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را به درستی به جامعه منتقل کند. وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره قانون جامع رسانه ای در مجلس افزود: قانون جامع رسانه در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی مطرح است اما اگر قرار است که بار مالی داشته باشد با توجه به تفسیر شورای نگهبان، باید به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس فرستاده شود که در این رابطه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیشقدم شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *