پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | امیدوارم با اقدامات قوه قضائیه و کمک دولت بتوان همه حقوق بیت‌المال را بازگردانیم

امیدوارم با اقدامات قوه قضائیه و کمک دولت بتوان همه حقوق بیت‌المال را بازگردانیم





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۵

امیدوارم با اقدامات قوه قضائیه و کمک دولت بتوان همه حقوق بیت‌المال را بازگردانیم
معاون اول رئیس جمهوری، در مورد پیگیری پرونده مسئولان رسمی دولت گذشته گفت: ما به دستگاه قضا اعتقاد و اعتماد داریم و معتقدیم که این دستگاه باید رأی پایانی را صادر کند. به گزارش ایسنا و ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از ایسنا به مناسبت روز خبرنگار، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا دولت برای پول‌های بلوکه شده برنامه‌ای دارد با تأکید بر این‌که دولت برای دوران پساتحریم برنامه‌ دارد، اظهار کرد: در دولت یازدهم مکلف به این هستیم که به پیشرفت و اشتغال در کشور بیندیشیم.
در همین راستا امیدواریم که بتوانیم سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در کشور ایجاد کنیم که منجر به ایجاد شغل برای جوانان و توسعه و پیشرفت کشور شود. وی با تأکید بر این‌که یکی از منابع مورد استفاده برای در توسعه کشور منابع آزاد شده در جریان توافق اخیر است، گفت: همان‌طور که بارها مطرح شده منابع آزاد شده عموماً منابع متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی هستند و در میان آنها منابعی به عنوان منابع دولتی وجود ندارد.
جهانگیری با تأکید بر این‌که دولت یازدهم هیچ‌گاه به منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی چشم ندارد، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی منابع خود را در ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و غیردولتی تخصیص می‌دهد. بانک مرکزی نیز مسئول ارزش پول ملی، کنترل تورم و تأمین منابع برای تجارت خارجی کشور است. در همین راستا نیز منابع خارجی آزاد شده متعلق به این دو نهاد است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که دولت حتماً برای منابع آزادشده برنامه‌هایی دارد و مردم در این زمینه نگران نباشند، گفت: موضوعی که بیش از آزاد شدن منابع برای کشور اهمیت دارد این است که در شرایط ایجاد شده باید ده‌ها برابر منابع آزاد شده منابع خارجی به سمت اقتصاد کشور سوق داده شود. در همین راستا هنر دولت بر این است که با استفاده از منابع آزاد شده و نیز منابع خارجی که می‌تواند به سمت اقتصاد کشور جذب کند، ‌آسیب‌ها و کندی‌های گذشته را جبران کرده و به روند توسعه و پیشرفت کشور سرعت بخشد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *