پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس کمیته امداد شهرستان بم به پیام ما گفت:ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان بمی پرداخت می‌شود

رئیس کمیته امداد شهرستان بم به پیام ما گفت:ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان بمی پرداخت می‌شود





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

رئیس کمیته امداد شهرستان بم به پیام ما گفت:ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان به مددجویان بمی پرداخت می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بم از پرداخت ۲میلیارد هزینه به مستمری بگیران شهرستان بم در چهارماهه اول سال خبر داد و گفت: پرداخت هزینه درمان، بیمه و مستمری به کسانی که تحت پوشش کمیته امام هستند از امور جاری ما محسوب می شود . آقای بدرابادی کمک های جمع آوری شده سال 93 در این شهرستان را سیصد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از مبالغی که توسط افراد خیر و نیکوکار جمع آوری شده است ۱۰ درصد جهت رفع نیاز افراد مستاصل و ابن سبیل(در راه ماندگان) پرداخت شده و همچنین معادل ۳۰ میلیون تومان صرف تعمیر منازل مددجویان شده است.
رئیس کمیته امداد بم صرف ۲۵ درصد از کمک های مردمی برای هزینه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان مددجو خبر داد و افزود: مابقی مانده مبالغ جمع آوری شده از افراد نیکوکار در جهت تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش، درمان بیماران صعب العلاج ، وام های خود اشتغالی و کارگشایی هزینه شده است.
بدرآبادی در خصوص جمع آوری فطریه در پایان ماه مبارک رمضان به خبرنگار ما گفت: در عید فطر امسال مبلغی نزدیک به شش میلیون تومان فطریه جمع آوری شد که از این مبلغ ۲ میلیون برای بهزیستی و یک میلیون و ششصد هزار تومان برای بیماریهای خاص و مابقی برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد هزینه گردیده است. وی در ادامه گزارش عملکرد کمیته امداد بم به تحویل ۱۳۰۰ حواله و ۲۰۰ بسته غذایی جهت اطعام اشاره داشت .
رئیس کمیته امداد شهرستان بم به برنامه های خود در حوزه اشتغالزایی در بم اشاره داشت و اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای از جمله برنامه های ما برای ایجاد زمینه اشتغال در شهرستان است که در حال حاضر سه کارگاه قالی بافی در شهرستان بم دایر شده است که تعداد ۱۱۰ نفر از بانوان مددجو در این کارگاهها در هر دوره آموزش می بینند. همچنین با قرار دادن ۲۰ دار قالی در منازل مددجویان به طور متوسط هر ۴۵ روز یک قالی توسط آنها بافته می شود که در بازار به فروش می رسد.
بدرآبادی گفت: پس از توجه به آموزش و در راستای ایجاد بازار کار وظیفه کاریابی را نیز بر عهده داریم. در همین ارتباط در حال حاضر ۷۰ نفر از مددجویان ما طبق انعقاد قراردادی که با شرکت قوای محرکه بسته ایم در مرکز فنی حرفه ای استان کرمان برای جذب در بازار کار در حال طی کردن دوره های آموزشی هستند.
رئیس کمیته امداد از پرداخت وام های قرض الحسنه به افراد تحت پوشش از طریق منابع بانکی و داخلی تا سقف15 میلیون تومان خبر داد و بازپرداخت این وام ها را پنج ساله عنوان کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم توجه به اوقات فراغت نوجوانان خانواده های تحت پوشش گفت:کلاس های اوقات فراغت از اول تیرماه در مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت کمیته امداد آغاز شده که در روزهای شنبه ، سه شنبه و چهارشنبه در زمینه های مختلف از جمله گلسازی، صنایع دستی، چرم دوزی، کامپیوتر، عروسک دوزی، قلاب بافی، حصیربافی و احکام و قرآن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بم به صورت رایگان برگزار می شود.
بدرآبادی در پاسخ خبرنگار پیام ما در مورد اینکه ، بنیاد خیریه بیت الرقیه تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان 269 میلیون و 100 هزار ریال به نیازمندان استان کرمان کمک کرده است از این میزان چه مقدار به شهرستان بم تعلق گرفته است؟گفت:۷۰ بسته سبد مواد غذایی بوده معادل مبلغ سیصدو پنجاه هزار تومان بوده است که در اختیار افراد تحت پوشش قرار دادیم.
ایشان تعداد خانوارهای تحت پوشش خود در شهرستان بم را حدود ۴۹۰۸ اعلام کرد و گفت: خانوارهای روستایی ما دارای بیمه سلامت هستند. این تعداد خانوار بمی به تعداد 9818 نفر تحت پوشش کمیته امداد دارند که مبلغ دویست و هشتاد میلیون تومان به صورت ماهیانه کمیته امداد در اختیار همه افراد تحت پوشش خود قرار می دهد. وی در پایان از مردم نوع دوست و خیرین شهرستان دارالصابرین بم که در پرداخت زکات و صدقات خود به کمیته امداد اعتماد کرده اند تشکر و قدردانی می نمایم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *