پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره کرمان: فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان درقالب چهارده کارگروه تخصصی ارائه خواهد شد

رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره کرمان: فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان درقالب چهارده کارگروه تخصصی ارائه خواهد شد





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷

رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره کرمان: فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان درقالب چهارده کارگروه تخصصی ارائه خواهد شد

رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: با توجه اهمیت حوزه اقتصادی و ارتباط بسیار نزدیک این حوزه با فرهنگ، 27 بهمن ماه سال گذشته تشکیل کمیته فرصت های سرمایه گذاری در شورای مرکزی جشنواره فرهنگی کرمان در تهران تصویب شد و پس از تشکیل این کمیته به تدریج مباحث اقتصادی جشنواره پررنگ تر شد تا جایی که به دستور استاندار محترم عنوان جشنواره به جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان کرمان تغییر کرد. دکتر شاهید مظفری بمی افزود: وظیفه اصلی کمیته فرصت های سرمایه گذاری معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان و ایجاد زمینه های بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری استان است. وی اظهار داشت: برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار نیاز به افزایش سودآوری و ارتقاء بهره وری داریم و تحقق بهره وری نیاز به هم افزایی در بهره برداری از منابع می باشد.
طراحی و اجرای یک سری رویداد های فرهنگی و مفرح در برنامه سالانه یکی از راه های بوجود آمدن هم افزایی می باشد بگونه ای که امروزه در کشورهای قدرتمند اقتصادی و در مناطقی که قطب اقتصادی جهان تلقی می شوند، زمان های خاصی برای برگزاری رویدادها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب مشارکت با هدف هم افزایی اقتصادی وجود دارد و یکی از چشم اندازهای ما این است که این جشنواره به یک رویداد مستمر در تقویم اقتصادی و فرهنگی کشور تبدیل شود و به صورت سالانه و یا دوسالانه برگزار گردد.
رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره کرمان درباره مخاطبین این کمیته گفت: ما چند جامعه هدف تخصصی را در نظر گرفتیم. یکی از آنها نهادهای سرمایه گذاری هستند و در این راستا با کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور ارتباط برقرار کردیم و مجموعه نهادهای سرمایه گذاری را بصورت ویژه دعوت کردیم. فعالان حوزه بورس و شرکت های فعال در بازار سرمایه و کارگزاران بورس دیگر جامعه هدف ما هستند. بانک های دولتی و خصوصی و موسسات اعتباری، مسئولین حوزه های دولتی مرتبط با موضوع، پارک های علمی و فناوری، دانشکده های تخصصی اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی تهران و ایران از دیگر مخاطبین خاص هستند که به این جشنواره و کارگروه های تخصصی آن دعوت شدند.
همچنین از طریق اتاق بازرگانی ایران 400 نفر از بازرگانان مطرح کشور را هم دعوت کرده ایم.
دکتر مظفری بمی با اشاره به راهبردهای کمیته فرصت های گذاری گفت: همه اقدامات و فعالیت های ما در چارچوب مدل مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان تعریف شده است و مهمترین همفکر و همکار ما در این کمیته، استانداری کرمان و بخصوص دفترهماهنگی اموراقتصادی و بین الملل استانداری و همچنین اتاق بازرگانی کرمان بوده است و راهبرد اصلی ما فعالیت در چارچوب مثلث طلائی توسعه استان است. راهبرد دوم ما استفاده از ظرفیت تجمع کرمانی ها در زمان برگزاری جشنواره است که فرصتی برای فراهم کردن زمینه مشارکت افراد دغدغه دار در حوزه اقتصادی می باشد. وی تصریح کرد: دیگر راهبرد ما حرکت به سمت همگرایی و انسجام در استان کرمان است و همانطور که استاندار محترم کرمان هم این سیاست را در غالب شعار محوری ولایت و توسعه ابلاغ فرموده اند، ایجاد انسجام و وحدت در لوای آرمان مشترک که همان توسعه اقتصادی استان است از راهبردهای اصلی ما خواهد بود.
دکتر مظفری بمی خاطرنشان کرد: تعمیم نگرش اقتصادی به دیگر حوزه ها و ظرفیت سازی غیرمستقیم برای اشتغال زایی، کارآفرینی، ریسک پذیری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از دیگر راهبردهای کمیته فرصت های سرمایه گذاری هستند.
رئیس کمیته فرصت های سرمایه گذاری با اشاره به اینکه از 322 طرح ارسال شده به دبیرخانه کمیته فرصت های سرمایه گذاری مجموعا 200 طرح پذیرفته شده و قرار است در قالب 14 کارگروه تخصصی این کمیته ارائه شوند گفت: یکی از کارهای ما ارزیابی وضع موجود و پروژه های راکد بود و توانستیم اطلاعات خوبی از پروژه های موجود تهیه کنیم و هم اکنون در حال تهیه بانک اطلاعاتی در حوزه اقتصاد کرمان هستیم که یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره خواهد بود.
دکتر مظفری بمی در پایان گفت: پایان جشنواره نه تنها پایان کار ما نیست بلکه شروع بخش دوم فعالیت های ما خواهد بود. به همین منظور یک کارگروه کارشناسی طرح های ارائه شده در جشنواره را بررسی خواهند کرد و به صورت یک بسته فرصت های سرمایه گذاری در قالب کتابچه و لوح فشرده به فعالان افتصادی سراسر کشور ارائه خواهد شد.
تعمیم نگرش اقتصادی به دیگر
حوزه ها و ظرفیت سازی غیرمستقیم برای اشتغال زایی، کارآفرینی، ریسک پذیری و حمایت از شرکت های دانش بنیان از دیگر راهبردهای کمیته فرصت های سرمایه گذاری هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *