پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان:امشب برای کرمان خاطره شد

استاندار کرمان:امشب برای کرمان خاطره شد





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳

استاندار کرمان:امشب برای کرمان خاطره شد

ناهید قرایی
کرمان؛ مفاخر ملی فراوانی دارد. از فرهنگی گرفته تا سیاسی و اجتماعی و…
1- در ردیف های ابتدایی جشنواره کرمان مجید انصاری(معاون پارلمانی رییس جمهور)، آیت الله موحدی کرمان(امام جمعه موقت تهران)، محمد رضا باهنر(نایب رییس مجلس شورای اسلامی)، سید محمود دعایی (نماینده رهبری در روزنامه اطلاعات و مدیر مسوول روزنامه)، سید حسین مرعشی( معاون رییس جمهور اصلاحات) حضور داشتند که همگی در سطوح بالای سیاست ایران نقش آفرینی می کنند. حضور این شخصیت ها در بین بیش از 1700 کرمانی حاضر در سالن همایش های برج میلاد جالب توجه بود.
2- موسیقی جنوب استان همراه با چوچاب(رقص چوب) برگزار شد که تحسین حاضران را برانگیخت. عارفی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در برابر گروه موسیقی به نشانه احترام از جاد برخاست.
3- یکی از کسانی که با عشق و علاقه در جلساتی که برای کرمان در سطح کرمان شرکت می کند، محمد صنعتی است. اما این بار حضور صنعتی در جشنواره کرمان که در فاصله هزار کیلومتری کرمان در تهران برگزار می شد جالب توجه بود. صنعتی با این که دههه نهم زندگی خود را می گذراند به عشق کرمان و بسیار با انرژی در جشنواره حاضر شد.
4- یاسر سلیمانی؛ دبیر جشنواره که قریب یک سال برای چنین روزی زحمت کشیده بود و با تمام توان برای همراه کردن مقامات استانی و هماهنگی با شهرداری تهران زحمت کشیده بود، سخنرانی نکرد. نکته جالب توجه این که استاندار محترم کرمان نیز در سخنرانی خود از دبیر جشنواره نامی نبرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی اقتصادی استان کرمان امشب در تالار همایش های برج میلاد برگزار شد.
در این مراسم برخی از شخصیت های سیاسی استان از جمله علیرضا زرم حسینی؛ استاندار کرمان، محمد رضا باهنر؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی، آیت الله موحدی کرمانی؛ امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام مجید انصاری؛ نماینده پارلمانی ریاست جمهوری و جمعی دیگر حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم استاندار کرمان ضمن تشکر از همکاری شهرداری تهران و دیگر حامیان برگزاری این جشنواره گفت: امشب بدون شک، شبی خاطره انگیز برای کرمانی ها خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به قابلیت ها و امکانات استان کرمان افزود: کرمان، استانی زرخیز است و نباید فکر کنیم، که این استان کویری است. استان کرمان در حوزه فرهنگی ، پیشینه ای بسیار طولانی دارد و با توجه به کشفیات و ثبت های اخیر خود پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه بدست آورده است، اگر این کشفیات به اثبات برسند تاریخ شناسان باید در حوزه تاریخ تجدید نظر کنند.
رزم حسینی با اشاره به تلاش ها و نام آوری علما و شعرای استان کرمان خاطر نشان کرد: ما در کرمان شهدای نامداری ازجمله شهید باهنر را داریم ، در واقع آنها بودند که فرهنگ سلحشوری را در این استان زنده کردند. و همچنین کرمان و کرمانیان هیچگاه رشادت ها و فداکاریها سردار سلیمانی را از یاد نخواهند برد.
استاندار کرمان با برشمردن استعدادها و پیشرفت های حوزه اقتصادی گفت: استان کرمان استانی معدنی است، هم اکنون کرمان، رتبه اول معدن کشور را دارا است. 52 نوع عنصر معدنی در کرمان کشف شده است. این کشفیات مربوط به گذشته است و طبق نظر کارشناسان ما فقط توانستیم 10 درصد توانایی این استان را در حوزه معدن کشف کنیم؛ پس ما در این حوزه هنوز راهی طولانی در پیش داریم.
وی همچنین در خصوص صنعت حمل و نقل این استان یادآور شد: استان کرمان بزرگترین حمل و نقل هوایی و ریلی کشور را دارد. حمل و نقل ریلی ما در دولت تدبیر و امید تاسیس شده است و در سال آینده به بزرگترین حمل نقل ریلی بار تبدیل خواهد شد.
رزم حسینی گفت: تنوع آب و هوایی در این استان علاوه برجذب گردشگر باعث برداشت محصولات باغی و زراعی مرغوب شده است.
استاندار کرمان با اشاره به عبور خط گاز از این استان افزود: این مسئله باعث شد که ما در حوزه پتروشیمی و نفت هم فعال شویم.
وی همچنین در رابطه با پیشرفت حوزه مالی در استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در این زمینه جزو سه استان برتر کشور است.
رزم حسینی همچنین یادآور شد: رتبه کسب و کار در دولت جدید، یازده پله صعود داشته است.
استاندار کرمان در خصوص اقدامات انجام شده در این استان گفت: اولین موردی که به ضم ما برای این استان نیاز بود هم افزایی و هماهنگی و وحدت برای توسعه استان است. ما در طرح مثلث اقتصادی بر این عقیده ایم که همه ارکان حکومت باید در جهت توسعه و پیشرفت استان دست در دست هم قرار دهند و به قول امام جمعه محترم کرمان» ما به تنهایی نمیتوانیم به توسعه دست پیدا کنیم.
و ما خدمات درخشانی را در این مثلث توسعه داشته ایم که به همه آنها افتخار میکنیم.
وی در خصوص چالش های موجود در استان کرمان افزود: اولین چالش این استان مسئله آب است که البته در این دولت اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است به عنوان مثال بزرگترین تونل آبی در این استان در حال اجرا است.
رزم حسینی همچنین در این زمینه اظهار امیدواری کرد: ظرف 3 یا 4 سال آینده این بحران آب هم به یمن اقدانات انجام شده از جمله طرح همیاران آب حل خواهد شد.
استاندار کرمان در پایان گفت: امروز یک فرصت تاریخی برای استان ما است. زیرا ما یک کابینه متخصص، کارآمد و دنیا دیده را به خدمت گرفته ایم. و همه کرمانیها باید برای داشتن کرمانی آباد تلاش کنند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *