پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معاون پارلمانی رییس جمهور:در کرمان بزرگ کسی نباید نیازمند باشد

معاون پارلمانی رییس جمهور:در کرمان بزرگ کسی نباید نیازمند باشد





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰

معاون پارلمانی رییس جمهور:در کرمان بزرگ کسی نباید نیازمند باشد

کرمان باید الگوی سایر استان ها باشد
یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه جشنواره بزرگ فرهنگی اقتصادی کرمان آیت ا… موحدی کرمان بود. وی که نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری می باشد هم اکنون امام جمعه موقت تهران است. این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این چند لحظه ای که شنونده بیانات استاندار و سخنان دیگر بالاخص بیانات رهبری بودم به فکر فرو رفتم که ما در این کشور چقدر سرمایه داریم. آیت ا… موحدی کرمانی افزود: سرمایه های انسانی، اقتصادی که متاسفانه در نظام طاغوت نه تنها از آن ها استفاده نمی شد بلکه نیروها کوبانده می شد و اجازه رشد به استعدادها داده نمی شد. وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد شکوفایی استعدادها هستیم که تمام این ها مرهون آشنا شدن با فرهنگ قرآن هست. ما در قرآن کلمه قیام را در دو جا میبینیم. یکی در مورد کعبه و یکی در رابطه با امور اقتصادی. این دو رکن دو عامل برای روی پا ایستادن امت اسلامی هستند. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر معنویت آسیب ببیند جامعه سقوط می کند و اگر اقتصاد هم از بین برود باز جامعه سقوط می کند. قرآن می گوید ثروت اسلامی یک جامعه متعلق به آن جامعه است. یعنی از امکانات عمومی، از قدرت عمومی و استعدادهای عمومی باید استفاده کرد. مال همه هست و مال یک فرد نیست. آیت ا… موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: اگر استعدادی مورد توجه قرار نگیرد به همه ظلم شده است. اگر خدمت اقتصادی شکل گرفته خدمت به همه شده و به عنوان یکی از دو رکن اساسی نظام اسلامی مطرح می شود. من خیلی لذت بردم از شنیدن پیشرفت ها و موفقیت هایی که بدست آمده است. این نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تشکر از زحمات استاندار کرمان گفت: ایشان توانستند نیروها را جمع کنند و از تمامی نیروها استفاده کنند و تلاش ها را به هم نزدیک کنند و جلوی کار موازی را بگیرند. فکرها را به هم نزدیک کردند. وی ابراز داشت: هرچه جامعه ما به وحدت نزدیک تر شود جامعه قدرتمند تر می شود و هرچه دچار تفرقه شود ضعف بیشتری پیدا می کند. مردم ایران حقیقتا مردم خوبی هستند و از این مردم باید استفاده کرد. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در مسئله انتخابات باید مردم را به هم نزدیک کرد. وی با اشاره به لزوم کار و تلاش همیشگی افزود: شما ببینید ائمه معصومین اگر حتی سنش بالاست بیل می زند. امام صادق خود عرق می ریزد. مرد نادانی اعتراض می کند و می گوید عمری از شما گذشته است. امام فرمود اگر مرگ در این حالت به سراغم بیاید در حال عبادت به سراغم آمده است. وی یادآور شد: در روایات هست که اگر نزدیک به قیامت می رسید و در دستتان نهالی هست تا قیامت نیامده نهال را بکار. آیت ا… موحدی کرمانی اظهار داشت: رسول اکرم اگر جوانی قوی در عبادت می دید از شغلش می پرسید و اگر آن جوان پاسخ می داد که شغلی نداشت پیامبر می گفتن از نظر من ساقط شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: مسئله اقتصاد ابعاد مختلفی دارد. یک بعد رسیدن ثروت عمومی به همه به طور عادلانه است.این صحیح نیست یسکی به عنوان حقوق ثروت فراوانی بدتس آورد و یکی و نتواند نیازهای اولیه اش را فراهم کند. باید یک تعدیل در حقوق ها بوجود بیاید. آیت ا… موحدی کرمانی همچنین خواستار استفاده از پول های آزاد شده ایران در راه تولید شده و افزود: آقای رئیس جمهور می گوید این ثروت های آزاد شده وقتی آزاد شد باید در مسیر تقویت تولید قرار بگیرد. این بسیار ارزنده است. وی ضمن خطرناک دانستن عدم استفاده از نیروهای ارزنده ای که بیکار هستند گفت: باید از انسان هایی که استعداد دارند استفاده شود. امام جمعه موقت تهران در پایان اظهار داشت: کرمان برای بقیه استان ها باید الگو شود.
مهر وطن کرمانی خواند
گروه مهر وطن، گروه کر بدون ساز که در این چند سال در کرمان نامی برای خود دست و پا کرده است با اجرای 4 ترانه حضار را به وحد آورد. گفتنی ست گروه مهر وطن برخی از ترانه هایش را با گویش کرمانی اجرا می کند و همین امر باعث محبوبیت این گروه در کرمان شده است.
در کرمان بزرگ کسی نباید نیازمند باشد
معاون پارلمانی رئیس جمهور از دیگر سخنرانان این آیین بود. مجید انصاری که کرمانی ست سخنانش را با سلام به مردم ایران و کرمان آغز کرد و گفت: حقیقتا آنچه که در سرزمین بزرگ ایران از زیبایی شکوه، تمدن، مهربانی و نعمت های بی بدیل الهی می بینید کرمان همه را یکجا داراست. استانی چهار فصل، زیبا و پهناور. وی افزود: جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان بهترین نمونه اجرایی و عملی همدلی و همزبانی دولت و ملت است. وی این جشنواره را گامی عملی برای همه فعالان مختلف در عرصه های گوناگون دانست و ادامه داد: از رهگذر این همایش در قلب تهران، معرفی قابلیت ها و ظرفیت های استان کرمان به همه ایرانیان عزیز در اقصی نقاط جهان و به همه جهانیان اتفاق می افتد. انصاری اظهار داشت: این جشنواره بعد از توافق ارزشمند سرداران عرصه دیپلماتیک کشور در عرصه هسته ای برپا گردیده است. با لطف خداوند و تدبیر دولت تدبیر و امید و پایمردی مردان بزرگ سیاستمدار، حقوقدان، مقاوم و ایرانی، مردانی که نزدیک به 22 ماه در بزرگترین مصاف سیاسی جهان با استعانت از خداوند متعال و با پشتیبانی مردم، حمایت های رهبری، مدیریت رئیس جمهور، مهمترین گام را در رفع ظلم برداشتند و توانستند چهره ای واقعی از ایرانیان در جهان ارائه کنند. وی ابراز داشت: ایران توانست برتری ایران و انقلاب و منطق و تمدن و ادب ایرانی را در میان قدرت های جهانی به کرسی بنشاند و در کنار این پیروزی بزرگ ملی که نتیجه همدلی و همزبانی همه ارکان نظام بود، نتیجه اش را می بینید. کشورهای بزرگ جهان در صف آمدن به ایران برای سرمایه گذاری در ایران هستند و امروز کشورهای اروپایی در صف میزبانی رئیس جمهور ایران هستند. انصاری خاطرنشان کرد:امروز بیش از گذشته برای سرمایه گذاری مولد و توسعه پایدار فرصت پیش آمده است. گرچه ایرانی ها در زمان تحریم ها هم تسلیم نشدند اما با رفع تحریم ها مسیر حرکت هموار تر شده است. پیش دستی استان کرمان برای عرضه سرمایه گذاری خود ابتکار عملی درخور سپاس است. معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:استان کرمان در همه عرصه ها ظرفیتی بسیار بزرگ دارد. علی رغم کویری بودن یک چهارم باغات ایران در کرمان هستند. مردم کرمان کویر را نعمت می دانند و این مردم شایسته الگو شدن در اقتصاد مقاومتی هستند. من سلام رئیس جمهور و هیات دولت را به همه کرمانی ها می رسانم.
انصاری اظهار داشت: دولت با تکیه بر خرد جمعی و اولویت بندی های درست و هوشمندانه طی 22 ماه گذشته احساس کرد در عرصه جهانی باید سایه سیاه تحقیر و تحریم و تهدید را بردارد و با همت شما مردم گام های بلند موفقیت آمیز را برداشته و دوستان انقلاب خوشحال و دشمنان انقلاب مایوس و اسرائیل هم بیش از همیشه منزوی شده است. منطق قوی حقوقی و توان دیپلماتیک ما توانسیته با پیام صلح و سازش و پیام تمدن ایران و اسلام که اسلام صلح و صفا و ایستادن در مقابل زیاده خواهی هاست توانسته دشمنان ما را مثل اسرائیل منزوی کند. وی در پایان گفت: جامعه ای که معدن،صنعت و امکانات گردشگری مثل کویر کرمان را دارد نباید و نباید و نباید در کرمان بزرگ ما یک نفر نیازمند و فقیر و بیکار باشد. این کرمان بزرگ با تکیه بر تدبیر و همکاری می تواند با تکیه بر بازوی خویش به زندگی مرفه برسد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

معافیت سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی کاشان خبر داد

معافیت سرمایه‌گذاران گردشگری کاشان از مالیات

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی

«پالنگان» در لیست جهانی‌شدن قرار گرفت

سیل‌زدگان نیازمند امدادرسانی هوایی

راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا در نیکشهر سیستان‌وبلوچستان بر اثر سیل مسدود است

سیل‌زدگان نیازمند امدادرسانی هوایی

هوش مصنوعی مترجمان را بیکار کرد

نتایج یک نظرسنجی انجام‌شده توسط انجمن نویسندگان بریتانیا:

هوش مصنوعی مترجمان را بیکار کرد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

جنجال روز تعطیل

فعالان اقتصادی و شهروندان در یک کارزار به تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌جای شنبه‌ها اعتراض کردند

جنجال روز تعطیل

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

اتاق بازرگانی شاخص مدیران خرید (شامخ) اسفند ۱۴۰۲ را اعلام کرد

برنامه‌ریزی بنگاه‌های اقتصادی قربانی نااطمینانی‌ها

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی سفر اعلام شد

تدوین طرحی برای مدیریت سفر در طول سال

روز  اشتباه

فعالان اقتصادی با تعیین پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها به‌عنوان دومین روز تعطیل هفته مخالفند

روز اشتباه

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *