پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

آموزش حلقه مفقوده صنعت گردشگری استان است
رئیس انجمن صنفی رستوران داران بین راهی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه آموزش حلقه مفقوده صنعت گردشگری این خطه است، گفت: متاسفانه نیروهای فعال در واحدهای پذیرایی و گردشگری از کمترین میزان آموزش برخوردار هستند که این مسئله توانسته ضربه هایی به صنعت گردشگری استان وارد سازد. فرهاد دولت زاده با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت رو به رشد است، افزود: باید فعالان این صنعت در ضمن خدمت، آموزش های لازم را فرا گیرند تا بتوان به گردشگران بهترین نوع خدمت رسانی را ارائه کرد. وی با اشاره به اینکه واحدهای بین راهی و پذیرایی در واقع نخستین مقصد گردشگران در هنگام ورود به هر شهر و یا منطقه هستند، تصریح کرد: باید از این قبیل واحدها حمایت بیشتری صورت گیرد که این حمایت ها می تواند در قالب آموزش و نظارت های تخصصی نمود پیدا کند. رئیس انجمن صنفی رستوران داران بین راهی و گردشگری استان کرمان با اذعان بر اینکه انجمن های مختلفی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان قرار دارند، خاطرنشان ساخت: باید به این قبیل انجمن ها بهای بیشتری داده شود تا این انجمن ها نیز بتوانند به واحدهای تحت پوشش خود رسیدگی بیشتری نمایند.

میراث فرهنگی از دفاتر خدمات مسافرتی پشتیبانی نمی کند
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان با بیان اینکه در طول سال های گذشته اداره کل میراث فرهنگی استان از دفاتر خدمات مسافرتی پشتیبانی و حمایتی نداشته است، گفت: متاسفانه این نهاد نه تنها نتوانسته بسترهای لازم را برای بهره وری بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی آماده کند، بلکه موانع و مشکلاتی را نیز برای این دفاتر فراهم کرده است. احمد فاطمی با تاکید بر اینکه نبود ثبات مدیریتی در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان همواره یکی از مسائل گریبان گیر بخش خصوصی صنعت گردشگری استان بوده است، افزود: تغییرات پی در پی مدیریتی در این اداره اصلی ترین، مهمترین و اساسی ترین معضل صنعت گردشگری این خطه است.رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان کرمان با بیان اینکه جاذبه های گردشگری استان نیازمند تبلیغات ملی و فراملی هستند، خاطرنشان کرد: آنچه سبب شده تا صنعت گردشگری استان مغفول بماند، عدم معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری این خطه در سطح کشور و جهان است.

تحمیل مالیات های سنگین مانع توسعه صنعت گردشگری استان می شود
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی شایگان کرمان با بیان اینکه باید از فعالان صنعت گردشگری حمایت های جدی به عمل آید، گفت: بدون شک تحمیل هزینه های بالای آب و برق و در کنار آن مالیات عاملی بازدارنده برای توسعه این صنعت و ترغیب بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری است. محمد صفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر میراث فرهنگی برای تمدید پروانه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی ضمانت نامه های سنگینی را وضع کرده است، افزود: اینکه به یک باره ضمانت نامه های فعالیت آژانس های مسافرتی به چند برابر افزایش می یابد، نمی تواند نشانی از حمایت میراث فرهنگی از فعالان این عرصه باشد. مدیرعامل دفتر خدمات مسافرتی شایگان کرمان با تاکید بر اینکه بر اساس اصل 44 قانون اساسی کلیه فعالیت های بخش غیردولتی باید مورد حمایت و پشتیبانی بخش دولتی قرار گیرد، تصریح کرد: بخش دولتی باید با حمایت های خود از بخش خصوصی، خلاهای کشور در حوزه های مختلف را پر کند و زمینه های اشتغالزایی را فراهم سازد.

معرفی جاذبه‌های کویر لوت در جشنواره فرهنگی کرمان در تهران
دبیر کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران گفت: جاذبه‌های کویر لوت در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران معرفی می‌شود. اکبر رشیدی‌مقدم در نشست خبری کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران در محل اتاق بازرگانی اظهار داشت: کویر لوت به ثبت ملی رسیده است. وی با بیان اینکه بحث زیباشناسی کویر لوت مهمترین اولویت کارگروه کویرشناسی جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان است، اضافه کرد: کاروانسراهای و قلعه‌های مسکونی در کویر لوت وجود دارد که مردم در آن زندگی می‌کردند و بیشتر آنها خشتی هستند. رشیدی با بیان اینکه 30 کاروانسرا از کرمان تا مشهد داریم که هر کدام جاذبه گردشگری در سطح بین‌المللی هستند، ابراز داشت: در پهنه کویر لوت میزان تبخیر بیشتر از بارندگی است، آثار تاریخی دوام بیشتری دارند و کاروانسراهای شاه‌عباسی که از آجر ساخته شده‌اند، هنوز سالم هستند.وی افزود: دو رودخانه دائم زیبا و نمکی در کویر لوت پیدا شده که این رودخانه‌ها را در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان معرفی می‌کنیم و در این سمینار سعی شده است، نکات نو و زیبایی را با تصویر و مستند در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر