پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آموزش و پرورش نباید رقیب صنعت هتلداری کرمان شود

آموزش و پرورش نباید رقیب صنعت هتلداری کرمان شود





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

آموزش و پرورش نباید رقیب صنعت هتلداری کرمان شود

رئیس اتحادیه صنفی هتل داران و رستوران داران کرمان با تاکید بر اینکه باید تکلیف بخش دولتی در صنعت گردشگری به ویژه در هتل‌داری مشخص شود، گفت: آموزش و پرورش نباید به رقیب صنعت هتلداری کرمان تبدیل شود.
رضا بهرامی با اشاره به اینکه تا پیش از انقلاب 10 هتل و 20 میهمان پذیر در این شهر فعالیت داشته است، بیان کرد: این تعداد در حال حاضر به 9 هتل و 12 میهمان پذیر کاهش یافته است که حکایت از وضعیت نامناسب صنعت هتل داری در این خطه دارد.
وی نبود مسافر و مقرون به صرفه نبودن هتل داری در کرمان را عامل کاهش تعداد هتل ها در این شهر دانست و افزود: متاسفانه بخش دولتی اقدام به موازی کاری با بخش خصوصی می کند که این مسئله ضربه های جبران ناپذیری به صنعت هتل داری کرمان وارد ساخته است.
رئیس اتحادیه صنفی هتل داران و رستوران داران کرمان با تاکید بر اینکه متاسفانه تراز مسافران ورودی به استان در مقایسه با مسافران خروجی منفی است، تصریح کرد: متاسفانه تا سال گذشته درصد اشغال مراکز اقامتی کرمان حدود 30 درصد بود که با روی کار آمدن دولت یازدهم این میزان اندکی رشد داشته است.
بهرامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بخش دولتی به جای حامی به رقیب بخش خصوصی در صنعت هتل داری تبدیل شده است، افزود: در ایام نوروز و پیک سفر شاهد اسکان گسترده مسافران نوروزی در مدارس و در ایام عادی نیز شاهد اقامت گردشگران در میهمان سراهای دولتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در کرمان آموزش و پرورش اقدام به تغییر کاربری هتل آسمان به مرکز رفاهی کارکنان خود کرده است، اظهار کرد: این مرکز در طول سال پذیرای بسیاری از فرهنگیان از سراسر کشور با کمترین هزینه است که این مسئله عملا مانع از رونق مراکز اقامتی کرمان می شود.
رئیس اتحادیه صنفی هتل داران و رستوران داران کرمان گفت: در شرایطی که فعالان این صنعت هر ساله هزینه های گزافی بابت آب، برق، گاز، مالیات و غیره پرداخت می کنند، اما بخش دولتی فعال در آن هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کند و با دریافت کمترین پول از گردشگران قدرت رقابت را از بخش خصوصی ربوده است.
بهرامی با تاکید بر اینکه باید تکلیف بخش دولتی در صنعت گردشگری به ویژه در هتل‌داری مشخص شود، ‌افزود: در حال حاضر بسیاری از مراکز اقامتی استان اتاق‌های خود را با یک سوم قیمت مصوب اجاره می‌دهند تا از این طریق بتوانند بخشی از هزینه‌های خود را تامین کنند.
رئیس اتحادیه صنفی هتل داران و رستوران داران کرمان با بیان اینکه صنعت هتل‌داری در استان کرمان در وضعیت نه چندان مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در بیشتر مواقع آمار گردشگران ورودی به استان به شکل غیرواقعی اعلام می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *