پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | علیرضا رزم حسینی؛ استاندار کرمان: ظرفیت‌های کرمان را معرفی می کنیم

علیرضا رزم حسینی؛ استاندار کرمان: ظرفیت‌های کرمان را معرفی می کنیم





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

علیرضا رزم حسینی؛ استاندار کرمان: ظرفیت‌های کرمان را معرفی می کنیم

نشست خبری استاندار کرمان در خصوص برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با حضور دبیر جشنواره، مسئول کمیته رسانه ها و ارتباطات و رئیس دبیر خانه کمیسیون فرهنگی-اجتماعی کلان شهرها صبح دیروز در شهرداری منطقه 2 تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست عادل مزاری، رییس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی-اجتماعی کلان شهرها و مراکز استانها در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در راستای آشنا کردن مردم پایتخت و نسل جدید با فرهنگ غنی سایر اقوام و پیشینیان، معرفی جاذبه گردشگری استان ها و جذب سرمایه است. وی در ادامه افزود: در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانه، تنها با شعار نمی شود ایستاد، یکی از راههای مقابله همین معرفی فرهنگ غنی خودمان به دیگران و زنده کردن سنت ها است. مزاری با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ موفق باشیم، باید با دوبال فرهنگ اسلامی-ایرانی پرواز کنیم، افزود: برگزاری این هفته های فرهنگی باعث جرقه زدن در معرفی و آشنایی با آداب و رسوم دیگر شهرستانها می شود. غفلت ما در این حوزه باعث شده جوانان ما به دنبال غربزدگی باشند و آنچه خود به وفور دارند را از بیگانه طلب نمایند، اما ما میتوانیم با برپایی این جشنواره ها این غفلت و قصور را جبران کنیم. وی گفت: تهران مینیاتور اقوام است زیرا از همه اقوام در آن وجود دارند. ما با پرپایی اینگونه جشنواره های فرهنگی قصد داریم مانع فراموشی سنت ها و رسوم این اقوام شویم و فرزندان آنها را با فرهنگ گذشتگان آشنا کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای شعار شهردار تهران بر تبدیل این سازمان از نهادی خدماتی به نهادی اجتماعی، برآنیم که بیشتر بر روی این جشنواره و هفته های فرهنگی سرمایه گذاری کنیم، چه بسا که هفته های فرهنگی آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و بعضی استان های دیگر برگزار شده است.
همچنین علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در ادامه این نشست مطبوعاتی با تاکید بر گرایش اقتصادی و مشی اعتدالی دولت تدبیر و امید گفت: ما شعار همدلی و همزبانی را در سال 1393 پیش از فرمایشات مقام معظم رهبری در استان کرمان سرلوحه کارها قرار داده ایم. ما در استان کرمان هیچ جناحی را از نهاد یا ارگان خاصی حذف نکردیم بلکه سعی کردیم از ظرفیت همه جناح ها برای اداره و پیشرفت بهتر استان استفاده کنیم. امروزه شعار ولایت و توسعه در این استان باعث شده که یک چتر فراگیر برای همه مردم گشوده شود. وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های انقلاب اسلامی ارتقاء سطح رفاهی مردم است، ادامه داد: ما باید همه ارکان را در جهت توسعه و سرمایه گذاری بسیج کنیم. درواقع ما برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم. وی افزود: ما دراستان کرمان یک مثلث توسعه اقتصادی با رئوس نمایندگان مجلس، کارگزاران دولت – حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تشکیل داده ایم و با نظارت ائمه جمعه سعی کرده ایم در پیشرفت و توسعه این استان قدم های بلندی در زمینه سرمایه گذاری برداریم. هم اکنون در راستای جذب سرمایه ما شاهد اتفاق های خوشایندی در استان کرمان هستیم، بسیاری از این سرمایه گذاری ها در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و غیره در حال اجرا است. همچنین استاندار در زمینه اهداف برپایی هفته فرهنگی-اقتصادی کرمان گفت: ما قصد داریم در طول مدت برپایی این جشنواره تمام قابلیت ها و توانمندیهای استان را به تصویر بکشیم. وی افزود: استان کرمان در زمینه صادرات و تولید صنایع دستی پیشینه ای طولانی دارد و این یک هفته به تمام هموطنان این امکان را میدهد که با تمامی این محصولات آشنا شوند. رزم حسینی در خصوص فرصت های سرمایه گذاری در این جشنواره خاطر نشان ساخت: ما 200طرح و فرصت سرمایه گذاری را در این هفته به منصه ظهور میگذاریم. زیرا ما معتقدیم با سرمایه گذاری می شود اقتصادی پویا داشت. استاندار کرمان در پایان این نشست ضمن تشکر از شهرداری تهران گفت: ما برای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ و بازدهی بالای این جشنواره از تمام مقامات دولتی و حتی سفرای سایر کشورها دعوت به عمل آورده ایم.
یادآور می شود یاسر سلیمانی دبیرجشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در پایان این جلسه گفت: گروه مالی گردشگری، بانک گردشگری و موسسه اعتباری نور حامیان جشنواره بزرگ فرهنگی اقتصادی کرمان هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *