پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | معتدلان برنامه ای برای انتخابات ندارند

معتدلان برنامه ای برای انتخابات ندارند





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵

معتدلان برنامه ای برای انتخابات ندارند
علی اکبر ناطق نوری که چند سالی است سعی می کند کمتر اظهار نظر سیاسی بکند، این بار به اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل هشدار داده است. گزیده صحبت های وزیر اسبق کشور در دیدار برخی از مدیران سایت‌های خبری و دانشجویان ارشد و دکترای علوم سیاسی را در زیر به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
من از ابتدا در درون جریان‌های سیاسی کشور حضور داشتم و کاربلد این کار هستم؛ بنابراین معتقدم در شرایط فعلی نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان معتدل برنامه مشخصی برای انتخابات نداشته و ندارند.
زمانی که بنده مسئولیت داشتم یک سال و نیم مانده به انتخابات اجاق انتخابات را روشن می‌کردیم و شش ماه مانده به انتخابات کاندیداها را نیز اعلام می‌کردیم. من اعتقاد دارم هنوز چنین چیزی در جریان‌های سیاسی شکل نگرفته است، همه گروه‌ها برای مشورت سراغ من می‌آیند و من به آن‌ها گفته‌ام سلانه سلانه می‌روید.
من به گروه‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا گفته‌ام؛ این‌طور که شما در خصوص انتخابات پیش می‌روید به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. چون غافل هستید.
به دوستان خودم در تشکل‌های سیاسی یادآور شده‌ام که همیشه شما ستاد انتخاباتی را در آستانه انتخابات راه می‌اندازید، از نیروی جوان و بدنه جوان جامعه بهره می‌گیرد اما همین که انتخابات تمام شد به جای آن‌که به کادرسازی بپردازید و پس از انتخابات هم از نیروی فعال جامعه بهره بگیرید همه چیز را فراموش می‌کنید.
من مانند انتخابات ریاست جمهوری در گذشته به حسب ظاهر به عنوان یک جریان مطرح نبودم؛ اما به عنوان شخص خودم آن‌چه را که باید انجام می‌دادم را در حالت چراغ خاموش انجام دادم. البته صراحتا هم می‌گفتم که کاندیدای من کیست. در ادامه هم هر جا هم لازم بود از دولت حمایت کردم.
راجع به مسائل هسته‌ای هم من از اول قسمت پر لیوان را دیدم و نسبت به نتیجه و دستاورد مذاکرات کاملا خوشبین بودم.
من به این دلیل نسبت به نتیجه دو سال مذاکره خوشبین بودم چون خود آمریکایی‌ها در واقع به دنبال مذاکره بودند. همان‌طور که گفته شده بود آمریکایی‌ها در اواخر دولت قبل از طریق پادشاه عمان پیام فرستاده بودند که آماده و خواستار مذاکره هستند. البته این را هم بدانید که اوباما باهوش است دموکرات‌ها اهل جنگ نیستند، در حالت خیلی تندشان باز با پنبه سر می‌برند.
تصمیم گیری در خصوص مسئله حصر و رفع آن تنها در حوزه اختیارات مقامات عالی نظام است و بر حسب منافع ملی و خط قرمزها تعیین می‌گردد؛ بنابراین نه آقای روحانی و نه هیچ کس دیگری توانایی ورود و تصمیم گیری در خصوص این موضوع را ندارند. رهبری بارها در خصوص مسائل داخلی خط قرمزهای خود را مشخص کرده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *