پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰

آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی به زن بمی
رئیس کل دادگستری استان کرمان آخرین وضعیت پرونده سمیه مهری از قربانیان اسیدپاشی در شهرستان بم را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، یدالله موحد در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بم در در این باره گفت: عدم مراجعه اولیای‌دم «سمیه مهری» مانع از صدور حکم شده است. وی با بیان این‌که پرونده وی در دادگاه کیفری یک مطرح شده که اولیای‌دم باید مراجعه کنند، گفت: با توجه به تغییر به وجود آمده در وضعیت جسمانی مصدوم که باعث فوت این شخص شد، تاکنون اولیای‌دم برای پیگیری بحث قتل مراجعه‌ای به دادگاه یک نداشتند. اولیا‌ی‌دم سمیه مهری باید در دادگاه حضور یابند تا مراسم قسامه‌ را اجرا کنند. دادگستری استان این موضوع را پیگیری خواهد کرد. سمیه به دلیل امتناع از ادامه زندگی با همسر معتادش برای طلاق اقدام کرد. همین موضوع سبب شد که در اردیبهشت‌ماه سال 90 از سوی همسرش مورد اسیدپاشی قرار گیرد و رعنا و نازنین نیز که در کنارش بودند، قربانی این جنایت شدند که سمیه در اثر عارضه ریوی ناشی از اسید در روز 25 فروردین امسال بعد از تحمل سال‌ها درد در یکی از بیمارستان‌های تهران فوت کرد .

با رفتن سیف الهی پروژه ها روی زمین نمی ماند
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص استعفای مجدد شهردار کرمان نیز با بیان اینکه حضور سیف الهی بعنوان شهردار کرمان بسیار اثرگذار و منشاء خیر و برکات بود، گفت: اگر هم ایشان از شهرداری برود پروژه های در دست اقدام بر روی زمین نخواهد ماند و طبق برنامه زمان بندی به جلو خواهد رفت. پورابراهیمی تصریح کرد: کارهای خیلی بزرگی در مدت مدیریت سیف الهی بعنوان شهردار انجام شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. وی با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 5 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل ماده 180 مربوط به نمایندگان مجلس به شهرداری ها کمک شده است، ابراز امیدواری کرد: با اختصاص این مبلغ اقدامات خوبی در جهت رفاه عمومی شهروندان انجام شده باشد .این نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به فرماندار کرمان خواستار افزایش نشست های مشترک با شهرداران و اعضای شوراهای شهر برای بررسی بیشتر و اصلاح مصوبات شوراها شد و گفت: بررسی مصوبات از مرجع بالاتر مانند فرمانداری خوب است که اگر مواردی از چشم افتاده با دقت بیشتر بررسی شود.

27 مصدوم در زلزله سیرچ
بعداز ظهر روز جمعه زلزله ای به بزرگی 5.5 ریشتر سیرچ را لرزاند. بدلیل شدت لرزش این زلزله بیم آن می رفت که خسارت کم نباشد. در اولین دقایق پس از وقوع این زلزله محسن صالحی مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان هم این موضوع را رد نکرد و گفت: با توجه به عمق کم زمین لرزه به نظر می رسد خساراتی در پی داشته باشد. با گذشت زمان از این حادثه، خبرهای بهتری از این مناطق رسید و مشخص شد که ساختمان های مسکونی در اثر این زلزله تخریب نشده اند و تنها ترک خوردگی چند دیوار گزارش شد. در ساعات پایانی روز جمعه هم تعداد مصدومان این زمین لرزه 27 نفر اعلام شد. رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به ایسنا گفت: از 27 نفر مصدوم حادثه زلزله، 18 نفر درمان سرپایی شدند، 4 نفر در اورژانس بیمارستان باهنر بستری و 3 نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند که به بخش منتقل می شوند. گفتنی است چند روز پیش هم در سیرچ کرمان زلزله ای به بزرگی 4.9 ریشتر رخ داده بود.

آتش سوزی در شهداد و میمند
ساعت 15 روز جمعه حدود دو هکتار از باغات و محل نگهداری احشام در روستای ابراهیم آباد شهداد آتش گرفت . با وقوع یک حریق گسترده دیگر در منطقه میمند از توابع شهربابک، 450 هکتار از اراضی مرتعی مشجر استان کرمان در آتش سوخت. به گزارش ایرنا در این حریق حدود 18 هزار اصله درخت جنگلی از نوع بادام کوهی و بنه، 54 هزار اصله درختچه از نوع ارژن و چهار میلیون و 500 هزار بوته مرتعی از بین رفت. این حریق از ساعت 5 صبح روز جمعه شروع شد و در نهایت با تلاش نیروهای مربوط، ساعت 16 مهار شد. آنطور که سرپرست فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفته دلیل وقوع حریق به احتمال فراوان عامل انسانی و مسببان آن شکارچیان محلی بوده اند. گفتنی ست با توجه به غنی بودن منطقه از نظر پوشش گیاهی و همچنین وزش باد شدید، حریق به صورت تصاعدی دامنه وسیعی از منطقه را فرا گرفت و کار را برای نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شهر بابک سخت کرد که در نهایت موفق به مهار آتش شدند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *