پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نقش پررنگ شرکت گاز کرمان در توسعه

نقش پررنگ شرکت گاز کرمان در توسعه





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۱

نقش پررنگ شرکت گاز کرمان در توسعه

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان شرکت گاز استان کرمان در سال 1369 به عنوان منطقه شش گازرسانی و فروش، رسما فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت از سال 1372 به صورت شرکت گاز استانی به توسعه گازرسانی و ارائه خدمات به مشترکین خود در سطح استان کرمان و استان هرمزگان ادامه داده است. شرکت گاز استان کرمان تاکنون در سطح استان کرمان گازرسانی به 40 شهر و 569 روستا را انجام داده و عملیات گازرسانی به شهرهای بم، کهنوج، گلزار، راین و گلباف در دست اجرا و در شهرهای جیرفت، عنبرآباد، دهج، جوزم، هجدک، ارزوئیه، درب بهشت، هنزا و رودبار در دست طراحی است. همچنین در بیش از 280 روستا عملیات گازرسانی در دست اجرا و یا طراحی می باشد. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان هم اکنون سه خط انتقال تأمین کننده گاز طبیعی استان کرمان می باشند ، خط انتقال 24 اینچ مخازن منطقه سرخون و قشم که گاز پالایش شده را از پالایشگاه سرخون به استان کرمان انتقال داده و خط انتقال دوم ، ارسنجان به شهربابک می باشد به قطر42 اینچ ، که گاز مخازن پارس جنوبی را به کرمان انتقال می دهد و خط سوم یا همان خط انتقال صلح به قطر 56 اینچ که از جنوب استان کرمان عبور می کند و تامین کننده گاز طبیعی جنوب استان است. شرکت گاز استان کرمان با اجرای یک هزار و 662 کیلومتر خط انتقال و 11 هزار و 42 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه شهری و روستایی و با 302 هزار و 500 انشعاب، تعداد 487 هزار و 675 مشترک گاز طبیعی جذب نموده که با این تعداد مشترک بیش از 428 هزار و 415 خانوار و 574 مشترک صنعتی از نعمت گاز طبیعی برخوردارند. گفتنی ست تعداد مشترکین شهری شرکت گاز کرمان 407 هزار و 789 و روستایی 79 هزار و 886 مشترک می باشد که موجب شده 339 هزار و 891 خانوار شهری و 88 هزار و 524 خانوار روستایی تحت پوشش گازرسانی شرکت گاز قرار بگیرند و عملیات گازرسانی به بیش از 55 هزار و 131 خانوار شهری و روستایی در حال اجراست. ضمنا تعداد 73 ایستگاه جایگاه سوخت خودرو گازدار شده و در حال ارائه سرویس به خودروها قرار گرفته اند. لازم به ذکر است در سال 94 شرکت گاز استان کرمان 5 هزار و 34 انشعاب را نصب و 6 هزار و 306 مشترک را جذب نموده و بیش از 80 کیلومتر خطوط شبکه و تغذیه را اجرا کرده است.
مهمترین مصرف کنندگان صنعتى و عمده عبارتند از: کارخانه هاى مس سرچشمه، مس خاتون آباد آلومینیوم هزار، آلومینیوم المهدى، سنگ آهن گل گهر،سیمان کرمان، سیمان ممتازان، سیمان هرمزگان، کک و قطران زرند، لاستیک بارز، کاشى الماس کویر، روغنن باتى فریکو، صنایع مس شهید باهنر و … .
با توجه به اقدامات و فعالیت های شرکت گاز استان کرمان، این شرکت نقش پررنگی در روند توسعه ای کشور داشته و می تواند این روند را تسریع کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *