پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لباس‌های ضد پاپاراتزی

لباس‌های ضد پاپاراتزی





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۵۳

لباس‌های ضد پاپاراتزی
همواره یکی از دغدغه‌های افراد مشهور مواجه شدن با طرفداران و خبرنگارانی است که تمامی وقت خود را به ثبت حاشیه‌های زندگی این افراد اختصاص می‌دهند. یک شرکت پوشاک آمریکایی لباسی را طراحی کرده که امکان می‌دهد فردی که این لباس را بر تن کند در عکس‌ها نامرئی شود. این لباس بازتاب‌دهنده از مواد مشابه مواد به کار گرفته شده در کفش‌های ورزشی و لباس‌های ایمنی ساخته شده است. شما برای تهیه یک دست لباس کامل ضد پاپاراتزی چیزی حدود ۵۲۰ دلار باید پرداخت کنید.
آزمایش اولیه این لباس در دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو به همراه دو عکاس و یک مدل و طراح ارشد این کمپانی، Steven Wheeler انجام گرفت. ست کامل دست لباس نامرئی کننده، شامل بلوز و کت و شلوار و کلاه و دستمال گردن می شود.
تمامی این لباس ها در کمتر از سه هفته طراحی شده و قیمتی بالغ بر ۵۲۰ دلار دارد. شیشه های نانو که به پارچه متصل هستند، تقریبا کار لنزهای انعکاس نور را انجام می‌دهند. ویلر می گوید این لباس نور را دریافت کرده و مستقیما به خود دوربین می تاباند.
قیمت این لباس ها در برآورد اولیه بسیار بالا به نظر می رسد، اما Betabrand فروش خوبی را برای آنها انتظار دارد. این شرکت آمریکایی به کار خود مطمئن است، چرا که اعتقاد دارد که کسب و کارش مبتنی بر نیازهای مشتریانش است.مدیران این شرکت در اتاق فکر به بررسی و بحث راجع به ایده هایی که از طریق فراخوان عمومی از مشتریان دریافت شده می پردازند و هر ایده ای که جالب باشد و رای بیاورد نمونه ی اولیه ای از آن تولید می شود. پس از تایید ویلر و همکارانش به دست تیم خیاطی سپرده شده و پس از طراحی کامل، نمونه ای ارائه می شود و شرکت اقدام به فروش آنلاین نمونه می نماید، و اگر نمونه فروش خوبی داشته باشد (۵۰ تا ۱۰۰ عدد در یک ماه) تولید انبوه آن شروع خواهد شد.
کل فرایند ایده تا ساخت مجموعه ی فلاش بک کمتر از یک ماه طول کشید. DJ Chris Holmes، که ایده پرداز این پروژه بود در اوایل ماه ژانویه ایده ی خود را در اینترنت منتشر کرد و بعد از گرفتن ۵۵۰ رای (چیزی فراتر از حد تصور) نهایتا یک یا یا دو روز در اتاق فکر به آن پرداخته شد. بتابرند می دانست که این ایده به اندازه کافی محبوب است و به همین دلیل کار ساخت نمونه اولیه و طراحی های ویلر به سرعت انجام شد و سه هفته بعد نمونه آماده فروش شد. Chris Lindland مدیر اجرایی شرکت معتقد است که روش ایجاد تقاضا قبل از تولید روشی هوشمندانه است، چرا که کمترین امکان ضرر و زیان مالی و همچنین کمترین میزان ضایعات را دارد. به همین دلیل است که Betabrand را سریع ترین کمپانی در عرصه ی مد می دانند.
Betabrand در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰۰۰ خریدار فعال در وبسایت خودش دارد و هر روزه با ترفندهای بازار یابی سعی در افزایش و توسعه این تعداد و بازار خود دارد. در وب‌سایت این شرکت از تمامی نمونه ها در سایز و رنگ های مختلف تصاویر اختصاصی وجود دارد. تا خریدار به راحتی بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد. یکی از طرح‌های تشویقی این شرکت برای جذب مشتری همراه با تبلیغات این است که هر کسی با لباس های Betabrand در شبکه های اجتماعی تصویری از خود بگذارد و از هشتگ‌های اختصاصی این شرکت استفاده کند می‌تواند از ۲۰ درصد تخفیف در حین خرید بعدی بهره ببرد. ایده هایی از این قبیل هزینه هنگفت تبلیغات را برای شرکت تا حدود زیادی کاهش خواهد داد. و طبق سیاست های این شرکت با سرازیر شدن این هزینه ها به بخش طراحی، طراحان با انگیزه ی بیشتری توانایی ثبت ایده‌ها و خلاقیت های خود را خواهند داشت.
منبع /علی پوربافرانی وبلاگ یک پزشک

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *