پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون تقسیم استان کرمان: دولت در خصوص تقسیم استان تصمیمی ندارد

استاندار کرمان در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون تقسیم استان کرمان: دولت در خصوص تقسیم استان تصمیمی ندارد





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۴

استاندار کرمان در پاسخ به سوال «پیام ما» پیرامون تقسیم استان کرمان:
دولت در خصوص تقسیم استان تصمیمی ندارد
پیام ما- روز گذشته نشست خبری استاندار کرمان در رابطه با دستاوردهای سفر رییس جمهوری به کرمان برگزار شد. علیرضا رزم حسینی در پاسخ به این پرسش پیام ما که « انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور در ارتباط با استقلال جنوب استان گفته دولت لایحه ای را تقدیم مجلس می کند، آیا دولت تصمیمی برای تقسیم استان کرمان دارد یا خیر، و اگر هم ندارد تکلیف ادارات کلی که در جیرفت هستند چه می شود» گفت: ادارات کل ممانعتی برای ما ندارند و کار خود را انجام می دهند. اما فعلا دولت در خصوص تقسیم استان تصمیمی ندارد. نه در استان کرمان و نه در استان های دیگر.
وی در پاسخ به سوال دیگر پیام ما مبنی بر اینکه «آیا سرمایه گذاران قراردادهای سرمایه گذاری که در حضور رییس جمهور با بخش خصوصی منعقد شد، از آورده های خود سرمایه گذاری می کنند» اظهار داشت: در نظام مالی کشورهای مختلف سرمایه گذار معمولا آورده اش از 5 تا 50 درصد است. در نظام مالی ایران حداقل آورده سرمایه گذاران 15 درصد است و مابقی را می تواند از چندین راه تامین کند. راه هایی مثل صندوق توسعه ملی، فاینانس، عرضه در بورس و غیره. در این قراردادهایی که شما ذکر کردید همه سرمایه گذاران حداقل آورده را دارند و بعضی ها حتی بیشتر از حداقل آورده دارند.»
گزیده ای از دیگر اظهارات استاندار کرمان را در ادامه بخوانید:
سفر رییس جمهور مقدماتی داشت. هدف اصلی سفر اول ملاقات رییس جمهور با مردم کرمان بود که خوشبختانه به خوبی انجام شد. یکی از سفرهای شیرین رییس جمهور سفر به کرمان بود.
مهم ترین دستاورد بعد از دیدار با مردم، معرفی استان کرمان به عنوان استان اقتصاد مقاومتی بود.
بحث تامین آب استان کرمان هم از دیگر دستاوردها بود.
کار بعدی بحث صنایع گلخانه ای بود.
طرح بزرگ گردشگری خبر هم که ایده آن از کرمان مطرح شده بود در این سفر تایید شد.
بحث 2 هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی که برای طرح های استانی تخصیص داده شده در این سفر مطرح شد.
رییس جمهور سیاست اعتدالی در استان کرمان را تایید کردند.
در پاسخ به سوالی مربوط به خشکسالی: بحث خشکسالی استان کرمان مربوط به این دولت نیست. بیش از سه دهه استان درگیر خشکسالی است. ما نمی توانیم خشکسالی چند دهه گذشته را در یک سال برطرف کنیم.
در پاسخ به سوالی مربوط به احداث آزادراه کرمان بندرعباس: آزادراه کرمان بندرعباس کار بزرگی است. از آنجایی که بندرعباس از طریق سیرجان به شمال و شرق کشور وصل می شود نیاز به ایجاد یک خط جدید احساس می شد. این طرح به همین جهت مطرح شد. این اتفاق، اتفاق تاریخی بزرگی است.
شاید به تغییراتی در سطح مدیریتی استان نیاز باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *