پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۲

کرباسچی: رای نیاوردن عارف برای ریاست مجلس به معنی شکست اصلاح طلبان نیست
ایلنا نوشت:دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر وحدت کلمه نیروهای حامی دولت و اصلاح‌طلبان حفظ شود هیچ یک از نقاط حساس مجلس در اختیار افراطیون قرار نخواهد گرفت. غلامحسین کرباسچی با اشاره به موضوع ریاست مجلس دهم عنوان کرد: من فکر می‌کنم نباید رقابت تا جایی ادامه پیدا کند که به یک وزن‌کشی سیاسی برسد؛ این نه به مصلحت جریان اصلاحات است و نه به مصلحت نیروهای معتدل. وی افزود: نباید به گونه‌ای روی این موضوع تمرکز کنیم که اگر آقای عارف رای اکثریت را گرفت، بگوییم اصلاح‌طلبان پیروز شدند و اگر لاریجانی رای آورد بگوییم اصلاحات شکست خورده است.
توصیه توکلی به نمایندگان جدید:
کارپرداز حوزه انتخابی خود نشوید
خبرآنلاین نوشت: روز گذشته توکلی در ابتدای تذکرش در مجلس از همه کارکنان مجلس که با خدماتشان نمایندگان را یاری می‌رسانند تشکر کرد و در سخنانی خطاب به نمایندگان جدید تهران گفت: معمولا در مجلس این گونه بود که نمایندگان تهران بیشتر بار مسایل کلان ملی را به دوش می کشیدند. این کار ممکن است که در مجلس بعدی سخت باشد، زیرا ضمن احترام به منتخبان جدید ممکن است تجربیاتی که در این دوره بود، در ‌آن دوره جمع نباشد. راه حلش این است که همه نمایندگان از هر حوزه ای، با همت اجازه ندهند که مسایل کلان روی زمین بماند. وی خطاب به نمایندگان دیگر استان‌ها از آنها خواست که به کارپرداز حوزه انتخابیه خود تبدیل نشوند و گفت: شما نماینده ملت ایران هستید و از هر جایی که بیایید، شان شما اقتضا دارد که مسایل کلان ملی را اهمیت دهید و ضعف های گذشته را جبران کنید. وی در پایان سخنانش خطاب به اصلاح طلبان گفت: با تجربه‌ای که از گذشته کسب کرده اید و حالا که دوران به شما رسیده است، در خدمت مردم باشید و به حساسیت‌های مردم توجه کنید زیرا دغدغه مردم مسایل سیاسی و جناحی نیست و بهتر است که در حوزه اقتصاد بیشترین کمک را به مردم کنید.
هاشم‌زاده هریسی: کمیسیون 901 مجلس خبرگان کاندیداهای جانشین رهبری راشناسایی کرده است
حجت الاسلام هاشم هاشم‌زاده هریسی به خبرآنلاین گفت: مجلس خبرگان در هر دوره ای باید آمادگی انتخاب جانشین را داشته باشد. در این رابطه هم مجلس خبرگان در ادوار مختلف همیشه کار کرده و می‌کند. کمیسیون اصل 901 در مجلس خبرگان، نحوه شرایط رهبر و تعیین و معرفی نامزدهای رهبری را بررسی میکند. کار این کمیسیون این است که در سراسر ایران و حتی خارج از ایران، هر کسی را که از شرایط و استعداد رهبری برخوردار باشد و می‌تواند نظام اسلامی را با قدرت و صحت رهبری کند، شناسایی نماید. اینکه علم، سیاست و مدیریت کدام یک بیشتر است و اینها را با اولویت بندی مشخص کند تا در روز مبادا مطرح شوند و نهایتا یکی از آنها انتخاب و به جامعه معرفی شود این نوع امور و آمادگی ها تاکنون در مجلس خبرگان در کمیسیون ذی ربط بررسی و انجام شده و همچنان ادامه دارد.
روزنامه اعتماد:
در انتخاب رئیس مجلس،منافع ملی و مصالح عمومی مهم است
روزنامه اعتماد نوشت:انتخاب رییس مجلس برآیند آرای عمومی مردم ایران تلقی می‌شود و باید در فرآیند تعامل سازنده و گفت‌وگوی شفاف و روابط منطقی نمایندگان منتخب صورت پذیرد. نیروهای سیاسی و ساختار نظام سیاسی حق مداخله در آن را ندارند زیرا نیروهای سیاسی مطالبات خویش را در رقابت‌های انتخاباتی و با گزینش نمایندگان مطلوب خویش ابراز نموده و ساختار سیاسی هم باید به اراده عمومی احترام نهاده و در مسیر تحقق این مطالبات مشروع گام بردارد و منابع لازم را برای آن بسیج کند. الگوی مناسب حل اختلافات سیاسی، پذیرش اصل منافع ملی و مصالح عمومی و پای‌بندی به قواعد دموکراتیک بازی سیاسی و تمکین به نتایج انتخابات و جهتگیری اراده ملی است. نیروهای سیاسی در چارچوب فراکسیون‌های احتمالی (امید، مستقل و اصولگرایی) به گفت‌وگوی منطقی و همکاری ملی عینیت بخشند و منافع ملی و مصالح عمومی را راهنمای عمل خویش قرار دهند. در چنین صورتی می‌توان به کارآمدی مجلس امیدوار بود و آن را شایسته حمایت عمومی ارزیابی کرد. تنها چنین مجلسی عصاره ملت است و می‌تواند عملکرد مطلوبی در دوران پسابرجام و شکوفایی اقتصاد ایران در مسیر توسعه پایدار ایفا کند.
بادامچیان: اگر اصلاح طلبان تدبیر نکنند مجلس دهم تبدیل به مجلس ششم می‌شود
قائم مقام حزب موتلفه می‌گوید اگر اصلاح طلبان تدبیر نکنند مجلس دهم هم تبدیل به مجلس ششم می‌شود. همچنین اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در بخشی از گفت و گوی خود با خبرآنلاین گفت که اگر تصمیم شورای نگهبان خلاف باشد، واکنش ما به آن باید چگونه باشد.
حجت‌الاسلام رئیسی: منظور امام(ره) از صدور انقلاب
صدور فکر انقلابی بود نه اسلحه و نیرو
میزان نوشت: حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی امام (ره) وقتی فرمودند انقلاب را باید صادر کرد، منظور صدور پیام، فکر و اندیشه انقلابی است که امروز اتفاق افتاده است نه صدور اسلحه و نیرو.
تندگویان: قالیباف به عنوان یک رقیب انتخاباتی به روحانی
متلک سیاسی انداخت
انتخاب نوشت:عضو شورای شهر تهران می‌گوید: کاندیداتوری قالیباف در انتخابات 69 بستگی به این دارد که مشاورانش چطور هدایتش کنند. محمد مهدی تندگویان عضو شورای شهر تهران درباره اظهارات اخیر محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: از حرفی که ایشان زدند بالاخره مشخص است که یک تیکه سیاسی به رییس جمهور که رقیبشان در سال 49 بود است .
کنایه یک نیروی ارشد نظامی به شعار دولت نهم:
برخی «ما می‌توانیم» را لغلغه زبان کرده بودند
خبرآنلاین نوشت: سرلشگر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت: «ما می‌توانیم» را در جنگ محقق کردیم اما برخی امروز آن را لغلغه زبان کرده اند.
یادداشت اینستاگرامی سیدحسن خمینی:
کمتر روزی برای امام (ره)به شیرینی روز آزادسازی خرمشهر بود
جماران نوشت:حجت الاسلام سید حسن خمینی یادداشتی را در اینستاگرامش به مناسبت سالروز فتح خرمشهر منتشر کرد. در این یادداشت آمده است؛ در حافظه یک ملت، برخى روزها ماندگار مى مانند. این ماندگارى گاه از علتى شیرین و گاه از زمینه اى تلخ برخوردار است و گاه عظمت و بزرگى حادثه تلخى ها را شیرین و ناملایمات را سازگار مى کند. روز فتح ظفرمندانه خرمشهر از هر منظر که بنگرید یک روز به یاد ماندنى است که هیچ گاه جایگاه خود را در جان و روح ایرانیان از دست نخواهد داد. عظمت این اتفاق بزرگ، مصیبت شهادت پاک ترین فرزندان مردم را به حلاوت پیروزى و افتخار تبدیل کرد و دست خدا بر بلنداى دست و بازوى رزمندگان نشست و چنین بود که خرمشهر را خدا آزاد کرد. براى نزدیکان امام مشهود بود که کمتر روزى براى آن بزرگوار به شیرینى و زیبایى روز آزادسازى خرمشهر بود.
آیت‌الله‌موحدی‌کرمانی:کاندیدای ریاست‌خبرگان نمی‌شوم
تسنیم نوشت:عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمع زیادی از اعضای خبرگان خواستار ریاست آیت‌الله جنتی بر مجلس خبرگان هستند. آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات آتی هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، گفت: بنده به هیچ عنوان کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد.
محسن رضایی: در اختیار رهبری هستم اگر ماموریت دهند کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شوم
ایلنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری رای می‌آورد،از چه افرادی در کابینه‌اش استفاده می‌کرد پاسخ داد: در این صورت، آقای جهانگیری و آقای ظریف را در ذهن داشتم. رضایی در پاسخ به پرسش بیننده‌ای که از قصد رضایی برای کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده بود، گفت: در حال حاضر بنده دراختیار رهبر انقلاب هستم که هر ماموریتی بدهند اجرا می‌کنم، به دوستانمان کمک می‌کنیم تا ان‌شاء‌الله امنیت کشور و اقتدار را در بیرون منطقه داشته باشیم. البته در همین شرایط تعدادی از دوستانمان طرحی آماده کرده‌اند ما همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس توانستیم با طرح‌های بومی به پیروزی برسیم در اقتصاد هم می‌توانیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *