پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۴۰

بهره مندی 739 شهر و روستا از نعمت گاز طبیعی در استان کرمان
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: تا کنون 45 شهر و 694 روستا در سطح استان با تلاش کارکنان شرکت گاز و با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و متخصص ، به شبکه گازرسانی کشور متصل شده اند و امید است با حمایت های شرکت ملی گاز ایران و بهره مندی از اعتبارات بند ق ، در سالهای آتی تمام شهر ها و روستاهای استان از این نعمت الهی برخوردار شوند. وی باتوجه به نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ، نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در امر گازرسانی به مناطق محروم قابل توجه دانست و ادامه داد: خوشبختانه این امر در این استان نیز محقق شده و تاکنون روند گازرسانی به روستاها از رشد قابل توجهی برخوردار شده و ان شا ا… با تامین بودجه و نقدینگی تلاش می شود به میانگین کشوری نزدیک شویم. ودیعتی افزود: عملیات اجرایی تعداد 8 شهر رودبار ، دهج و جوزم، هنزا، هجدک ، ارزوئیه ، درب بهشت و بروات و 236 روستا در حال حاضر در دست اقدام می باشد و تعداد 16 شهر و 143 روستای دیگر در دست طراحی و انتخاب پیمانکار هستند .

تحول در اقتصاد بومی مناطق روستایی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است
حمید مرتضوی ریاست دانشگاه در همایشی تحت عنوان «توانمند سازی دهیاران روستاهای هدف گردشگری» که با حضور مهندس شهسوارپور مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان برگزار گردید گفت: گردشگری یکی از فعالیت های مهمی است که از اهمیت خاصی در توسعه شهرها و به ویژه روستاها برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی جهانگردی استان کرمان عضو کمیسیون گردشگری در ادامه افزود: امروزه گردشگری به عنوان یکی از ارکان اساسی در توسعه پایدار مناطق، به ویژه مناطق روستایی مطرح می باشد که با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و اصولی و شناسایی قابلیتها و محدودیت های پیش روی آن، می تواند نقش مهمی در متنوع سازی اقتصاد روستایی و بسترسازی توسعه روستایی داشته باشد. با توجه به فقدان مدیریت گردشگری در سطح روستا در حال حاضر در این زمینه تنها دهیاران به عنوان مدیران محلی قادر به ایفای نقش در این زمینه هستند. لذا نقش دهیاران در توسعه گردشگری پایداری مهم است.
دهیاران بر اساس وظایف و اختیاراتی که قوانین و مقررات برای آنها مشخص گردیده است می توانند ضمن بهبود توان و ظرفیت گردشگری منطقه، با رویکردی کارآفرینانه منابع جدید درآمدی و اشتغال را برای ساکنان فراهم آورند و با مدیریت و عملکرد مناسب آسیب پذیری های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه را تا حدی زیادی کاهش دهد و در نتیجه باعث توسعه متوازن و همه جانبه در سطح روستا گردد.
حمید مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر توسعه گردشگری به عنوان یک ارزش مهم در توسعه مناطق مطرح و در این عرصه وجود دهیاران ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری روستایی در استان است.
وی افزود: یکی از راه‌های فراهم نمودن زمینه تحول در اقتصاد بومی مناطق روستایی، توسعه صنعت گردشگری روستایی،صنایع دستی و احیاء مشاغل بومی است که این می تواند نمونه بارز اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باشد.
اجرای برجام یکی از بزرگترین موفقیت‌های نظام است
فرماندار رفسنجان گفت: اجرای برجام یکی از بزرگترین موفقیت های نظام است نه تنها موفقیت دولت تدبیر و امید بلکه موفقیت نظام و رهبری، موفقیت مردم و خانواده های شهدا و قوای دفاعی ما است. به گزارش ایسنا حمید ملانوری صبح دوشنبه سوم خرداد ماه در صبحگاه نیروهای انتظامی اظهار کرد: خرداد پر از وقایع و مناسبت های بزرگ برای نظام است بویژه امروز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر که روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده تبریک عرض می کنیم. وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از نظام های دنیا است که توانسته است بواسطه حضور و پشتیبانی مردم، اعتقاد راسخ همه قوا، اقشار و گروهها و حضور و نشاطی که در کشور وجود دارد بلافاصله بعد از انقلاب، پایه های انقلابی خود را حفظ و مستحکم کند. وی با مقایسه انقلاب هایی که در کشورهای دیگر رخ می دهد با انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: می توان گفت تنها کشوری که انقلاب کرد و انقلابش را پایدار و مستحکم کرد و اهدافش را ادامه دهد و برای آن مقاومت کند، ایران اسلامی است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *